Iperemesi gravidarum
Iperemesi gravidarum hè nausea è vomitu estremi, persistenti durante a gravidanza. Pò purtà à disidratazione, perdita di pesu, è squilibri elettrolitichi. A malatia di a mattina hè una nausea è un vomitu leve chì si verificanu in a prima gravidanza.
A maiò parte di e donne anu qualchì nausea o vomitu (malatia di a mattina), in particulare durante i primi 3 mesi di gravidanza. A causa esatta di nausea è vomitu durante a gravidanza ùn hè micca cunnisciuta. Tuttavia, si crede chì sia causatu da un livellu sanguinu in rapida crescita di un ormone chjamatu gonadotropina corionica umana (HCG). HCG hè liberatu da a placenta. A malatia dolce di a mattina hè cumuna. Iperemesi gravidarium hè menu cumuna è più severa.
E donne cun iperemesi gravidarum anu nausea è vomitu estremi durante a gravidanza. Pò causà una perdita di pesu di più di 5% di u pesu di u corpu. A cundizione pò accade in ogni gravidanza, ma hè un pocu più prubabile se site incinta di gimelli (o di più zitelli), o sì avete una talpa idatiforme. E donne sò in più risicu per iperemesi se anu avutu u prublema in e gravidanze precedenti o sò propensi à a malatia di u muvimentu.
A malatia di a mattina pò causà diminuzione di l'appetitu, nausea à livellu bassu, o vomitu. Questu hè diversu da a vera iperemesi perchè e persone sò tipicamente sempre capaci di manghjà è beie fluidi qualchì volta.
I sintomi di iperemesi gravidarum sò assai più severi. Puderanu include:
- Nausea severa, persistente è vomitu durante a gravidanza
- Salivendu assai più di u normale
- Perda di pesu
- Segni di disidratazione cume urina scura, pelle secca, debolezza, sturdità o svenimentu
- Custipazione
- Incapacità di piglià quantità adeguate di fluidu o nutrizione
U vostru duttore di salute farà un esame fisicu. A vostra pressione sanguigna pò esse bassa. U vostru polzu pò esse altu.
I seguenti test di laboratorio saranu fatti per verificà i segni di disidratazione:
- Compiu di sangue cumpletu
- Elettroliti
- Cetona in urina
- Perda di pesu
U vostru fornitore pò avè bisognu di fà testi per assicurassi chì ùn avete micca prublemi di fegatu è gastrointestinali.
Un ultrasu di gravidanza serà fattu per vede se portate gimelli o più zitelli. L'ecografia verificheghja ancu una talpa idatiforme.
A malattia di a mattina pò esse spessu gestita evitendu di scatenà alimenti chì scatenanu u prublema è bevendu assai liquidi quandu i sintomi si lascianu per restà idratati.
Sì e vostre nausea è vomitu vi causanu a disidratazione, riceverete fluidi attraversu un IV. Pudete ancu esse datu medicina anti-nausea. Se a nausea è u vomitu sò cusì severi chì voi è u vostru zitellu puderianu esse in periculu, sarete ingressu à l'uspidale per u trattamentu. Se ùn pudete micca manghjà abbastanza per uttene i nutrienti chì voi è u vostru criaturu avete bisognu, puderete uttene nutrienti in più sia per mezu di un IV sia di un tubu postu in u vostru stomacu.
Per aiutà à gestisce i sintomi in casa, pruvate questi suggerimenti.
Evite i trigger. Puderete rimarcà chì certe cose ponu scatenà nausea è vomitu. Queste ponu include:
- Certi rumori è soni, ancu a radiu o a TV
- Lumi brillanti o lampanti
- Dentifriciu
- Odori cum'è prufume è prudutti di bagnu è di toelettatura prufumati
- Prissioni annantu à u vostru stomacu (portanu vestiti sciolti)
- Viaghjà in vittura
- Piglià dusce
Manghja è beie quandu sì capace. Prufittate di e volte chì vi sentite megliu da manghjà è da beie. Manghjate picculi pasti frequenti. Pruvate cibi secchi è insipidi cum'è crackers o patate. Pruvate à manghjà qualsiasi cibu chì vi piace. Vede se pudete tollerà frullati nutritivi cù frutti o ligumi.
Aumentate i liquidi durante i tempi di a ghjurnata quandu vi sentite menu nauseabili. Seltzer, ginger ale, o altre bevande spumanti ponu aiutà. Pudete ancu pruvà à aduprà supplementi di zenzero à bassa dose o fasce di polso di acupressione per alleviare i sintomi.
A vitamina B6 (micca più di 100 mg à ghjornu) hè stata dimustrata per diminuisce a nausea in a prima gravidanza. Dumandate à u vostru duttore se sta vitamina vi pò aiutà. Un altru medicamentu chjamatu doxylamine (Unisom) hè statu dimustratu per esse assai efficace è sicuru quandu si combina cù Vitamina B6 per nausea in gravidanza. Pudete cumprà stu medicamentu senza prescription.
A malatia di a mattina hè tipicamente lieve, ma persistente. Pò cumincià trà 4 è 8 settimane di gravidanza. Di solitu si ne và da 16 à 18 settimane di gravidanza. E nausea è vomitu severi ponu ancu cumincià trà 4 è 8 settimane di gravidanza è spessu si ne vanu da settimane 14 à 16. Alcune donne continueranu à avè nausea è vomitu per tutta a so gravidanza. Cù una identificazione curretta di i sintomi è un seguitu attentu, e cumplicazioni gravi per u zitellu o a mamma sò rare.
U vomitu severu hè dannosu perchè porta à a disidratazione è à un poviru guadagnu di pesu durante a gravidanza. Raramente, una donna pò avè sanguinamentu in u so esofago o in altri prublemi seri da vomitu costante.
A cundizione pò rende difficiule di cuntinuà à travaglià o di piglià cura di sè stessu. Pò causà ansietà è depressione in alcune donne chì fermanu dopu a gravidanza.
Chjamate u vostru duttore se site incinta è avete nausea severa è vomitu o se avete unu di i sintomi seguenti:
- Segni di disidratazione
- Impussibule à tollerà fluidi per più di 12 ore
- Sturdità o vertigini
- Sangue in u vomitu
- Dolore addominale
- Perda di pesu di più di 5 lb.
Nausea - iperemesi; Vumitu - iperemesi; Malattia di a mattina - iperemesi; Gravidanza - iperemesi
Cappell MS. Disturbi gastrointestinali durante a gravidanza. In: Gabbe SG, Niebyl JR, Simpson JL, et al, eds. Ostetricia: Gravidanze nurmali è prublemi. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 48.
Gordon A, Love A. Nausea è vomitu in gravidanza. In: Rakel D, ed. Medicina Integrativa. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 54.
Kelly TF, Savides TJ. Malatia gastrointestinali in gravidanza. In: Resnik R, Lockwood CJ, Moore TR, Greene MF, Copel JA, Silver RM, eds. Medicina Materna-Fetale di Creasy è Resnik: Principii è Pratica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 63.
Malagelada JR, Malagelada C. Nausea è vomitu. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. Sleisenger and Fordtran's Gastrointestinal and Liver Disease: Fisiopatologia / Diagnosi / Gestione. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 15.
Salhi BA, Nagrani S. Cumplicazioni acute di a gravidanza. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 178.