Cura di a pelle è incontinenza
Una persona cun incontinenza ùn hè micca capace di prevene l'urina è e feci da fughje. Chistu pò purtà à prublemi di a pelle vicinu à i glutei, i fianchi, i genitali, è trà a pelvis è u rettu (perineu).
E persone chì anu prublemi à cuntrullà l'urina o l'intestini (chjamate incontinenza) sò in periculu di prublemi di pelle. E zone di a pelle più colpite sò vicinu à e natiche, i fianchi, i genitali, è trà u pelvis è u rettu (perineu).
L'umidità eccessiva in queste zone rende probabili prublemi di pelle cum'è rossu, sbucciatura, irritazione è infezioni da lieviti.
Bedsores (piaghe di pressione) pò sviluppà ancu se una persona:
- Ùn hà micca manghjatu bè (hè malnutritu)
- Radioterapia ricevuta in a zona
- Passa a maiò parte o tutta a ghjurnata in sedia à rotelle, sedia regulare, o lettu senza cambià di pusizione
PRENUTE CURA DI A PELLE
L'utilizazione di pannolini è altri prudutti ponu aggravà i prublemi di a pelle. Ancu se puderanu tene u lettu è u vestitu più puliti, sti prudutti permettenu à l'urina o e feci di esse in cuntattu custante cù a pelle. Cù u tempu, a pelle si rompe. Una cura particulare deve esse fatta per tene a pelle pulita è secca. Questu pò esse fattu da:
- Pulizia è asciugatura di l'area subitu dopu urinate o avè un muvimentu intestinale.
- Pulizia di a pelle cù sapone dolce è acqua è risciacquare bè è asciugà delicatamente.
Aduprate detergenti per a pelle senza sapone chì ùn causanu secchezza o irritazione. Seguitate l'istruzzioni di u pruduttu. Alcuni prudutti ùn anu micca bisognu di risciacquu.
E creme idratanti ponu aiutà à tene a pelle umida. Evite i prudutti chì cuntenenu alcolu, chì ponu irrità a pelle. Sè avete ricevutu radioterapia, dumandate à u vostru duttore sanitariu se hè OK d'utilizà creme o lozioni.
Pensate à aduprà un sigillante per a pelle o una barriera à l'umidità. Creme o unguenti chì cuntenenu ossidu di zincu, lanolina, o petrolatum formanu una barriera protettiva nantu à a pelle. Alcuni prudutti per a cura di a pelle, spessu sottu a forma di un spray o una tovagliola, creanu un filmu chjaru è protettivu nantu à a pelle. Un fornitore pò raccomandà creme di barriera per aiutà à prutege a pelle.
Ancu se sti prudutti sò aduprati, a pelle deve esse sempre pulita ogni volta dopu avè passatu urina o feci. Riapplica a crema o unguentu dopu avè pulitu è asciugatu a pelle.
I prublemi di incontinenza ponu causà una infezzjoni di levitu nantu à a pelle. Si tratta di un rash pruriginoso, rossu, pimple-like. A pelle pò esse cruda. I prudutti sò dispunibuli per trattà una infezzjoni di levitu:
- Se a pelle hè umida a maiò parte di u tempu, aduprate una polvere cun medicina antifungale, cume nistatina o miconazole. Ùn aduprate micca polvere di criaturu.
- Una barriera à l'umidità o sigillante per a pelle pò esse applicata sopra a polvere.
- Se si sviluppa una irritazione severa di a pelle, vedi u vostru duttore.
- Se si verifica una infezione batterica, l'antibiotici applicati à a pelle o presi per bocca ponu aiutà.
L'Associu Naziunale per a Cuntinenza (NAFC) hà infurmazioni utili in www.nafc.org.
SI SI DIDU LETTERU O UTILIZZU UNA SEDIA DI RUOTE
Verificate a pelle per a ferita di pressione ogni ghjornu. Cercate e zone arrossite chì ùn diventanu bianche quandu sò pressate. Circate ancu per blister, piaghe, o ulceri aperti. Dite à u fornitore se ci hè un drenaggiu puzzolente.
Una dieta sana, ben equilibrata chì cuntene calorie è proteine abbastanza aiuta à mantene voi è a vostra pelle sani.
Per e persone chì devenu stà in lettu:
- Cambiate a vostra pusizione spessu, almenu ogni 2 ore
- Cambiate i fogli è i vestiti subitu dopu chì sò sporchi
- Aduprate elementi chì ponu aiutà à riduce a pressione, cume cuscini o imbottitura in schiuma
Per e persone in sedia à rotelle:
- Assicuratevi chì a vostra sedia si adatta currettamente
- Sposta u vostru pesu ogni 15 à 20 minuti
- Aduprate elementi chì ponu aiutà à riduce a pressione, cume cuscini o imbottitura in schiuma
Fumà affetta a guarigione di a pelle, dunque smette di fumà hè impurtante.
Incontinenza - cura di a pelle; Incontinenza - sore di pressione; Incontinenza - ulceru di pressione; Incontinenza - mal di lettu
- Prevenzione di l'ulcere di pressione
Bliss DZ, Mathiason MA, Gurvich O, et al, Incidenza è predittori di incontinenza associata à i danni cutanei in residenti di case di cura cù incontinenza nova. J Ferita Ostomia Infermiera di Cuntinenza. 2017; 44 (2): 165-171. PMID: 28267124 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28267124/.
Boyko TV, Longaker MT, Yang GP. Revisione di a gestione attuale di l'ulcere di pressione. Avanzamenti in Cura di a Ferita (New Rochelle). 2018; 7 (2): 57-67. PMID: 29392094 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29392094/.
Kwon R, Rendon JL, Janis JE. Sores di pressione. In: Song DH, Neligan PC, eds. Chirurgia Plastica: Volume 4: Estremità Inferiore, Cofre, è Bruciature. 4a ed.Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 16.
Paige DG, Wakelin SH. Malatia di a pelle. In: Kumar P, Clark M, eds. Kumar è Clark's Medicine Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2017: chap 31.