Cosa hè u Limfoma di Cellule B?
Cuntenutu
- Chì sò i sottotipi di linfoma di cellule B?
- Messa in scena
- Chì sò i sintomi?
- Cumu hè trattatu?
- Radiazione
- Chimioterapia
- Terapia immune
- Trasplante di cellule staminali
- Ci hè pussibule cumplicazioni?
- Cumu hè a ripresa?
- Outlook
Panoramica
U linfoma hè un tipu di cancheru chì principia in i linfociti. I linfociti sò cellule di u sistema immunitariu. U linfoma di Hodgkin è u non-Hodgkin sò i dui tippi principali di linfoma.
U linfoma di e cellule T è u linfoma di e cellule B sò dui tippi di linfoma chì ùn hè micca Hodgkin. Ci hè ancu un tipu raru chjamatu limfoma di cellule NK.
Frà e persone cun limfoma non-Hodgkin, circa 85 per centu anu limfoma di cellule B.
U trattamentu per i linfomi di e cellule B hè basatu annantu à u sottotipu specificu è u stadiu di a malattia.
Chì sò i sottotipi di linfoma di cellule B?
Ci sò parechji sottotipi di linfoma di cellule B, sia a crescita lenta (indolente) sia a crescita rapida (aggressiva), cumprese:
Sottotipu di cellule B. | Caratteristiche |
Limfoma diffusu di grandi cellule B (DLBCL) | Questu hè u tippu più cumunu di linfoma non-Hodgkin. Hè un cancheru aggressivu ma curabile chì pò implicà i linfonodi è altri organi. |
Limfoma follicular | Questu hè u secondu tippu più cumunu nantu à u linfoma non-Hodgkin. Cresce lentu è di solitu cumencia in i linfonodi. |
Limfoma di cellule mantel | Generalmente implica nodi linfatichi, midollo osseu, milza, è u sistema gastrointestinale. |
Leucemia linfocitica cronica (CLL) / Limfoma linfociticu chjucu (SLL) | Stu tippu hè indolente è affetta tipicamente u sangue è a midula ossea (CLL), o i linfonodi è a milza (SLL). |
Limfoma primariu di u sistema nervosu centrale | Stu tippu principia di solitu in u cervellu o in a medula spinale. Hè assuciatu à prublemi immunitarii causati da u SIDA o di i medicazione anti-rigezioni aduprati dopu u trasplante d'organi. |
Limfoma di cellula B di a zona marginale splenica | Questu hè un tipu di crescita lenta chì principia in a milza è a midula ossea. |
Linfoma extranodale di a zona marginale di e cellule B di MALT | Stu tipu implica generalmente u stomacu. Pò accade ancu in i pulmoni, a pelle, a tiroide, a glàndula salivaria o l'ochju. |
Linfoma B-cellulare di a zona marginale nodale | Si tratta di un tipu raru, à crescita lenta chì si trova soprattuttu in i linfonodi. |
Limfoma Burkitt | Questu hè un tipu di crescita rapida chì hè più cumuni in i zitelli. |
Leucemia à cellule pilose | Questu hè un tipu di crescita lenta chì affetta a milza, i nodi linfatichi è u sangue. |
Limfoma linfoplasmacyticu (Waldenstrom macroglobulinemia) | Si tratta di un limfoma raru, di crescita lenta, di a medula ossea, di a milza è di i nodi linfatichi. |
Limfoma primariu di effusione | Questu hè un tipu raru, aggressivu chì tende à accade in e persone chì anu un sistema immunitariu indebolitu. |
Messa in scena
U Cancer hè messu in scena secondu à quantu si hè sparitu da u situ originale. U linfoma non-Hodgkin hè messu in scena da 1 à 4, cù 4 essendu u più avanzatu.
Chì sò i sintomi?
I sintomi varienu secondu u tippu di linfoma di cellule B è quantu hè avanzatu. Eccu alcuni di i sintomi principali:
- ganglii linfatichi gonfi in u collu, ascelle, o inguine
- dulore addominale o gonfiore
- dulore di pettu
- tossu
- difficultà respiratorii
- frebba è sudore di notte
- perdita di pesu
- fatigue
Cumu hè trattatu?
Certi tippi di linfomi chì sò asintomatichi è indolenti ùn necessitanu necessariamente un trattamentu. U vostru duttore pò ricumandà ciò chì hè cunnisciutu cum'è "attesa attenta". Ciò significa chì seguiterete ogni pochi mesi per assicurassi chì u cancheru ùn avanza micca. In certi casi, questu pò continuà per anni.
U trattamentu pò cumincià quandu i sintomi apparsu o se ci sò segni di progressione di a malattia. U linfoma di e cellule B implica spessu una cumbinazione di trattamenti, chì ponu cambià cù u tempu.
Radiazione
Aduprendu fasci di energia à alta potenza, a radioterapia hè aduprata per uccidere e cellule tumorali è riduce i tumori. Richiede di stà assai fermu nantu à un tavulinu mentre i fasci sò diretti à un puntu precisu nantu à u vostru corpu.
Per un linfoma localizatu di crescita lenta, a radioterapia pò esse tuttu ciò chì avete bisognu.
L'effetti secundarii ponu include fatica è irritazione di a pelle.
Chimioterapia
A chimioterapia hè un trattamentu sistemicu chì pò esse datu per via orale o intravenosa. Alcuni linfomi aggressivi di cellule B ponu esse guariti cù a chimioterapia, in particulare in e malatie di prima fase.
DLBCL hè un tipu di crescita rapida chì pò esse trattatu cù un regime di chimioterapia chjamatu CHOP (ciclofosfamide, doxorubicina, vincristina è prednisone). Quandu hè datu cù l'anticorpu monoclonale rituximab (Rituxan), hè chjamatu R-CHOP. Hè generalmente datu in ciculi parechje settimane di distanza. Hè difficiule nantu à u core, dunque ùn hè micca una opzione se avete prublemi cardiaci preesistenti.
L'effetti secundarii di a chimioterapia ponu include nausea, fatica è perdita di capelli.
Terapia immune
I farmaci biologichi aiutanu u vostru sistema immunitariu à luttà contr'à u cancheru. Rituximab mira à e proteine nantu à a superficia di e cellule B, rendendu più faciule per u sistema immunitariu di identificà e distrugge. Diminuendu u numeru di cellule B cancerose è sane, a droga induce u vostru corpu à pruduce nuove cellule B sane. Questu face menu prubabile chì u cancheru riprisenta.
I medicinali radioimmunoterapici, cume ibritumomab tiuxetan (Zevalin), sò fatti di anticorpi monoclonali chì portanu isotopi radioattivi. A droga aiuta l'anticorpi à attaccassi à e cellule cancerose per a consegna diretta di radiazioni.
L'effetti secundarii di a terapia immunitaria ponu include bassa quantità di globuli bianchi, fatica è infezioni.
Trasplante di cellule staminali
Un trapianto di cellule staminali implica a sostituzione di u midollo osseu cù midollo da un donatore sanu. Prima, averete bisognu di chimioterapia à alta dosi o di radiazioni per suppressione u vostru sistema immunitariu, distrughje e cellule cancerose, è fà spaziu per a nova midula. Per esse ammissibile, duvete esse abbastanza sanu per suppurtà stu trattamentu.
L'effetti secundarii ponu include infezioni, anemia è rigettu di a nova midula ossea.
Ci hè pussibule cumplicazioni?
I linfomi indebuliscenu u vostru sistema immunitariu, rendendulu più vulnerabile à l'infezioni. Alcuni trattamenti per u limfoma ponu causà complicazioni cum'è:
- sterilità
- malatie di cori, pulmone, rene è tiroide
- diabete
- secondu cancers
I linfomi di e cellule B ponu cresce è sparghjesi in organi distanti.
Cumu hè a ripresa?
Alcuni tipi di linfomi di cellule B ponu esse guariti. U trattamentu pò rallentà a prugressione in altri. Se ùn ci hè micca segnu di cancheru dopu u vostru trattamentu primariu, significa chì site in remissione. Averete ancu bisognu di seguità per parechji anni per monitorà a ricurrenza.
Outlook
U percentuale di sopravvivenza parente di cinque anni per u linfoma non-Hodgkin hè di 70 per centu. Questu varia assai secondu u tippu di linfoma di cellule B è u stadiu di u diagnosticu. Altre cunsiderazioni sò a vostra età è a salute generale.
Per esempiu, DLBCL hè curabile in circa a mità di e persone chì l'anu. Quelli chì cumincianu u trattamentu in i primi stadi anu una prospettiva migliore di quelli chì anu una malattia in fase successiva.
U vostru duttore vi pò furnisce u vostru pronosticu persunale basatu annantu à u vostru profilu di salute cumpletu.