Antibioticu Clindamicina
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Chì hè a dosa
- 1. Compresse di clindamicina
- 2. Clindamicina iniettabile
- 3. Clindamicina per usu topicu
- 4. Crema vaginale di Clindamicina
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà
A clindamicina hè un antibioticu indicatu per u trattamentu di varie infezioni causate da batteri, e vie respiratorie superiori è inferiori, a pelle è i tessuti molli, l'addome inferiore è e vie genitali femminili, denti, ossa è articulazioni è ancu in casi di sepsis batterica.
Questa medicina hè dispunibule in pasticchi, iniettabili, crema o crema vaginale, dunque pò esse aduprata in parechje manere, cum'è orale, iniettabile, topica o vaginale, secondu l'intensità è a misura di l'infezzione è u situ interessatu.
Per chì ghjè
A clindamicina pò esse usata in parechje infezioni, causate da batteri, in i seguenti posti:
- E vie respiratorie superiori, cume trachea, sinus, tonsille, laringe è arechja;
- E vie respiratorie inferiori, cum'è bronchi è pulmoni;
- Pneumonia è ascessi pulmonari;
- Pelli è tessuti vicinu à i musculi è i tendini;
- Abbassu inferiore;
- Tractu genitale femminile, cum'è utru, tubi, ovariu è vagina;
- Denti;
- Osse è articulazione.
Inoltre, pò ancu esse amministratu in situazioni di setticemia è ascessi intra-addominali. Scuprite ciò chì hè a setticemia, chì sintomi è cumu trattallu.
Chì hè a dosa
U modu di usu di sta medicazione dipende da a formulazione chì hè prescritta da u duttore è da a patologia chì a persona presenta:
1. Compresse di clindamicina
Generalmente, in adulti, a dose quotidiana raccomandata di clindamicina cloridrato è 600 a 1800 mg, divisa in 2, 3 o 4 dosi uguali, cù a dose massima raccomandata di 1800 mg. Per u trattamentu di tonsillite acuta è faringite causata da streptococcus, a dose raccomandata hè di 300 mg, duie volte à ghjornu, per 10 ghjorni.
A durata di u trattamentu dipende da u tippu è a gravità di l'infezzione, è deve esse definita da u duttore, secondu u diagnosticu.
2. Clindamicina iniettabile
L'amministrazione di clindamicina deve esse effettuata per via intramusculare o intravenosa, da un prufessiunale sanitariu.
In adulti, per infezioni intra-addominali, infezioni di u pelvis è altre complicazioni o infezioni gravi, a dosi abituale cutidiana di fosfat di clindamicina hè da 2400 à 2700 mg in 2, 3 o 4 dosi uguali. Per infezioni più moderate, causate da organismi sensibili, una dose di 1200 à 1800 mg per ghjornu, in 3 o 4 dosi uguali, pò esse sufficiente.
In i zitelli, a dosa cunsigliata hè di 20 à 40 mg / kg per ghjornu in 3 o 4 dosi uguali.
3. Clindamicina per usu topicu
A buttiglia deve esse scuzzulata prima di l'usu è dopu un magru stratu di u pruduttu deve esse applicatu à a pelle secca è pulita di a zona interessata, duie volte à ghjornu, aduprendu l'applicatore di bottiglia.
U trattamentu varia da persona à persona, secondu a gravità di l'acne.
4. Crema vaginale di Clindamicina
A dosa raccomandata hè un applicatore pienu di crema, chì hè equivalente à circa 5 g, currisponde à circa 100 mg di clindamicina fosfato. L'applicatore deve esse adupratu intravaginalmente, per 3 à 7 ghjorni consecutivi, preferibilmente à l'ora di dorme.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii più cumuni chì ponu accade cù l'usu di questu medicamentu sò colite pseudomembranosa, diarrea, dolore addominale, cambiamenti in i testi di funzionalità epatica, eruzioni cutanee, infiammazione di a vena, in casu di clindamicina iniettabile è vaginite in donne chì anu adupratu u crema vaginale.
Vede cumu luttà contr'à a diarrea causata da questu antibioticu.
Quale ùn deve micca aduprà
A clindamicina ùn deve esse aduprata da e persone chì sò allergiche à sta sustanza attiva o à qualsiasi cumpunenti prisenti in a formula aduprata. Inoltre, ùn deve mancu esse adupratu per trattà a meningite, sia da e donne incinte sia chì allattanu.