Quantu duverebbe allattà?
Cuntenutu
- Chì sò e raccomandazioni di allattamentu?
- Chì sò i benefici di l'allattamentu?
- I primi ghjorni
- Primu mese
- Da 3 à 4 mesi
- 6 mesi
- 9 mesi
- 1 annu
- Al di là di un annu
- Alimentazione esclusiva vs combinazione
- Ci hè risichi per l'allattamentu allargatu?
- Decide di svezzà
- Cumu svezzà
- U takeaway
Chì sò e raccomandazioni di allattamentu?
Ci hè numerosi vantaghji per allattà per i zitelli è e mamme, ma quantu tempu avete bisognu à allattà per sperimentà questi benefici? È ci hè un puntu quandu l'allattamentu pò diventà dannosu?
Sia (OMS) sia l'Accademia Americana di Pediatria (AAP) suggerenu chì e mamme di u globu allattanu solu i zitelli per i primi sei mesi di vita. Questu significa micca altri alimenti o beie al di là di u latte maternu per u primu mezu annu di a vita di u zitellu. Raccomandanu ancu chì l'allattamentu sia continuatu per almenu u primu annu, cù alimenti addizionali chì sò aghjunti à partesi da sei mesi.
L'allattamentu per un annu pò esse micca pussibule per tutte e donne. Leghjite puru per amparà cumu l'allattamentu per quantità più brevi di tempu, o cumu cunghjuntà l'allattamentu cù a formula, pò ancu benefiziu u zitellu.
Chì sò i benefici di l'allattamentu?
Ci hè numerosi vantaghji per allattà ancu se decide di allattà per pochi ghjorni. Eccu alcuni di i punti culminanti secondu l'età di u to figliolu.
I primi ghjorni
I sperti cunsiglianu chì i zitelli sianu tenuti vicinu à e so mamme è cumincianu à allattà appena a prima ora dopu a nascita. I vantaghji in questu mumentu includenu un cuntattu strettu pelle à pelle per u zitellu è a stimolazione di u latte per a mamma.
À u primu, u zitellu riceve una sustanza grossa è gialla chjamata calostru. U Calostru hè a prima tappa di u latte maternu è cuntene nutrienti impurtanti è anticorpi per u neonatu. In i ghjorni dopu, u latte maternu vene pienu per furnisce una nutrizione precoce, è pò ancu aiutà à prutege u zitellu da l'infezzione.
Primu mese
U Fondu di e Nazioni Unite per i zitelli (UNICEF) descrive u latte maternu cum'è a prima immunizazione di u zitellu. U latte maternu furnisce anticorpi prutettori attraversu almenu u primu annu di a vita di un criaturu. Sti anticorpi prutegenu contra:
- diarrea infettiva
- infizzioni di l'arechja
- infezioni di pettu
- altri prublemi di salute, cum'è i prublemi digestivi
E mamme uttenenu u benefiziu di l'ormoni chì si sentenu bè, l'ossitocina è a prolattina. Inseme, questi ormoni ponu pruduce sentimenti di gioia o di soddisfazione.
E donne chì allattanu à u senu ponu ancu rimbalzà da a nascita più veloce, postu chì l'infermiera aiuta l'utru à cuntratturà torna à a so dimensione normale più rapidamente.
Da 3 à 4 mesi
Quandu i zitelli entre in u terzu mese di vita, u latte maternu cuntinueghja à sustene u sistema digestivu. Offre ancu alcuni zitelli cù prutezzione contra l'allergeni truvati in altri alimenti è supplementi.
L'allattamentu cuntinuatu pò aiutà a mamma à brusgià 400 à 500 calorie in più per ghjornu, ciò chì pò aiutà à mantene un pesu postpartu sanu.
L'allattamentu pò aiutà cù a salute interna ancu per a mamma. Certi mostranu chì l'infermiera pò abbassà u risicu di diabete di tip 2, artrite reumatoide è malatie cardiovascolari. Più ricerca hè necessaria per capisce cumpletamente a cunnessione.
6 mesi
I vantaghji di l'allattamentu continuanu ancu cù l'aggiunta di alimenti da tavula, chì i medici raccomandanu à 6 mesi di età. U latte maternu pò cuntinuà à furnisce energia è proteine, è ancu vitamina A, ferru è altri nutrienti principali. Micca solu què, ma u latte maternu cuntinueghja à prutege u zitellu da e malatie è di e malatie finu à quandu u cunsumanu.
Per a mamma, ghjunghje à sta tappa di u cancheru di u senu è di altri cancri, cume i cani di l'ovaru, di l'endometriu è di l'utru. In fattu, sicondu un rapportu publicatu da u Fondu Mundiale per a Ricerca di u Cancer è l'Istitutu Americanu per a Ricerca di Cancer in 2017, per ogni cinque mesi di allattamentu, una donna pò riduce u risicu di cancru di senu di 2 per centu.
L'allattamentu maternu esclusivu pò ancu furnisce finu à u 98 per centu di contraccezione efficace in i primi sei mesi se u periodu menstruale ùn hè ancu tornatu è a mamma cuntene l'alimentazione di notte. Benintesa, se un altru zitellu ùn hè micca in u pianu, hè intelligente di aduprà un metudu di salvezza, cum'è i preservativi.
9 mesi
I cunsiglii d'alimentazione trà 6 è 12 mesi di età includenu l'allattamentu à a dumanda è offre altri alimenti trà 3 à 5 volte à ghjornu. Durante questu tempu, u latte maternu deve esse sempre offertu prima di pranzi, cù alimenti da tavola cunsiderati supplementari.
Con l'eccezione di una pussibile riduzione continuata di u risicu per u cancheru di u senu, e fonti ùn anu micca nutatu una calata continuata di u risicu di altre malatie à e mamme chì allattanu più di sei mesi.
1 annu
Un altru benefiziu di l'allattamentu à longu andà hè u risparmiu di costi. Puderete risparmià una grande quantità di soldi nantu à a formula, chì pò medià appena più di $ 800 nantu à u bassu finu à più di $ 3.000 in u primu annu.
I zitelli chì sò allattati à u senu per un annu ponu ancu avè sistemi immunitarii più forti è ponu esse menu prubabili di avè bisognu di logopedia o di travagliu ortodonticu. Perchè? A teoria hè chì tuttu ciò chì succhia u pettu aiuta à sviluppà i musculi in a bocca è intornu.
Al di là di un annu
E raccomandazioni per l'alimentazione à l'annu è oltre includenu l'allattamentu à a dumanda è offre altri alimenti cinque volte à ghjornu. Pudete ancu intruduce u latte di vacca in questu mumentu se vulete smettere d'offre latte maternu, o cercate un sustitutu di latte maternu.
Alcune ricerche più anziane suggerenu chì l'allattamentu di più durata pò dà à i zitelli un vantaghju quandu si tratta di punteggi IQ è di sviluppu sociale. Tuttavia, più hà trovu chì i benefici per u QI ponu esse solu temporanei.
Alimentazione esclusiva vs combinazione
Ci hè parechje ragioni per chì e donne decidenu integrà l'alimentazione cù biberoni di latte maternu o formule commerciali. L'allattamentu ùn hà bisognu d'esse tuttu o nunda. U vostru zitellu pò ancu prufittà di riceve un pocu di latte maternu.
Quandu si combina certi alimenti cù u latte maternu è altri cù a formula, si chjama l'alimentazione cumbinata. Alcuni benefici di l'alimentu combinatu includenu:
- u cuntattu pelle-à-pelle cù mamma per u ligame
- benefiziu di sucià à u pettu per u sviluppu orale
- esposizione à anticorpi chì aiutanu cù l'allergia è a prevenzione di e malatie
- benefici continuati per a salute per a mamma
L'alimentazione combinata pò esse particulari utili per e mamme chì travaglianu chì ùn volenu micca pompà à u travagliu o altrimenti ùn ponu micca pompà. Tenite à mente chì certi criaturi ponu "inversà u ciclu" è infirmià più spessu quandu sò inseme cù a mamma.
Ci hè risichi per l'allattamentu allargatu?
In diverse parti di u mondu, l'età media di svezzamentu hè trà 2 è 4 anni. Alcuni zitelli sò allattati finu à l'età di 6 o 7 anni in altre culture.
Ùn ci hè micca risichi beni cunnisciuti di cuntinuà à allattà più di u primu o dui anni. Ùn ci hè ancu evidenza convincente chì suggerisce chì a durata più longa di una relazione d'alimentazione rende u svezzamentu più difficiule.
Decide di svezzà
L'allattamentu continuu cù alimenti cumplementari finu à u secondu anniversariu di u zitellu o oltre. L'AAP suggerisce di cuntinuà à allattà cù i cibi finu à u primu anniversariu di u zitellu, o finu à quellu chì hè desideratu da a mamma è u zitellu.
Alcuni segni chì u vostru zitellu pò esse prontu à svezzà includenu:
- avè più di un annu
- uttene più nutrizione da alimenti solidi
- beie bè da una tazza
- riducendu gradualmente e sessioni infermierie senza prumessa
- resistendu à e sessione infermierie
Dice questu, a decisione nantu à quandu svezzà hè persunale. Sè site prontu à svezzà prima chì u vostru figliolu ghjunghje à ste tappe, ùn v'inchietate. Fate un travagliu straordinariu, ùn importa micca cumu continuate à alimentà u vostru zitellu.
Cumu svezzà
U svezzamentu principia cù l'introduzione di u criaturu à l'alimenti da tavulinu, allora puderete dighjà esse in strada senza capì. Abbandunà attivamente i manghjami chì allattanu hè u prossimu passu in u prucessu una volta chì i pasti sò megliu stabiliti.
Alcuni consigli:
- Taper off versus andà in tacchina fredda per aiutà a vostra supply diminuisce senza prublemi di ingorgement. Pruvate à abbandunà solu un alimentu ogni una o duie settimane, per esempiu.
- Inizià lascendu cascà alimenti di meziornu. U primu è l'ultimu manghjamentu di a ghjurnata sò generalmente più difficiuli di piantà per u zitellu è per via di l'ingorgu.
- Cambiate a vostra rutina intornu à i tempi abituali di alimentazione. Per esempiu, evite di stà à pusà in lochi infermieri cunnisciuti.
- Offre u latte maternu espressu in una tazza o buttiglia. U vostru zitellu averà sempre i benefici di u latte maternu, solu da una fonte diversa.
- Sollievate l'inconfortu applicendu cumpresse fredde o ancu foglie di col in i vostri seni.
Se sente resistenza o se u to figliolu vole allattà, allattatelu. U prucessu puderia micca esse lineare, è pudete sempre pruvà torna dumane. Intantu, travaglià nantu à i metudi di distrazione cù i pasti, i ghjoculi, o animali in peluche, è altre attività. È assicuratevi di offre à u vostru chjucu assai cuntatti stretti è coccole durante a transizione.
U takeaway
Infine, quantu tempu allattate à u senu dipende da voi è u vostru zitellu. Ci sò benefici se allattate solu pochi ghjorni, è altri chì continuanu dapoi anni per a mamma è u zitellu. Tù è u vostru criaturu pudete ancu prufittà di l'alimentazione cumbinata, o di supplementà u latte maternu cù altre fonti alimentari, cum'è a formula o solidi.
Fate fiducia in voi stessi è pruvate à u vostru megliu per ùn preoccupassi micca ciò chì l'altri pensanu di e vostre decisioni persunali. Se avete bisognu di supportu cù prublemi d'alimentazione o altre dumande, cunsiderate di ghjunghje à u vostru duttore o un specialistu in allattamentu in a vostra zona.