Cumu u vostru Primu Periudu Affetta a Salute di u Cori
Cuntenutu
Quantu anni aviate quandu avete u vostru primu periodu? Sapemu chì sapete-chì tappa hè qualcosa chì nisuna donna dimentica. Ddu numeru impacta più cà i vostri ricordi, però. E donne chì ricevenu u so primu periodu prima di l'età di 10 anni o dopu à l'età di 17 anni sò più propensi à sviluppà malatie cardiache, ictus, è prublemi relativi à a pressione sanguigna alta, secondu un novu studiu di l'Università di Oxford. (Vede se site ancu in periculu per A Cundizione di u Cori Pocu Cunnisciuta chì Pesta à e Donne chì Travaglia.)
Esse più grati se avete avutu a vostra prima visita da Zia Flo à 13 anni: U studiu massiccia, publicatu in a rivista Circulazione, hà fighjatu più di un milione di donne è hà trovu quelli chì anu principiatu à st'età avianu u risicu u più bassu di sviluppà malatie cardiache, ictus è pressione alta.
Intantu, quelli chì "sò diventati una donna" prima di l'età di 10 anni o dopu à l'età di 17 anu avutu un risicu più altu di ospedalizazione o di morte specificamente, un risicu di 27 per centu più altu di malatie cardiache, 16 per centu di risicu più altu per via di ictu, è 20 per centu di risicu più altu per via à cumplicazioni assuciate à a pressione di u sangue. Più cattivi nutizie per i ghjovani fioritori: Ricerche precedenti anu ancu trovu chì inizià u vostru periodu à una ghjovana età aumenta u vostru risicu di cancru di senu è di ovariu. (Pò a Pillula Aumentà u Risicu di Cancru di u Senu?)
Allora chì hè l'affare?
Ùn hè micca solu chì avete u vostru periodu cusì prestu, hè perchè l'avete capitu: l'obesità di a zitiddina hè assuciata à e donne chì cumincianu i so periodi à età più ghjovani, dice l'autore di studiu Dexter Canoy, MD, Ph.D., un epidemiologu cardiovascular in l'Università di Oxford. È i zitelli in sovrappesu, in prima fioritura, tendenu à stà à livelli di pesu malsani finu à l'adultu. "L'obesità è i so effetti avversi per a salute - cumpresa l'ipertensione, a diabetes è u colesterolu altu - ponu predispose à queste donne à sviluppà malatie cardiache, altre malatie vasculari, è certi canceri cum'è adulti", spiega Canoy.
I fatturi hormonali ponu ancu esse in ghjocu, soprattuttu quandu si tratta di u risicu aumentatu per i cancers. "E donne chì cumincianu a menstruazione à una età temprana anu spessu più ovulazioni cà e donne chì cumincianu dopu à l'età di 17 anni", dice Cheryl Robbins, Ph.D., epidemiulogica di u Centru per u Cuntrollu di e Malatie, chì hà scrittu un studiu nantu à cume l'età à a quale e donne cumincianu i so periodi ponu influenzà a so sopravvivenza dopu à u cancheru di l'ovariu. "L'ovulazioni ripetute è i surge ormonali ponu causà mutazioni genetiche chì puderanu cuntribuisce à u cancheru di l'ovaru".
Tuttavia, Canoy mette in guardia chì i fattori ormonali è di pesu spieganu solu in parte a relazione trà i periodi precedenti è u risicu di malattia. U vostru ambiente, stile di vita, è disruptori endocrini (cumposti chì ponu imità certi ormoni è potenzialmente influenzà a vostra salute) tutti fattori in quantu età avete prima cavalcate l'onda cremisi - chì tuttu pò ancu influenzà a vostra salute à longu andà. Canoy ammette chì i ricercatori sò stumped da l'associazione trà l'iniziu di u vostru periodu dopu à l'età di 17 anni è aumentu di rischi per a salute vascolare, dunque sò necessarii più studii per capisce megliu sta cunnessione.
Chì ne pudete fà?
Mentre ùn pudete micca retrocede in u tempu è cambià u ghjornu chì avete principiatu u vostru periodu, pudete esse dighjà à menu risicu: Donne chì seguitanu un stilu di vita sanu (cum'è voi!), Inclusu manghjà una dieta sana per u core, mai fumà , clocking almenu 40 minuti di muvimentu per ghjornu, è mantene un BMI sottu 25, sò più di cinquanta per centu menu prubabile di soffre un infartu chè e donne più malsane, secondu un studiu publicatu in a rivista. Neurologia.
È sì travagliate sempre à quelle abitudini sane, avà hè un bonu momentu per cumincià: Perde solu cinque à 10 per centu di u vostru pesu attuale in più di sei mesi pò aiutà à calà u risicu per u core è altre malatie cunnesse (cumprese quelle affettate da a vostra prima periodu), secondu l'Istitutu Naziunale di Salute.
Ùn vi scurdate micca di l'altri abitudini sani, ancu: Manghjendu una dieta equilibrata, ottene assai attività fisica è gestione di u stress sò stati dimustrati per riduce u risicu di obesità, malatie cardiaca, ictus, cancer, è più. (Ùn sapete da induve principià? Pruvate i 7 Movimenti di Salute Unicu cù Impattu Seriu.)