Immunoterapia cum'è Terapia di Seconda Linea per u Cancru di Pulmone Non-Piccole Cellule
Cuntenutu
- Immunoterapia: Cumu funziona
- Inibitori di checkpoint per NSCLC
- Quandu pudete piglià immunoterapia?
- Cumu uttene l'immunoterapia?
- Cumu funzionanu bè?
- Chì sò l'effetti secundari?
- Purtà si
Dopu avè statu diagnosticatu cun cancru di pulmone senza cellule chjuche (NSCLC), u vostru duttore passerà e vostre opzioni di trattamentu cun voi. Sì avete un cancheru iniziale, a chirurgia hè di solitu a prima scelta. Se u vostru cancheru hè avanzatu, u vostru duttore u tratterà cù chirurgia, chimioterapia, radiazioni, o una cumbinazione di i trè.
L'immunoterapia pò esse un trattamentu di seconda linea per NSCL. Questu significa chì pudete esse un candidatu per l'immunoterapia se a prima droga chì pruvate ùn funziona micca o smette di travaglià.
Qualchì volta i duttori utilizanu l'immunoterapia cum'è trattamentu di prima linea cun altre droghe in i cancri in stadiu più tardi chì si sò sparsi in tuttu u corpu.
Immunoterapia: Cumu funziona
L'immunoterapia funziona stimulendu u vostru sistema immunitariu per truvà è tumbà e cellule cancerose. I farmaci di immunoterapia aduprati per trattà NSCLC sò chjamati inibitori di checkpoint.
U vostru sistema immunitariu hà un esercitu di cellule assassine chjamate cellule T, chì caccianu u cancheru è altre cellule straniere periculose è li distrughjenu. I punti di cuntrollu sò proteine nantu à a superficia di e cellule. Facenu sapè à e cellule T sì una cellula hè amica o dannosa. I punti di cuntrollu pruteggenu e cellule sane impedendu à u vostru sistema immunitariu di attaccà contr'à elli.
E cellule di u cancheru à volte ponu aduprà sti punti di cuntrollu per piattassi da u sistema immunitariu. Inibitori di checkpoint bloccanu e proteine di checkpoint in modu chì e cellule T possanu ricunnosce e cellule tumorali è distruggerli. Fondamentalmente, queste droghe funzionanu eliminendu i freni nantu à a risposta di u sistema immunitariu contr'à u cancheru.
Inibitori di checkpoint per NSCLC
Quattru farmaci d'immunoterapia trattanu NSCLC:
- Nivolumab (Opdivo) è pembrolizumab (Keytruda)
bluccà una proteina chjamata PD-1 nantu à a superficia di e cellule T. PD-1 impedisce e cellule T.
da attaccà u cancheru. U bloccu PD-1 permette à u sistema immune di caccia
è distrugge e cellule cancerose. - Atezolizumab (Tecentriq) è durvalumab
(Imfinzi) bluccanu un'altra proteina chjamata PD-L1 nantu à a superficia di e cellule tumorali è
cellule immune. U bloccu di sta proteina libera ancu a risposta immune contr'à
u cancheru.
Quandu pudete piglià immunoterapia?
I duttori utilizanu Opdivo, Keytruda è Tecentriq cum'è terapia di seconda linea. Puderete uttene unu di sti farmaci se u vostru cancheru hà cuminciatu à cresce dinò dopu a chimioterapia o un altru trattamentu. Keytruda hè ancu datu cum'è un trattamentu di prima linea per NSCLC in stadiu tardu, cù a chimioterapia.
Imfinzi hè per e persone cù u NSCLC di u stadiu 3 chì ùn ponu micca operà, ma chì u cancheru ùn hè micca peghju dopu a chimioterapia è a radiazione. Aiuta à impedisce u cancheru di cresce per u più longu pussibule.
Cumu uttene l'immunoterapia?
I farmaci d'immunoterapia sò consegnati cum'è una infusione attraversu una vena in u vostru bracciu. Puderete queste droghe una volta ogni duie o trè settimane.
Cumu funzionanu bè?
Alcune persone anu sperimentatu effetti drammatichi da droghe immunoterapiche. U trattamentu hà diminuitu i so tumori, è hà fermatu u cancheru da cresce per parechji mesi.
Ma ùn tutti rispondenu à stu trattamentu. U cancheru pò fermassi per un pezzu, è poi vultà. I ricercatori cercanu di amparà chì tumuli rispondenu megliu à l'immunoterapia, cusì ponu indirizzà stu trattamentu à e persone chì ne traranu u più benefiziu.
Chì sò l'effetti secundari?
L'effetti secundarii cumuni da e droghe di immunoterapia includenu:
- stanchezza
- tossu
- nausea
- pruritu
- rash
- perdita di l'appetitu
- stinimentu
- diarrea
- dulore articulare
Effetti secundarii più severi sò rari. Perchè queste droghe aumentanu a risposta immune, u sistema immunitariu puderia lancià un attaccu à altri organi cum'è i pulmoni, i reni o u fegatu. Questu puderia esse seriu.
Purtà si
NSCLC spessu ùn hè micca diagnosticatu finu à chì hè in un stadiu tardu, rendendu più difficiule da trattà cù chirurgia, chimioterapia è radiazioni. L'immunoterapia hà migliuratu u trattamentu di stu cancheru.
I farmaci inibitori di checkpoint aiutanu à rallentà a crescita di NSCLC chì si hè diffusa. Queste droghe ùn funzionanu micca per tutti, ma ponu aiutà alcune persone cun NSCLC in stadiu tardu à andà in remissione è vive più.
I ricercatori studianu novi farmaci d'immunoterapia in prove cliniche. A speranza hè chì novi farmaci o novi cumbinazioni di sti farmaci cù chimioterapia o radiazioni pudessinu migliurà a sopravvivenza ancu di più.
Dumandate à u vostru duttore se una droga immunoterapica hè adatta per voi. Scuprite cumu queste droghe puderanu migliurà u vostru trattamentu di u cancheru, è chì effetti secondari puderanu causà.