Ghiandole salivari gonfie (sialoadenite): cosa hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Chì provoca sialoadenite
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Opzioni di trattamentu in casa
Sialoadenitis hè l'infiammazione di e ghiandole salivari chì accade di solitu per via di una infezione da virus o batteri, ostruzione per malformazione o a presenza di calcoli salivari, chì si traduce in sintomi cum'è dolore in bocca, rossi è gonfiori, in particulare in a regione sottu à a pelle. lingua.
Postu chì ci sò parechje ghiandole in bocca, cù i parotidi, durante una crisa di sialoadenite hè cumunu chì u gonfiore apparisca ancu in a regione laterale di u visu, simile à e parotite. Ancu se pò succede à chiunque, a sialoadenite hè più cumuna in l'anziani o in e persone cun malatie croniche chì sò pocu idratate.
Ancu se a sialoadenite pò sparisce da sola senza alcunu trattamentu specificu, hè assai impurtante cunsultà un dentistu o medicu generale per identificà a causa è inizià un trattamentu specificu, se necessariu.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni in casu di sialoadenite includenu:
- Dolore constante in bocca;
- Rossu di e mucose di a bocca;
- Gonfiore di a regione sottu a lingua;
- Febbra è brividi;
- Bocca asciutta;
- Difficultà à parlà è à ingolle;
- Frebba;
- Inflammazione.
Inoltre, in certi casi, e ghiandole ponu ancu pruduce pus, chì hè liberatu in bocca, creendu un gattivu gustu è un respiru pessimu.
Chì provoca sialoadenite
L'infiammazione di e ghiandole salivari di solitu apparisce in periodi di menu pruduzzione di saliva, chì pò accadere in e persone chì sò malate o chì si recuperanu da una chirurgia, è ancu in e persone chì sò disidratate, malnutrite o cun un sistema immunitariu indebolitu. Quandu si produce menu saliva, hè più faciule per u sviluppu di batteri è virus, causendu infezioni è infiammazioni di e ghiandole, cù i batteri u più spessu relativi à a sialoadenite appartenente à u genere Streptococcu è u Staphylococcus aureus.
A sialoadenite hè ancu cumuna quandu una petra apparisce in e ghiandole salivari, chì hè una cundizione cunnisciuta cum'è sialolitiasi, chì causa gonfiore è infiammazione di e ghiandole. In casi più rari, l'usu ricurrente di alcuni medicinali, cum'è antihistaminici, antidepressivi o antiipertensivi pò purtà à l'apparizione di bocca secca, aumentendu a probabilità di sviluppà infiammazione di e ghiandole salivari.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
In a maiò parte di i casi, u diagnosticu di sialoadenite pò esse cunfirmatu da u medicu generale o da u dentistu per mezu di l'osservazione fisica è a valutazione di i sintomi, ma alcuni testi diagnostichi cum'è ultrasoni o analisi di sangue, per esempiu, ponu ancu esse necessarii.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'infiammazione di e ghiandole salivari si face di solitu solu per alleviare i sintomi, postu chì a maggior parte di i casi sò causati da a presenza di virus, è ùn esiste un trattamentu specificu. Cusì, hè cumunu per u duttore di ricumandà una ingestione d'acqua adeguata durante u ghjornu, una bona igiene orale è prescrive medicinali antiinfiammatori, cum'è Ibuprofen, per alleviare u dolore è facilità a recuperazione.
Tuttavia, se a sialoadenite hè causata da batteri, u trattamentu di solitu include ancu un antibioticu, cume Clindamicina o Dicloxacillina, per eliminà e batterie più rapidamente è accelerà a recuperazione. Inoltre, se si identifica chì una droga pò esse a fonte di l'infiammazione, hè impurtante cunsultà u duttore chì l'ha prescritta per valutà a pussibilità di cambialu o d'aghjustà a dosa di trattamentu.
U duttore pò ancu raccomandà l'usu di farmaci antiinfiammatori non steroidali (FANS) per diminuì u dolore è l'infiammazione, è ancu analgésichi. Hè impurtante evità l'usu di l'aspirina in i zitelli per via di u risicu di a sindrome di Reye, chì pò avè parechje complicazioni in u cervellu è in u fegatu.
In casi cronichi, in i quali sialoadenitis si verifica assai spessu, u duttore pò cunsiglià una chirurgia minore per rimuovere e ghiandole affette.
Opzioni di trattamentu in casa
Ancu se u trattamentu indicatu da u duttore hè assai impurtante per assicurà a recuperazione curretta, ci sò alcune tecniche naturali chì aiutanu à alleviare i sintomi. I più aduprati includenu:
- Bei u suchju di limonu o suchja un caramelu senza zuccheru: aiutu à a produzzione di saliva, aiutendu à decongestionà e glàndule salivari, riducendu l'infiammazione;
- Applica una compressa calda sottu à u mentone: aiuta à diminuisce a congestione di e glàndule affettate. S'ellu ci hè un gonfiore à u latu di a faccia, a cumpressa deve esse applicata ancu quì;
- Collutivu cù acqua calda è bicarbunatu di sodiu: riduce l'infiammazione è aiuta à pulisce a bocca, riducendu u dolore.
A maiò parte di i casi di sialoadenite sparisce da per contu soiu cù u tempu, tuttavia, ste tecniche fatte in casa aiutanu à alleviate l'inconfortu è acceleranu a recuperazione.
Verificate altri rimedii casani per u malu di denti chì ponu ancu esse aduprati in questi casi.