7 disordini mentali i più cumuni: cumu identificà è trattà
Cuntenutu
- 1. Ansietà
- 2. Depressione
- 3. Schizofrenia
- 4. Disturbi alimentarii
- 5. Stressu post-traumaticu
- 5. Summing
- 6. disordine bipolari
- 7. Disordine ossessivu-compulsivu
- Altri disordini mentali
I disordini mentali sò definiti cum'è una alterazione di un tipu intellettuale, emotivu è / o cumportamentale, chì pò ostaculà l'interazione di a persona in l'ambiente induve cresce è si sviluppa.
Ci sò parechji tippi di disordini mentali, chì sò classificati in tippi, è alcuni di i più cumuni includenu quelli relativi à l'ansietà, a depressione, a dieta, a personalità o i muvimenti, per esempiu.
I principali disordini mentali chì tendenu à emergere sò:
1. Ansietà
I disordini d'ansietà sò assai cumuni, prisenti in circa 1 in 4 persone chì vanu à u duttore. Sò carattarizati da un sintimu di cunfortu, di tensione, di paura o di un gattivu sintimu, chì sò assai spiacevuli è sò generalmente causati da l'anticipazione di un periculu o di qualcosa scunnisciutu.
E forme più cumuni di ansietà sò ansia generalizata, sindrome di panicu è fobie, è sò assai dannose sia per influenzà a vita sociale è emotiva di a persona, sia per causà sintomi scomodi, cume palpitazioni, sudore freddu, tremori, mancanza d'aria, sintimu di suffocazione, tinghje o brividi, per esempiu, è u risicu più grande di sviluppà depressione o dipendenze da alcolu è medicazione.
Cosa da fà: hè cunsigliatu di fà una psicoterapia cù u psicologu, in più di seguità cù u psichiatra chì, in certi casi, pò indicà l'usu di droghe chì allevanu i sintomi, cum'è antidepressivi o ansiolitici. Hè ancu orientatu versu l'attività fisica è, in più, l'investimentu in metudi naturali o attività di divertimentu cum'è a meditazione, a danza o u yoga ponu esse utili, basta ch'elli sianu guidati da u duttore. Amparate nantu à i diversi modi per trattà l'ansietà.
2. Depressione
A depressione hè definita cum'è u statu di umore depressu chì persiste per più di 2 settimane, cù tristezza è perdita di interessu o piacè in attività, è pò esse accumpagnata da segni è sintomi cume irritabilità, insonnia o sonnu eccessivu, apatia, perdita di pesu o ingrossu di pesu, mancanza d'energia o difficultà di cuncentrazione, per esempiu. Capite cumu sapè se hè tristezza o depressione.
Cosa da fà: per trattà a depressione, hè indicatu u seguitu cù u psichiatra, chì indicerà u trattamentu secondu a gravità di a cundizione è i sintomi presentati. U modu principale per trattà a depressione hè a cumminazione di psicoterapia cù u psicologu è l'usu di farmaci antidepressivi prescritti da u psichiatra, chì includenu Sertraline, Amitriptyline o Venlafaxine, per esempiu.
3. Schizofrenia
A Schizofrenia hè u principale disordine psicoticu, caratterizatu da un sindrome chì provoca disordini di u linguaghju, di u pensamentu, di a percezione, di l'attività suciale, di l'affettu è di a vuluntà.
Stu disordine hè più cumunu in i ghjovani in a so tarda adolescenza, ma pò accade à altre età, è alcuni di i segni è sintomi più cumuni sò allucinazioni, cambiamenti di comportamentu, illusioni, penseru disorganizatu, cambiamenti di muvimentu o affettu superficiale, per esempiu . Cunnosce i principali tippi di schizofrenia è cume identificà i sintomi.
Cosa da fà: hè necessariu un monitoraghju psichiatricu, chì indicherà l'usu di medicinali antipsicotici, cum'è Risperidone, Quetiapine, Clozapine è Olanzapine, per esempiu. Inoltre, l'orientazione di a famiglia è u seguitu cù altri prufessiunali di a salute, cum'è a psiculugia, a terapia occupazionale è a nutrizione, per esempiu, sò essenziali per chì u trattamentu sia cumpletamente efficace.
4. Disturbi alimentarii
L'anorexia nervosa hè unu di i disordini alimentari i più cumuni è hè caratterizata da una perdita di pesu intenzionale, causata da u rifiutu di manghjà, a distorsione di a propria maghjina è a paura di ingrassà.
A bulimia, chì hè ancu relativamente frequente, cunsiste à manghjà grandi quantità di alimenti è dopu à pruvà à eliminà e calorie in manere dannose, cume inducendu u vomitu, aduprendu lassativi, eserciziu fisicu assai intensu o digiunu prolungatu.
I disordini alimentarii sò più frequenti in i giovani, è sò stati sempre più frequenti per via di a cultura di apprezzamentu esteticu. Ancu se l'anorexia è a bulimia sò i disordini alimentari i più noti, ci sò ancu altri prublemi liati à manghjà, cum'è l'ortorexia, in cui ci hè una preoccupazione eccessiva per manghjà alimenti sani. Scuprite chì sò i principali disordini alimentari.
Cosa da fà: ùn ci hè micca un trattamentu simplice per curà i disordini alimentari, chì richiede trattamentu psichiatricu, psiculogicu è nutrizionale, è i medicamenti sò generalmente indicati solu in casi di malatie associate, cum'è ansietà o depressione. I gruppi di supportu è cunsigliu ponu esse boni modi per cumplementà u trattamentu è uttene boni risultati.
5. Stressu post-traumaticu
U stress post-traumaticu hè l'ansietà chì si pone dopu esse esposta à qualchì situazione traumatica, cum'è un assaltu, una minaccia di morte o a perdita di una persona cara, per esempiu. Generalmente, a persona colpita rivive persistentemente ciò chì accadde cù ricordi o sogni, è presenta ansietà intensa è angoscia psicologica. Scuprite cumu sapè se hè un stress post-traumaticu.
Cosa da fà: u trattamentu hè fattu cù psicoterapia, induve u psicologu prova à aiutà à capisce chì sò l'eventi chì causanu e paure involuntarie è cume ponu liberà i ricordi traumatichi di questi eventi. Tuttavia, in certi casi, pò ancu esse necessariu d'andà à u psichiatra per raccomandà l'usu di medicinali, cume antidepressivi o ansiolitici per alleviare i sintomi.
5. Summing
A somatizazione hè un disordine induve a persona hà parechje lagnanze fisiche, riferendusi à diversi organi di u corpu, ma chì ùn sò micca spiegati da alcuna alterazione clinica. Di solitu, sò persone chì vanu constantemente à u duttore cun parechje lagnanze, è in a valutazione medica, l'esame fisica è l'esami, nunda hè rilevatu.
In a maiò parte di i casi, e persone cun disordine di somatizazione sperimentanu ansietà è cambiamenti d'umore, oltre à esse impulsivi. Quandu in più di sente chì a persona vene à simulà o pruvucà intenzionalmente i sintomi, a malattia hè chjamata disordine fattiva.
Cosa da fà: un seguitu psichiatricu è psiculogicu hè necessariu, affinchì a persona sia capace di alleviare i sintomi. I medicazione cum'è antidepressivi o ansiolitici ponu esse necessarii in certi casi. Amparate più nantu à a somatizazione è e malatie psicosomatiche.
6. disordine bipolari
U disordine bipolari hè una malattia psichiatrica chì provoca cambiamenti d'umore imprevedibili, chì và da a depressione, chì cunsiste in tristezza è disperazione, à mania, impulsività è una caratteristica eccessivamente extrovertita. Capite cumu identificà è trattà u disordine bipolare.
Cosa da fà: u trattamentu hè di solitu fattu cù droghe stabilizzanti l'umore, cum'è u carbonatu di litiu, chì duverebbe esse raccomandatu da u psichiatra.
7. Disordine ossessivu-compulsivu
Cunnisciutu ancu cum'è OCD, stu disordine provoca penseri ossessivi è compulsivi chì compromettenu l'attività quotidiana di a persona, cume esagerazione in pulizia, ossessione per lavà e mani, a necessità di simmetria o impulsività per accumulà oggetti, per esempiu.
Cosa da fà: u trattamentu per u disordine ossessivu-compulsivu hè guidatu da u psichiatra, cù l'assunzione di farmaci antidepressivi, cume Clomipramina, Paroxetina, Fluoxetina o Sertralina, è a terapia cognitivo-comportamentale hè ancu raccomandata. Scuprite più infurmazioni nantu à cumu identificà è trattà sta malatia.
Altri disordini mentali
Oltre à i disordini precedentemente indicati, ci sò ancu altri chì sò descritti in u Manuale Diagnosticu è Statisticu di Disturbi Mentali (DSM-5), cume:
- Disturbi psicotici, cume a schizofrenia o u disordine delirante;
- Disordini di Personalità, cum'è paranoiche, antisociali, borderline, istrioni o narcisisti, per esempiu;
- Disturbi cunnessi à a sustanza, cum'è droghe illecite, alcolu, medicazione o sigarette, per esempiu;
- Disturbi neurocognitivi, cum'è deliriu, Alzheimer o altre dimenzie;
- Disordine neurodevelopmental, cume disabilità intellettuali, disordini di cumunicazione, autismu, deficit d'attenzione è iperattività o disordini di u muvimentu;
- Disfunzioni sessuali, cum'è l'ejaculazione prematura o ritardata;
- Disordine sonnu-veghja, cum'è insonnia, ipersomnolenza o narcolepsia;
- Disturbi parafilici, in relazione cù u desideriu sessuale.
In casu di suspettu di un disordine mentale hè assai impurtante cunsultà un psicologu o psichiatra, affinchì a valutazione necessaria possa esse effettuata, u diagnosticu identificatu è u trattamentu più adeguatu iniziatu.