Cumu hè u trattamentu per a bronchiolite
Cuntenutu
- Cumu cura di u zitellu in casa
- Rimedii chì ponu esse indicati
- Quandu andà à u duttore
- Segni di migliurazione
A bronchiolite hè una infezzione causata da virus assai cumuni in a zitiddina, in particulare in i zitelli è u trattamentu pò esse fattu in casa. U trattamentu in casa per a bronchiolite cunsiste à piglià misure per aiutà à allevà i sintomi di u zitellu o di u zitellu, ma in certi casi, l'usu di medicazione indicatu da un pediatra hè necessariu.
Generalmente, l'usu di antibiotici ùn hè micca necessariu, chì a malattia ùn hè micca causata da batteri è ùn ci sò micca droghe capaci di eliminà u virus, postu chì hè eliminata naturalmente da u corpu.
A bronchiolite si migliora di solitu in 3 à 7 ghjorni, tuttavia, se u zitellu o u zitellu anu difficultà à respirà, affundendu i musculi di a costula o di a bocca è di e dite viole, si consiglia di circà prestu l'assistenza medica da un ospedale.
Cumu cura di u zitellu in casa
U trattamentu per a bronchiolite in casa aiuta à accelerà a recuperazione è allevia i sintomi è u disagiu. Alcune misure chì ponu esse prese includenu:
- Ripusatu in casa, evitendu di sorte cù u ciucciu o di purtallu à a scola materna;
- Offre assai acqua è latte durante u ghjornu, per prevene a disidratazione è facilità l'eliminazione di u virus;
- Mantene l'aria umida, aduprendu un umidificatore o lascendu un bacinu d'acqua in a stanza;
- Evite i lochi cù molta polvera, cume aggravanu l'infiammazione pulmonare;
- Evite u cuntattu di u zitellu cù fumu di sigaretta;
- Spazzate spessu u nasu di u zitellu cù soluzione salina o mette gocce nasali;
- Lasciate a testata elevata durante a notte tenendu un cuscinu o un cuscinu nantu à a testa di u zitellu o di u zitellu, perchè aiuta à respirà.
Inoltre, quandu ci hè più grande difficultà per respirà, cum'è quandu allatta, per esempiu, hè cunsigliatu di mette u zitellu in pusizione o in pusizione per facilità a respirazione, à u cuntrariu di chjinà si.
Stu trattamentu deve esse continuatu finu à chì i sintomi sparisce, chì pò piglià finu à 3 settimane per accadere. Tuttavia, se ùn ci hè miglioramentu di i sintomi dopu 3 ghjorni, hè raccomandatu di cunsultà u pediatra.
Rimedii chì ponu esse indicati
In generale ùn hè micca necessariu aduprà medicamenti per trattà a bronchiolite, chì u corpu hè in gradu di eliminà u virus è impedisce à a malattia di peghju. Tuttavia, quandu i sintomi causanu assai disagiu o a frebba hè assai alta, per esempiu, pò esse necessariu cunsultà u pediatra per inizià l'usu di medicinali.
Alcuni esempi di i rimedii più aduprati sò Paracetamol è Ibuprofen, perchè aiutanu à riduce a frebba è allevia u disagiu. E dosi di queste droghe devenu sempre esse guidate da un duttore, secondu u pesu è l'età di u zitellu.
Quandu andà à u duttore
Ancu se u trattamentu pò esse fattu in casa, hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale quandu i sintomi ùn si migliuranu dopu à 3 ghjorni o apparisce segni di peghju di a malatia, cum'è:
- Troppu difficultà per respirà;
- Respirazione assai lenta o periodi di pausa;
- Respirazione rapida o sibilante;
- Labbra è dita turchine;
- Affundimentu di e coste;
- Rifiutu di allattà;
- Febbra alta.
Questi casi sò più rari è generalmente devenu esse trattati mentre in ospedale per fà medicina direttamente in a vena è riceve ossigenu.
Segni di migliurazione
I segni di migliurazione di a bronchiolite sò generalmente apparse circa 3 à 7 ghjorni dopu à l'iniziu di u trattamentu è includenu febbre diminuita, aumentu di l'appetitu è ridutta difficoltà à respirà, tuttavia a tosse pò persiste ancu per pochi ghjorni o ancu mesi.