Sfracicà ferita
Un preghjudiziu si face quandu a forza o a pressione sò messe nantu à una parte di u corpu. Stu tipu di preghjudiziu accade u più spessu quandu una parte di u corpu hè strinta trà dui oggetti pesanti.
I danni relativi à e ferite schiacciate includenu:
- Sanguinamentu
- Contusione
- Sindrome di Compartimentu (pressione aumentata in un bracciu o una gamba chì causa gravi danni musculari, nervi, vasi sanguini è tissuti)
- Frattura (ossu rottu)
- Lacerazione (ferita aperta)
- Inghjulia nervosa
- Infezzione (causata da batteri chì entrenu in u corpu per a ferita)
I passi per u trattamentu di primu aiutu di una ferita schiacciata sò:
- Smette di sanguinà applicendu pressione diretta.
- Coperta a zona cun un pannu bagnatu o fascia. Dopu, alza a zona sopra à u nivellu di u core, se hè pussibule.
- Se ci hè suspettu di una testa, di u collu, o di una ferita spinale, immobilizà quelle zone se hè pussibule è allora limitate u muvimentu solu à l'area schiacciata.
- Chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911) o l'ospedale lucale per cunsiglii ulteriori.
E ferite di schiacciare anu spessu bisognu à esse valutate in un dipartimentu d'urgenza di l'ospedale. A cirurgia pò esse necessaria.
Ingrassia PL, Mangini M, Ragazzoni L, Djatali A, Della Corte F. Introduzione à u crollu strutturale (ferita di schiacciamento è sindrome di schiacciamento). In: Ciottone GR, ed. Medicina in Disastru di Ciottone. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 180.
Tang N, Bright L. Assistenza medica di emergenza tattica è ricerca urbana è salvata. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap e4.