Scambiu di gas
Cuntenutu
Ripruduce u video di salute: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200022_eng.mp4Chì hè questu? Ripruduce u video di salute cù a descrizzione audio: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200022_eng_ad.mp4Panoramica
L'aria entra in u corpu per a bocca o u nasu è si move rapidamente in a faringe, o in a gola. Da quì, passa per a laringe, o scatula vocale, è entra in a trachea.
A trachea hè un tubu forte chì cuntene anelli di cartilagine chì impediscenu di collassassi.
In i pulmoni, a trachea si ramifica in un broncu sinistro è destro. Queste si dividenu in più in più picculi rami chjamati bronchioli.
I bronchioli più chjucchi finiscenu in sacchetti d'aria minusculi. Quessi sò chjamati alveoli. Si gonfianu quandu una persona inspira è si sbuffa quandu una persona aspira.
Durante u scambiu di gas l'ossigenu si move da i pulmoni à u sangue. In listessu tempu u diossidu di carbonu passa da u sangue à i pulmoni.Questa succede in i pulmoni trà l'alveoli è una rete di picculi vini sanguini chjamati capillari, chì si trovanu in i muri di l'alveoli.
Quì si vede i globuli rossi viaghjà per i capillari. I muri di l'alveoli partenu una membrana cù i capillari. Eccu quantu sò vicini.
Questu permette à l'ossigenu è à u diossidu di carbonu diffusà, o movesi liberamente, trà u sistema respiratoriu è u sangue.
E molecule d'ossigenu si attaccanu à i globuli rossi, chì viaghjanu torna in core. In listessu tempu, e molecule di diossidu di carbonu in l'alveoli sò scuppiate fora di u corpu a prossima volta chì una persona aspira.
U scambiu di gas permette à u corpu di rifornisce l'ossigenu è eliminà u diossidu di carbonu. Fà tramindui hè necessariu per a sopravvivenza.
- Prublemi di Respirazione
- Malatie Pulmonari