Rachitismu

U Rachitismu hè un disordine causatu da una mancanza di vitamina D, calciu o fosfatu. Cunduce à ammorbidisce è indebulisce l'osse.
A vitamina D aiuta u corpu à cuntrullà i livelli di calciu è fosfati. Sì i livelli di sangue di questi minerali diventanu troppu bassi, u corpu pò pruduce ormoni chì causanu u calciu è u fosfatu da esse liberati da l'osse. Questu porta à ossi debuli è dolci.
A vitamina D hè assorbita da l'alimentu o prodotta da a pelle quandu hè esposta à u sole. A mancanza di pruduzzione di vitamina D da a pelle pò accade in e persone chì:
- Campà in clima cù poca esposizione à u sole
- Deve stà in casa
- Travagliu à l'internu durante l'ore di ghjornu
Ùn pudete micca ottene abbastanza vitamina D da a vostra dieta se:
- Sò intolleranti à u lactosu (anu prublemi di digerisce i prudutti lattieri)
- Ùn beie micca prudutti latti
- Seguitate una dieta vegetariana
I zitelli chì sò allattati solu à u senu ponu sviluppà carenza di vitamina D. U latte maternu umanu ùn furnisce micca a quantità curretta di vitamina D. Questu pò esse un prublema particulare per i zitelli di pelle più scura in i mesi d'inguernu. Hè perchè ci sò livelli più bassi di luce solare durante questi mesi.
Ùn avè abbastanza calciu è fosforu in a vostra dieta pò ancu purtà à u rachitismu. U rachitismu causatu da a mancanza di sti minerali in a dieta hè raru in i paesi sviluppati. U calciu è u fosforu si trovanu in u latte è in i vegetali verdi.
I vostri geni ponu aumentà u vostru risicu di rachitismu. U rachitismu ereditariu hè una forma di malattia chì si trasmette per mezu di e famiglie. Accade quandu i reni ùn sò capaci di tene u fosfatu minerale. U rachitismu pò ancu esse causatu da disordini renali chì implicanu acidosi tubulare renale.
I disordini chì riducenu a digestione o l'assorbimentu di i grassi renderanu più difficiule chì a vitamina D sia assorbita in u corpu.
A volte, u rachitismu pò accade in i zitelli chì anu disordini di u fegatu. Questi zitelli ùn ponu micca cunvertisce a vitamina D in a so forma attiva.
U Rachitismu hè raru in i Stati Uniti. Hè più probabile chì si presenti in i zitelli durante i periodi di rapida crescita. Questa hè l'età quandu u corpu hà bisognu di alti livelli di calciu è fosfatu. U rachitismu pò esse vistu in i zitelli da 6 à 24 mesi. Hè pocu cumunu in i neonati.
I sintomi di rachitismu includenu:
- Dolore ossu o tenerezza in i bracci, e gambe, u pelvis è a spina
- Diminuzione di u tonu musculu (perdita di forza musculare) è di debbulezza chì s'aggrava
- Deformità dentale, cumprese a furmazione ritardata di i denti, difetti in a struttura di i denti, fori in u smaltu, è aumentu di cavità (carie dentale)
- Indebulimentu di a crescita
- Aumentatu i fratturi ossi
- Crampi musculari
- Statura corta (adulti menu di 5 piedi o 1,52 metri di altezza)
- Deformità scheletriche cum'è un craniu in forma strana, arcipelle, urti in a cassa toracica (rosariu rachiticu), sternone chì hè spintu in avanti (pettu à u culombu), deformità pelviche, è deformità di a colonna vertebrale (colonna vertebrale chì si curva in modu anormale, inclusa scoliosi o cifosi)
Un esame fisicu palesa tenerezza o dulore in l'osse, ma micca in l'articuli o i musculi.
I seguenti testi ponu aiutà à diagnosticà u rachiticu:
- Gassi di sangue arteriali
- Analisi di sangue (calciu sericu)
- Biopsia ossea (raramente fatta)
- Radiografia di l'osse
- Fosfatasi alcalina serica (ALP)
- Fosfaru sericu
Altri test è procedure includenu i seguenti:
- Isoenzima ALP
- Calci (ionizatu)
- Hormone paratiroideu (PTH)
- Urine calcium
L'ubbiettivi di u trattamentu sò di alleviare i sintomi è di corregge a causa di a malattia. A causa deve esse trattata per prevene u ritornu di a malattia.
U rimpiazzamentu di u calciu, u fosforu, o di a vitamina D chì manca ùn eliminerà a maiò parte di i sintomi di rachitismu. E fonti dietetiche di vitamina D includenu fegatu di pesce è latte trasfurmatu.
L'esposizione à quantità moderate di luce solare hè incuragita. Se u rachitismu hè causatu da un prublema metabolicu, una prescrizione per supplementi di vitamina D pò esse necessaria.
U pusizionamentu o rinforzamentu pò esse adupratu per riduce o prevene deformità. Alcune deformità scheletriche ponu necessità di chirurgia per correggerle.
U disordine pò esse correttu rimpiazzendu a vitamina D è i minerali. I valori di laboratorio è i raggi X di solitu si miglioranu dopu à circa 1 settimana. Alcuni casi ponu richiede grandi dosi di minerali è vitamina D.
Se u rachitismu ùn hè micca currettu mentre u zitellu cresce sempre, e deformità scheletriche è a statura corta ponu esse permanenti. S'ellu hè correttu mentre u zitellu hè ghjovanu, e deformità scheletriche spessu si migliuranu o spariscenu cù u tempu.
E pussibuli cumplicazioni sò:
- Dolore scheletricu à longu andà (cronicu)
- Deformità scheletrica
- Fratture scheletriche, ponu accade senza causa
Chjamate l'assistente sanitariu di u to figliolu sè custattate sintomi di rachitismu.
Pudete prevene u rachitismu assicurendu chì u vostru zitellu riceva abbastanza calciu, fosforu è vitamina D in a so dieta. I zitelli chì anu digestivu o altri disordini ponu avè bisognu di piglià supplementi prescritti da u fornitore di u zitellu.
E malatie renali (renali) chì ponu causà una scarsa assorbimentu di vitamina D devenu esse trattate subitu. Sì avete disordini renali, monitorate i livelli di calciu è di fosforu regolarmente.
U cunsigliu geneticu pò aiutà e persone chì anu una storia di famiglia di disordini ereditati chì ponu causà rachitismu.
Osteomalacia in i zitelli; Carenza di vitamina D; Rachitismu renale; Rachitismu epaticu
Radiografia
Bhan A, Rao AD, Bhadada SK, Rao SD. Rachitismu è osteomalacia. In Melmed S, Auchus RJ, Goldfine AB, Koenig RJ, Rosen CJ, eds. Manuale di Williams di Endocrinologia. 14a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 31.
Demay MB, Krane SM. Disturbi di a mineralizazione. In: Jameson JL, De Groot LJ, de Kretser DM, et al, eds. Endocrinologia: Adultu è Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: cap. 71.
Greenbaum LA. Carenza di vitamina D (rachitismu) è eccessu. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 64.
Weinstein RS. Osteomalacia è rachitismu. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 231.