Anemia aplastica
L'anemia aplastica hè una cundizione in a quale a medula ossea ùn produce micca abbastanza cellule sanguine. A midula ossea hè u tessutu soffice, in u centru di l'osse chì hè incaricatu di pruduce cellule di sangue è piastrine.
L'anemia aplastica risulta da danni à e cellule staminali di u sangue. E cellule staminali sò cellule immature in a midula ossea chì danu origine à tutti i tipi di cellule sanguine (globuli rossi, globuli bianchi è piastrine). U preghjudiziu à e cellule staminali porta à una diminuzione di u numeru di sti tippi di cellule sanguine.
L'anemia aplastica pò esse causata da:
- Usu di certe droghe o esposizione à chimichi tossichi (cum'è cloramfenicolu, benzene)
- Esposizione à radiazioni o chimioterapia
- Disordini Autoimmune
- Gravidanza
- Virus
A volte, a causa hè scunnisciuta. In questu casu, u disordine hè chjamatu anemia aplastica idiopatica.
I sintomi sò duvuti à a sottoproduzione di globuli rossi, di globuli bianchi è di piastrine. I sintomi ponu esse severi da u principiu o aggravarsi gradualmente cù u tempu mentre a malattia progredisce.
Un numeru bassu di globuli rossi (anemia) pò causà:
- Stanchezza
- Palidez (palidez)
- Frequenza cardiaca rapida
- Mancanza di fiatu cù eserciziu
- Debbulezza
- Stupefacenza quandu si stà
A bassa quantità di cellule bianche (leucopenia) causa un risicu aumentatu d'infezzione.
Un cuntu bassu di piastrine (trombocitopenia) pò dà un sanguinamentu. I sintomi includenu:
- Sanguinante gengive
- Facile contusioni
- U nasu purga
- Rash, piccule marcature rosse appiccicate nantu à a pelle (petechiae)
- Infezzioni frequenti o severi (menu cumuni)
E analisi di sangue mostreranu:
- Conti bassi di globuli rossi (anemia)
- Conti bassi di globuli bianchi (leucopenia)
- Conti bassi di reticulociti (i reticulociti sò i globuli rossi i più giovani)
- Conta bassa di piastrine (trombocitopenia)
Una biopsia di midollo osseu mostra menu cellule di u sangue è una quantità aumentata di grassu.
Casi lievi di anemia aplastica chì ùn anu sintomi ùn anu micca bisognu di trattamentu.
Quandu u numeru di cellule sanguigne diventa più bassu è si sviluppanu i sintomi, u sangue è e piastrine sò date per trasfusioni. Cù u tempu, e trasfusioni ponu smette di travaglià, dendu à un numeru assai bassu di cellule sanguine. Questa hè una cundizione periculosa per a vita.
U trapianto di midollo osseu o di cellule staminali pò esse raccomandatu per i più ghjovani. Hè più prubabile di esse raccomandatu per quessi 50 anni è più ghjovani, ma e persone di più di 50 anni ponu riceve un trapianto se sò abbastanza sani. Stu trattamentu funziona megliu quandu u donatore hè un fratellu o una surella cumpletamente abbinata. Questu hè chjamatu un donatore fratellu assuciatu ..
E persone anziane è quelli chì ùn anu micca un donatore di fratelli abbinati ricevenu una medicina per suppressione u sistema immunitariu. Queste medicinali ponu permettere à u midollo osseu di fà dinò una volta e cellule sanguine sane. Ma a malattia pò rientre (ricaduta). Un trapianto di midollo osseu cù un donatore micca legatu pò esse pruvatu se sti medicinali ùn aiutanu micca o se a malattia torna dopu avè miglioratu.
L'anemia aplastica severa non trattata porta à una morte rapida. U trapianto di midollo osseu pò avè assai successu in i ghjovani. U trasplante hè ancu adupratu in e persone anziane o quandu a malattia torna dopu chì i medicinali anu smessu di travaglià.
E cumplicazioni ponu include:
- Infezioni gravi o sanguinamenti
- Complicazioni di u trapianto di midollo osseu
- Reazzioni à i medicini
- Emocromatosi (accumulazione di troppu ferru in i tessuti di u corpu da parechje trasfusioni di globuli rossi)
Chjamate u vostru duttore di salute o andate in sala d'urgenza se u sanguinamentu si face senza ragione, o se u sangu hè difficiule da fermà. Chjamate se avete nutitu infezioni frequenti o fatigue insolita.
Anemia ipoplastica; Fallimentu di a medula ossea - anemia aplastica
- Trasplante di midollo osseu - scarica
- Aspirazione di medula ossea
Bagby GC. Anemia aplastica è stati cunnessi di fallimentu di u midollo osseu. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 156.
Culligan D, Watson HG. Sangue è midollo osseu. In: Cross SS, ed. Patulugia di Underwood. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 23.
Young NS, Maciejewski JP. Anemia aplastica. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 30.