Trauma Tailbone - cura dopu
Avete statu trattatu per un coccione feritu. A coda di coda hè ancu chjamata coccige. Hè l'ossu chjucu in a punta più bassa di a spina.
In casa, assicuratevi di seguità l'istruzzioni di u vostru duttore nantu à a manera di piglià cura di u coccione in modu chì guarisce bè.
A maiò parte di e ferite in coccione portanu à contusioni è dolore. Solu in casi rari ci hè una frattura o un ossu rottu.
E ferite Tailbone sò spessu causate da cadute in ritornu nantu à una superficie dura, cume un pavimentu scivoloso o ghiacciu.
I sintomi di una ferita tailbone includenu:
- Dolore o tenerezza in u spinu inferiore
- Dolore sopra a zona di i glutei
- Dolore o intorpidimentu cù a seduta
- Contusioni è gonfi intornu à a basa di a spina
Un preghjudiziu à a coda pò esse assai dulurosu è lentu à guarisce. U tempu di guarigione per un cocciu feritu dipende da a gravità di a ferita.
- Sì avete una frattura, a guarigione pò piglià da 8 à 12 settimane.
- Se a vostra ferita di coccione hè una contusione, a guarigione dura circa 4 settimane.
In rari casi, i sintomi ùn si migliuranu. L'iniezione di una medicina steroide pò esse pruvata. A chirurgia per rimuovere una parte di u coccodinu pò esse discuta à un certu puntu, ma micca finu à 6 mesi o più dopu a ferita.
Seguitate l'istruzzioni di u vostru duttore sanitariu per cumu allevà i vostri sintomi. Queste tappe ponu esse raccomandate per i primi ghjorni o settimane dopu a vostra ferita:
- Riposa è ferma ogni attività fisica chì provoca u dulore. Più ripusate, più prestu a ferita pò guarisce.
- Ghiacciate u coccione per circa 20 minuti ogni ora mentre svegliate per e prime 48 ore, dopu 2 à 3 volte à ghjornu. Ùn applicate micca u ghjacciu direttamente nantu à a pelle.
- Aduprate un cuscinu o gel donut quandu site sedutu. U foru in u centru piglierà pressione da u cocciu. Pudete cumprà u cuscinu in una farmacia.
- Evita di stà assai. Quandu dormite, stende nantu à u vostru ventre per piglià pressione da u cudone.
Per u dolore, pudete aduprà ibuprofene (Advil, Motrin, è altri) o naproxen (Aleve, Naprosyn, è altri). Pudete cumprà sti medicinali senza prescription.
- Ùn aduprate micca sti medicinali per e prime 24 ore dopu a vostra ferita. Puderanu aumentà u risicu di sangu.
- Parlate cù u vostru duttore prima di usà sti medicinali se avete malatie cardiache, pressione alta, malatie renali, malatie di fegatu, o avete avutu ulcere di stomacu o sanguinamentu internu in u passatu.
- Ùn pigliate più cà a quantità raccomandata nantu à a buttiglia o più di ciò chì u vostru fornitore vi cunsiglia di piglià.
Pò esse dulurosu d'andà à u bagnu. Manghja assai fibre è beie assai liquidi per evità a stinzia. Aduprate una medicina addolcitore di feci se hè necessariu. Pudete cumprà addolcitori di feci in a farmacia.
Quandu u vostru dulore si ne và, pudete cumincià attività fisica ligera. Aumenta pianu à pocu e vostre attività, cum'è marchjà è pusà. Duverii:
- Cuntinuate per evità di stà sedendu per lunghi periodi.
- Micca pusà nantu à una superficia dura.
- Continuate à aduprà u cuscinu o a ciambella in gel quandu site à pusà.
- Quandu site à pusà, alternate trà ognuna di e vostre natiche.
- Ghiacciu dopu à l'attività s'ellu ci hè qualchì fastidiu.
U vostru fornitore ùn pò micca bisognu di seguitu se a ferita hè guarita cum'è prevista. Se a ferita hè più grave, probabilmente duverete vede u fornitore.
Chjamate u fornitore se avete unu di i seguenti:
- Inturpidazione improvvisa, zingara o debulezza in una o in e duie gambe
- Aumentazione improvvisa di u dolore o di u gonfiore
- U preghjudiziu ùn pare micca guarì cum'è previstu
- Stipsia prolungata
- Prublemi per cuntrullà l'intestinu o a vejiga
Inghjulia di coccige; Frattura di coccige; Coccydynia - cura dopu
Bond MC, Abraham MK. Traumu pelvicu. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 48.
Cusack S, Lesioni pelviche. In: Cameron P, Little M, Mitra B, Deasy C, eds. Manuale di Medicina di Emergenza per Adulti. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 4.6.
- Disordini Tailbone