Uttene supportu quandu u vostru zitellu hà u cancheru
Avè un zitellu cù u cancheru hè una di e cose più difficiule chì avete da trattà cum'è parente. Non solu site pienu di inchietudine è di primura, duvete ancu tene traccia di i trattamenti di u to figliolu, visite mediche, assicurazioni, ecc.
Tù è u to cumpagnu sò abituati à gestisce a vostra vita di famiglia da solu, ma u cancheru aghjusta un pesu in più. Amparate cumu uttene aiutu è supportu per pudè trattà più facilmente. Cusì avete più tempu è energia per esse quì per u to figliolu.
U cancheru di i zitelli hè duru per una famiglia, ma hè ancu duru per i parenti è l'amichi di a famiglia. Fateli sapè chì u vostru zitellu hè trattatu per u cancheru. Dumandate à i membri di a famiglia di fiducia è à i so amichi cari per aiutu cù e faccende di a casa o a cura di i fratelli. Avè un zitellu cù u cancheru hè una crisa in a vostra famiglia, è altre persone ponu è voleranu aiutà.
Pudete ancu vulè dì à e persone in a vostra cumunità, à u travagliu, à a scola è in a cumunità religiosa. Aiuta quandu quelli intornu à voi capiscenu ciò chì state attraversendu. Inoltre, e persone ponu aiutà in modi diversi. Puderanu avè una storia simile è ponu offre supportu, o ponu esse capaci di aiutavvi à fà cumissioni o copre un turnu di travagliu.
Pò esse difficiule di tene à tutti aggiornati nantu à ciò chì accade. Ripetite e nutizie pò esse stancu. E-mail in linea o rete suciale sò un ottimu modu per aghjurnà e persone in a vostra vita. Pudete ancu riceve parolle amiche di sustegnu cusì. Pudete vulete dumandà à un altru membru di a famiglia di esse a persona puntuale per aghjurnà a ghjente è lascia li sapè ciò chì ponu fà per aiutà. Questu vi permetterà di ottene supportu senza avè da gestisce.
Una volta chì fate sapè à a ghjente, ùn abbiate paura di mette cunfini. Puderete esse grati chì e persone volenu aiutà. Ma à volte chì l'aiutu è u sustegnu ponu esse schiaccianti. A cosa più impurtante per voi è a vostra famiglia hè di cuncintrà si nantu à a cura di u to figliolu è di l'altri. Quandu si parla cù l'altri:
- Esse apertu è onestu
- Mustrate è dite à l'altri cume voi è u vostru figliolu vulete esse trattati
- Fate sapè à e persone chì vi danu o u vostru figliolu troppu attenzione
Parechji fornitori di assistenza sanitaria è gruppi sò dispunibuli per aiutavvi à affruntà à avè un figliolu cun cancheru. Pudete ghjunghje à:
- A vostra squadra sanitaria
- Cunsiglieri in salute mentale
- Gruppi di supportu in linea è suciale
- Gruppi cumunitarii
- Classi è gruppi di ospedali lucali
- Cungregazione religiosa
- Libri d'autoaiutu
Parlate cù un assistente sociale di l'ospedale o una fundazione locale per uttene aiutu cù servizii o spese. E cumpagnie private è l'urganizazioni cumunitarii ponu ancu aiutà cù a presentazione di l'assicuranza è à truvà soldi per pagà e spese.
Prendendusi cura di voi stessu, mustrarete à u vostru zitellu cume gode di ciò chì a vita hà da offre.
- Esercite regularmente è manghjate una dieta sana. A cura di u vostru corpu pò dà energia per travaglià cù u vostru zitellu è i fornitori. U vostru figliolu prufiterà d'avè genitori sani.
- Pigliate un tempu speciale solu cù u vostru maritu è altri figlioli è amichi. Parlà di cose diverse da u cancheru di u to figliolu.
- Fate u tempu per voi stessu per fà e cose chì ti piace à fà prima chì u vostru figliolu si ammalassi. Fà e cose chì vi piace vi aiuterà à mantene l'equilibriu è à riduce u stress. Se vi sentite calmu, puderete megliu capace di trattà cù ciò chì vi vene.
- Forse duverete passà assai tempu in sale d'attesa. Pensate à qualcosa tranquillu chì vi piace, cum'è a lettura di libri o riviste, maglia, arte, o fà un puzzle. Purtate ste cose cun voi per gode mentre aspettate. Puderete ancu fà esercizi di respirazione o yoga per aiutà à riduce u stress.
Ùn vi sentite micca culpevuli di piglià piacè in a vita. Hè sanu per u to figliolu di vede ti surrisu è di sente ti ride. Ciò rende OK per chì u vostru figliolu si senti ancu pusitivu.
Questi siti web anu gruppi di supportu in linea, libri, cunsiglii, è informazioni nantu à u trattamentu di u cancheru di i zitelli.
- Società Americana di Cancer - www.cancer.org
- Gruppu di Oncologia di i zitelli - www.childrensoncologygroup.org
- Organizazione Americana di Cancer Infanzia - www.acco.org
- CureSearch for Cancer of Children - curesearch.org
- Istitutu Naziunale di u Cancru - www.cancer.gov
Situ web di a Società Americana di Cancer. Truvà aiutu è sustegnu quandu u vostru zitellu hà u cancheru. www.cancer.org/content/cancer/en/treatment/children-and-cancer/when-your-child-has-cancer/during-treatment/help-and-support.html. Actualizatu u 18 di settembre di u 2017. Accessu u 7 d'ottobre di u 2020.
Liptak C, Zeltzer LM, Recklitis CJ. Cura psicosociale di u zitellu è di a famiglia. In: Orkin SH, Fisher DE, Ginsburg D, Look AT, Lux SE, Nathan DG, eds. Ematologia è Oncologia di Nathan è Oski di a zitella è di a zitellina. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 73.
Situ di l'Institutu Naziunale di u Cancer. I zitelli cun cancheru: Una guida per i genitori. www.cancer.gov/publications/patient-education/children-with-cancer.pdf. Actualizatu di settembre 2015. Accessu u 7 d'ottobre di u 2020.
- Cancer in i zitelli