Cancru di Mama: Trattamentu di u Dolore à u Bracciu è a Spalla

Cuntenutu
- Primu Passu: I Vostri Pochi Esercizii
- 1. Spalla Spalla
- 2. Scapula Spalla
- 3. U Bracciu Alza
- 4. Elbow Bends
- Passu Dui: Avà Aghjunghjite Quessi Esercizii
- 1. Armi à fiancu
- 2. Toccate a Testa
- 3. Arms Back and Forth
- 4. Mani daretu
- U Takeaway
Dopu avè trattatu per u cancheru di u senu, pudete sperienze u dolore in i vostri bracci è spalle, soprattuttu da u listessu latu di u vostru corpu cum'è u trattamentu. Hè ancu cumunu d'avè rigidità, gonfiore, è una gamma ridutta di muvimentu in i vostri bracci è spalle. Calchì volta, si pò piglià mesi per queste complicazioni à cumparisce.
U dulore cusì pò accade per vari motivi. Per esempiu:
- A cirurgia pò causà gonfiore. Pò dinò richiede di piglià medicazione nova, è pò fà furmà u tissutu cicatriziale menu flessibile chè u tissutu originale.
- E nuove cellule chì si formanu dopu a radioterapia ponu esse più fibrue è menu capaci di cuntrattassi è espandesi.
- Alcuni trattamenti di u cancheru di u senu, cume l'inibitori di l'aromatasi, ponu causà dolore articulare o aumentà u risicu di osteoporosi. I farmaci chjamati taxani ponu causà intorpidimentu, formicoliu è dolore.
Fortunatamente, ci sò esercizii simplici chì pudete inizià in pochi ghjorni dopu a chirurgia è continuà durante a radiazione o a chimioterapia. Pudete truvà utile per cunsultà un fisioterapeuta o occupational prima di cumincià. Parechji terapeuti di riabilitazione anu una furmazione speciale in riabilitazione oncologica è trattamentu di u linfedema. U vostru oncologu pò esse capace di riferirvi. Ùn esitate micca à dumandà un terapeuta cun furmazione specializata.
Pò esse difficiule per esse motivatu quandu site stancu è indulge, ma hè bè di ricurdà chì l'esercizii simplici fatti bè sò assai efficaci è ponu calà u risicu di sintomi futuri. Ùn piglianu tantu à fà. Abbigliate un vestitu cunfortu è scioltu, è ùn cuminciate micca esercizii quandu avete fame o sete. Pianu di fà l'eserciziu à un mumentu di a ghjurnata chì viaghja megliu per voi. Se un eserciziu aumenta u vostru dolore, smette di fà lu, fate una pausa, è passate à u prossimu. Pigliate u vostru tempu, è ricurdate di respirà.
Primu Passu: I Vostri Pochi Esercizii
Eccu alcuni esercizii chì pudete fà sedendu. Di solitu sò sicuri da fà in pochi ghjorni da a chirurgia o se avete linfedema, ma assicuratevi di cunsultà cù u vostru duttore prima di fà esercizii.
Pudete pusà nantu à a riva di un lettu, nantu à una panca, o nantu à una sedia senza braccioli. Ripetite ognuna di queste una o duie volte per ghjornu. Ma ùn v'inchietate se pare chì sia troppu. Ancu se i fate tutti l'altri ghjorni, aiutanu sempre. Scopu di cinque ripetizioni per eserciziu, è poi cresce lentamente à 10. Fate ogni ripetizione pianu è metudu. Fà un eserciziu troppu prestu pò causà dulore o spasmi musculari. U rallentamentu pò rende li più faciuli è più efficaci.
1. Spalla Spalla
Lasciate i vostri bracci appesi à i vostri lati, è alzate a cima di e spalle versu e vostre orecchie. Mantene sta pusizione per uni pochi sicondi, è poi abbassate e spalle cumpletamente.
2. Scapula Spalla
Lasciate i vostri bracci rilassati è stringhje e scapole inseme nantu à a vostra parte superiore. Mantene e spalle rilassate è alluntanate da e vostre arechje. Mantene sta pusizione per uni pochi sicondi, è poi rilassate.
3. U Bracciu Alza
Stringhje e to mani inseme è alza e bracce finu à u livellu di u to pettu. Se un bracciu hè più debule o più strettu cà l'altru, u bracciu "bonu" pò aiutà u più debule. Alzate u bracciu pianu, è poi calatelu pianu pianu. Ùn passate micca u puntu di u dulore. Dopu avete fattu questi per qualchi ghjornu o settimane è quandu cuminciate à sentite più liberi, pudete pruvà à alzà i bracci più alti di l'altezza di u pettu è scopu di mette li sopra à a testa.
4. Elbow Bends
Cuminciate cù i vostri braccia à fiancu, cù e palme rivolte in avanti. Piegate i gomiti finu à chì tocchi e spalle. Pruvate à alzà i gomiti finu à ch'elli sianu alti in pettu. Dopu, permettite à i vostri goviti di rialzà è di calà e bracce à fiancu.
Passu Dui: Avà Aghjunghjite Quessi Esercizii
Dopu avè fattu l'esercizii sopra sopra à circa una settimana, pudete aghjunghje questi:
1. Armi à fiancu
Cumincià cù i vostri braccia à u vostru latu. Gira i palmi da manghjà in avanti. Mantenendu i pollici in alto, alza i vostri bracci dritti à i vostri lati à circa l'altura di e spalle è micca più alti. Dopu, calate pianu pianu.
2. Toccate a Testa
Fate l'eserciziu di sopra, ma prima di calà i bracci, piega i gomiti è vede se pudete tuccà u collu o a testa. Dopu, raddrizzate i gomiti è calate i bracci cù dolcezza.
3. Arms Back and Forth
Pudete fà questu nantu à una panca o una sedia senza bracci, o in piedi. Lasciate i vostri bracci appesi à i vostri lati cù e palme di fronte à u vostru corpu. Fate girà i bracci ind'i più luntanu ch'elli ponu andà comodamente. Dopu, swing it forward to about chest chest. Ùn create micca tantu impulsu chì balanciate i vostri bracci troppu in ogni direzzione. Ripetiri.
4. Mani daretu
Stringhje e to mani daretu à voi è pruvate à sculiscialle nantu à a vostra schiena versu e scapole. Mantene sta pusizione per uni pochi sicondi, è dopu abbassate.
Ricurdativi di piantà o rallentà se qualchì esercitazione aumenta u vostru dolore. Dopu avè finitu, riposu è avè qualcosa da beie. Hè nurmale avè un pocu di dulore o di rigidità u ghjornu dopu à avè principiatu un novu eserciziu. Stu tipu di dulore si sente diversu da u dolore regulare, è una pioggia calda spessu u allevia. Arricurdatevi di cuntinuà à fà l'esercizii ogni ghjornu. Sì truvate chì l'eserciziu causa un dulore aumentatu chì ùn si ne và, vedi u vostru duttore o parlate cun un terapeuta di riabilitazione.
U Takeaway
Mentre inizià esercitazioni subitu dopu à u trattamentu di u cancheru di u senu è tene u ritornu cun elli pò prevene ulteriori prublemi, alcune questioni di bracci è spalle ponu accade, ùn importa ciò chì fate. Vede u vostru oncologu se continuate à avè sintomi malgradu l'eserciziu o se avete sintomi novi o peghju.
Puderete truvà bisognu di vede un ortopedistu o un altru specialistu. Puderete ancu bisognu di raggi X o di una risonanza magnetica per chì u vostru duttore possa diagnosticà vi è raccomandà trattamenti. U vostru duttore pò raccomandà di vede un terapeuta fisicu o occupazionale. Sè dighjà vistu un terapeuta di riabilitazione, assicuratevi di dilli se qualcosa di novu si verifica o sì i vostri sintomi aggravanu.