Dente impactatu
Un dente colpitu hè un dente chì ùn rompe micca a gomma.
I Denti cumincianu à passà per e gengive (emergenu) durante a zitiddina. Questu accade di novu quandu i denti permanenti rimpiazzanu i denti primari (criaturi).
Se un dente ùn entre micca, o emerge solu parzialmente, hè cunsideratu cum'è impattu. Questu accade più comunemente cù i denti di a saviezza (u terzu inseme di molari). Sò l'ultimi denti à sbuttà. Di solitu venenu trà l'età di 17 è 21.
Un dente colpitu ferma appiccicatu in u tissutu di a gomma o in l'ossu per diverse ragioni. A zona pò esse affollata, ùn lascendu micca spaziu per i denti per emergere. Per esempiu, a mascella pò esse troppu chjuca per adattassi à i denti di a saviezza. I Denti ponu ancu diventà torti, inclinati o spiazzati mentre provanu à emergere. Questu resulte in denti impactati.
I denti di saviezza impactati sò assai cumuni. Sò spessu indolore è ùn causanu micca prublemi. Tuttavia, certi prufessiunali credenu chì un dente impattu spinge u prossimu dente, chì spinge u prossimu dente. Eventualmente, questu pò causà un morsu misalignatu. Un dente parzialmente emergutu pò intrappulà l'alimentu, a placca è altri detriti in i tessuti molli intornu, chì pò purtà à l'infiammazione è a tenerezza di e gengive è à l'odore spiacevule di a bocca. Questu hè chjamatu pericoronitis. I detriti ritenuti ponu ancu cunduce à a decadenza di u dente di saviezza o di u dente vicinu, o ancu a perdita ossea.
Ùn ci pò micca esse sintomi di un dente completamente colpitu. I sintomi di un dente parzialmente impattu ponu include:
- Mal ciatu
- Difficultà à apre a bocca (occasionalmente)
- Dolore o tenerezza di e gengive o di l'ossu di a mascella
- Mal di testa prolongatu o mal di mandibula
- Rossore è gonfiore di e gengive intornu à u dente colpitu
- Nodi linfatichi gonfii di u collu (à l'occasione)
- Gustu spiacevule quandu si morde nantu o vicinu à a zona
- Lacuna visibile induve un dente ùn hè micca surtitu
U vostru dentistu hà da circà tissutu gonfiu annantu à l'area induve un dente ùn hè micca surtitu, o hè solu parzialmente surtitu. U dente impactatu pò esse pressu nantu à i denti vicini. E gengive intornu à a zona ponu presentà segni d'infezzione cume rossu, drenaggiu è tenerezza. Quandu e gengive si gonfianu nantu à i denti di a saviezza impactati è dopu scurganu è stringenu, pò sente chì u dente hè entratu è poi hè andatu di novu.
I raggi X dentali cunfermanu a presenza di unu o più denti chì ùn sò micca surtiti.
Nisun trattamentu pò esse necessariu se un dente di saviezza influenzatu ùn causa micca prublemi. Se u dente impactatu hè in qualchì parte versu u fronte, i parentesi ponu esse raccomandati per aiutà à mette u dente in una pusizione curretta.
I analgesici senza ricetta ponu aiutà se u dente impattu causa disconfort. L'acqua salata calda (una metà di cucchiaina o 3 grammi di sale in una tazza o 240 millilitri d'acqua) o collutori in bocca ponu esse calmanti per e gengive.
A rimozione di u dente hè u trattamentu abituale per un dente di saviezza colpitu. Questu hè fattu in l'uffiziu di u dentistu. A più spessu, serà fatta da un chirurgu orale. L'antibiotici ponu esse prescritti prima di l'estrazione se u dente hè infettatu.
I denti colpiti ùn ponu micca causà prublemi per alcune persone è ùn anu micca bisognu di trattamentu. U trattamentu hè u più spessu successu quandu u dente causa sintomi.
Avè cacciatu i denti di a saviezza prima di l'età di 20 anni hà spessu risultati megliu ch'è d'aspittà finu à esse maiò. Hè perchè e radiche ùn sò ancu cumpletamente sviluppate, ciò chì facilita a rimozione di u dente è a guarigione megliu. Quandu una persona invechja, e radiche diventanu più longhe è curve. L'osse diventa più rigidu, è si ponu sviluppà complicazioni.
E cumplicazioni di un dente impattu ponu include:
- Abscesu di a zona di u dente o di a gomma
- Disconfort cronicu in bocca
- Infezzione
- Malocclusion (scarsa alineazione) di i denti
- Placca intrappulata trà denti è gengive
- Malattia parodontale nantu à u dente vicinu
- Dannu nervu, se u dente colpitu hè vicinu à un nervu in a mascella chjamatu nervu mandibulare
Chjamate u vostru dentistu se avete un dente senza emergenza (o dente parzialmente emergente) è avete dolore in a gengiva o altri sintomi.
Dente - disperatu; Dente senza emergenza; Impattu dentale; Dente senza eruzione
Campbell JH, Nagai MY. Chirurgia dentoalveolare pediatrica. In: Fonseca RJ, ed. Chirurgia Orale è Maxillofaciale. 3a ed. St. Louis, MO: Elsevier; 2018: chap 20.
Hupp JR. Principii di gestione di i denti colpiti. In: Hupp JR, Ellis E, Tucker MR, eds. Chirurgia Orale è Maxillofaciale Contemporanea. 7a ed. St. Louis, MO: Elsevier; 2019: chap 10.