Vaginite: chì hè, cause principali è cumu trattà
Cuntenutu
- 1. Infezzioni
- Vaginosi batterica
- Trichomoniasi
- Candidiasi
- Vaginosi citolitica
- 2. Allergii
- 3. Cambiamenti in a pelle
- Cumu prevene a vaginite
A vaginitis, chjamata dinò vulvovaginitis, hè una infiammazione in a regione intima di a donna, chì pò avè cause diverse, da infezioni o allergie, à cambiamenti in a pelle, resultanti da a ménopause o di a gravidanza, generendu sintomi cum'è prurito, dolore quandu urinate o presenza di scarica.
Parechje situazioni d'ogni ghjornu aumentanu u risicu d'avè una vaginite, cume u purtamentu di pantaloni stretti, l'usu assai frequente di tamponi è una scarsa igiene in a regione, è, dunque, evitendu queste abitudini pò aiutà à scansà stu tipu d'infiammazione.
A seconda di a causa, u trattamentu deve esse adeguatu è, dunque, hè sempre impurtante cunsultà un ginecologu, per identificà ciò chì hè à a fonte di u prublema è inizià a terapia più adatta.
I principali cause di vulvovaginitis sò:
1. Infezzioni
L'infezioni sò e cause principali di l'infiammazione è di a secrezione vaginale, è sò cumuni in e donne chì anu parechji partenarii, chì anu adupratu antibiotici, chì anu cundizioni di igiene povere o chì sò stati in ospedale per un bellu pezzu. I più cumuni sò:
Vaginosi batterica
Hè causatu da batteri cum'è quellu chì si pò multiplicà in a vagina, principalmente dopu à i rapporti sessuali, u periodu mestruale è provoca scariche giallastre è cattivi odori in a regione.
Cumu trattà: cù antibiotici in pillule è unguenti vaginali, cum'è Metronidazole o Clindamicina, prescritti da u ginecologu.
Trichomoniasi
Hè una infizzione causata da u parasite, chì si trasmette per mezu di relazioni intime senza prutezzione. Cù sta infezzione, a donna hà una scarica intensa puzzolente, giallu-verde è bollosa, è dinò irritazione di u vaginu cù brusgiature è pruriti.
Cumu trattà: cù pillule antibiotiche, cum'è Metronidazole o Tinidazole, prescritte da u ginecologu, è u cumpagnu deve ancu riceve trattamentu per prevene ulteriori infezioni;
Candidiasi
Hè una infezzione di levitu, di solitu candida sp., Chì provoca una scarica bianca grossa in a donna, assai pruritu è rossu in a zona vaginale, in più di frequente voglia di urinare. Hè più cumunu in e donne chì anu bassa immunità per via di u stress, l'usu di medicazione cum'è corticosteroidi o antibiotici, diabete è infezione da HIV.
Cumu trattà: cù antifungali in unguenti o compresse vaginali, cum'è Nistatina o Fluconazole, prescritti da u ginecologu.
Vaginosi citolitica
Hè una causa più rara di vaginite, chì provoca sintomi assai simili à a candidiasi, è hè impurtante esse studiatu quandu a donna hà pruritu, bruciore è scariche bianche costanti, chì vanu è vanu, ma chì ùn migliuranu micca cù u trattamentu per a candidiasi . Hè causatu da a proliferazione di batteri lactobacillus, chì produce eccessu di acidu è provoca irritazioni in a vagina.
Cumu trattà: Uova di bicarbonatu di sodiu, intravaginali, sò aduprati 3 volte à a settimana o sitz bagni cù bicarbonatu di sodiu in a diluzione di una cucchiaia in 600 ml d'acqua, duie volte à ghjornu.
2. Allergii
Una reazione allergica à un pruduttu chì hè in cuntattu cù a regione intima pò ancu causà infiammazione. Alcuni esempi sò:
- Midicini;
- Cusmetichi intimi o savoni prufumati;
- Lattice Condom;
- Tessuti di mutandine sintetiche;
- Carta igienica culurita o prufumata;
- Addolcitori di vestiti.
Questa infiammazione provoca sintomi cume prurito, brucia è rossu, chì ponu esse assai scomodi è ripete parechje volte finu à chì a causa sia identificata. U trattamentu si face evitendu u tippu di materiale chì provoca l'allergia, in più di unguentu o di pillule à base di corticosteroidi è agenti antiallergici, prescritti da u ginecologu, per alleviare i sintomi.
3. Cambiamenti in a pelle
Alcune situazioni ponu rende a pelle di a vagina più fina è più sensibile, cume durante a ménopause, in u periodu postpartum, allattendu o quandu si sottopone à trattamentu cù radiu o chimioterapia. In questi casi, chjamata vaginite atrofica, a donna pò avè una scarica giallastra è puzzolente, è irritazione in a zona, secchezza, brusgiatura è dolore durante a relazione intima. U trattamentu pò esse fattu cù l'usu di lubrificanti intimi, o sostituzione ormonale, chì serà indicatu da u ginecologu.
Inoltre, a gravidanza provoca ancu cambiamenti in u tessutu chì forma a vagina, per via di fluttuazioni ormonali tipiche di u periodu, chì ponu causà scariche gialle è predisposizione à infezioni, in particulare candidiasi. Quandu una donna incinta hà unu di questi sintomi, deve informà l'ostetricu u più prestu pussibule, per investigà s'ellu ci hè una infezione per u trattamentu è u seguitu.
Cumu prevene a vaginite
Per evità stu tipu d'infiammazione, una donna deve piglià alcune precauzioni, cume:
- Evite di portà pantaloni stretti in i ghjorni caldi;
- Dorme in vestiti leggeri o senza mutandine;
- Ùn aduprate micca tamponi per parechje ore di fila;
- Ùn fate micca dusce vaginali;
- Evite aduprà antibiotici inutilmente;
- Ùn avè relazioni intime senza prutezzione.
Vede alcuni cunsiglii più nantu à cumu fà una igiene intima è evità e malatie.
L'usu di i preservativi hè ancu impurtante per evità diversi tipi di malatie di trasmissione sessuale, cume HIV, epatite B è C, gonorrea, HPV è sifilide, chì causanu parechje complicazioni è ancu risicu di morte. Amparate più nantu à queste malatie è cumu prevene.