Sindrome di Reye
U sindrome di Reye hè subitu (acutu) dannu cerebrale è prublemi di funzione epatica. Sta cundizione ùn hà micca una causa cunnisciuta.
Stu sindromu hè accadutu in i zitelli chì anu datu l'aspirina quandu avianu a varicella o l'influenza. U sindrome di Reye hè diventatu assai raru. Hè perchè l'aspirina ùn hè più raccomandata per l'usu di routine in i zitelli.
Ùn ci hè una causa cunnisciuta di u sindrome di Reye. Hè più spessu vistu in i zitelli da 4 à 12 anni. A maiò parte di i casi chì si verificanu cù a varicella sò in i zitelli da 5 à 9 anni. I casi chì si verificanu cù a grippa sò u più spessu in i zitelli da 10 à 14 anni.
I zitelli cù u sindrome di Reye si ammalanu assai di colpu. U sindromu principia spessu cù vomitu. Pò durà parechje ore. U vomitu hè prestu seguitatu da un comportamentu irritabile è aggressivu. Quandu a cundizione s'aggrava, u zitellu pò esse incapace di stà svegliu è attentu.
Altri sintomi di u sindrome di Reye:
- Cunfusione
- Letargia
- Perdita di cuscenza o coma
- Cambiamenti mentali
- Nausea è vomitu
- Crisi
- Piazzamentu insolitu di bracci è gambe (postura decerebrata). E bracce sò allungate dritte è girate versu u corpu, e gambe sò tenute dritte, è i diti sò diretti in ghjò
Altri sintomi chì ponu accade cù stu disordine includenu:
- Doppia visione
- A perdita di l'audizione
- Perdita di a funzione musculare o paralisi di i bracci o di e gambe
- Difficultà di parlà
- Debbulezza in i bracci o in e gambe
I seguenti testi ponu esse aduprati per diagnosticà a sindrome di Reye:
- Prove di chimica di sangue
- Testa CT o testa MRI scan
- Biòpsia di u fegatu
- Pruvenzi di funzione epatica
- Test di ammoniaca serica
- Tapu spinali
Ùn ci hè micca trattamentu specificu per sta cundizione. U fornitore di assistenza sanitaria monitorizerà a pressione in u cervellu, i gasi di u sangue, è u bilanciu àcitu-basu di u sangue (pH).
I trattamenti ponu include:
- Supportu di respirazione (una macchina respiratoria pò esse necessaria durante un coma profondu)
- Fluidi da IV per furnisce elettroliti è glucosiu
- Steroidi per riduce u gonfiore in u cervellu
Quantu hè bonu una persona dipende da a gravità di qualsiasi coma, è ancu da altri fattori.
U risultatu per quelli chì sopravvivenu à un episodiu acutu pò esse bonu.
E cumplicazioni ponu include:
- Coma
- Dannu cerebrale permanente
- Crisi
Quandu ùn sò micca trattati, i crisi è u coma ponu esse periculosi per a vita.
Andate à a sala d'urgenza o chjamate u numeru di emergenza lucale (cum'è 911) subitu se u vostru zitellu hà:
- Cunfusione
- Letargia
- Altri cambiamenti mentali
Ùn dà mai à un zitellu l'aspirina, à menu chì u vostru fornitore ùn li dica micca.
Quandu un zitellu deve piglià l'aspirina, fate cura per riduce u risicu di u zitellu di piglià una malatia virale, cum'è a gripe è a varicella. Evite l'aspirina per parechje settimane dopu chì u zitellu abbia ricevutu un vaccinu contra a varicella (varicella).
Nota: Altri medicinali senza prescrizione, cum'è Pepto-Bismol è sostanze cù oliu di wintergreen cuntenenu ancu cumposti di l'aspirina chjamati salicilati. Ùn date micca queste à un zitellu chì hà un friddu o febbre.
- Organi di u sistema digestivu
Aronson JK. Acidu acetilsalicilicu. In: Aronson JK, ed. L'effetti secundarii di Meyler di e droghe. XVI ed. Waltham, MA: Elsevier B.V .; 2016: 26-52.
Cherry JD. Sindrome di Reye. In: Cherry JD, Harrison GJ, Kaplan SL, Steinbach WJ, Hotez PJ, eds. Manuale di Feigin è Cherry di Malatie Infettive Pediatriche. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 50.
Johnston MV. Encefalopatie. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 616.