Autore: John Pratt
Data Di Creazione: 18 Febbraiu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 24 Ghjugnu 2024
Anonim
Cosa hè a filariasi, i sintomi, u trattamentu è cumu si trasmette - Salute
Cosa hè a filariasi, i sintomi, u trattamentu è cumu si trasmette - Salute

Cuntenutu

A filariasi, cunnisciuta popularmente cum'è elefantiasi o filariasi linfatica, hè una malattia infettiva causata da u parassita Wuchereria bancroftichì pò esse trasmessu à e persone per mezu di a zanzaraCulex quinquefasciatus cuntaminatu.

U parassita rispunsevule di a filariasi hè capace di sviluppassi in u corpu mentre viaghja versu l'organi è tessuti linfoidi, chì ponu causà inflammazioni è accumuli di fluidi in varie parti di u corpu, principalmente gambe, braccia è testiculi. Tuttavia, sta situazione hè rimarcata solu mesi dopu l'infezzione da u parassita, è a persona pò esse asintomatica durante stu periodu.

U trattamentu per a filariasi hè simplice è deve esse fattu secondu a guida di u duttore, è l'usu di droghe antiparassite è di terapia fisica cù drenaje linfaticu hè indicatu quandu ci hè un impegnu di e braccia è di e gambe, per esempiu.

Sintomi di filariasis

I sintomi di filariasis ponu piglià finu à 12 mesi per apparì, perchè a larva trasmessa à e persone hà bisognu di sviluppà in a so forma adulta è poi cumincià à liberà microfilariae. Queste microfilariae, cunnisciute ancu cum'è larve L1, si sviluppanu in u sangue è in u flussu linfaticu finu à u stadiu di u vermu adultu, cù a liberazione di più microfilariae.


Cusì, quandu u parassita si sviluppa è migra attraversu u corpu, stimula e reazioni infiammatorie è pò prumove l'ostruzzione di i vasi linfatichi in certi organi, resultendu in l'accumulazione di fluidu in a regione, cù l'accumulazione di fluidu in a gamba chì hè più frequente .o in u testicu, in casu d'omi.

Cusì, hè cumunu per a persona infettata di stà asintomatica per mesi, cù segni è sintomi chì cumpariscenu quandu ci hè una grande quantità di parassiti in circulazione, i principali essendu:

  • Frebba;
  • Mal di testa;
  • Chills;
  • Accumulazione di fluidu in e gambe o in i bracci;
  • Aumentatu u vulume di testiculi;
  • Aumentazione di i nodi linfatichi, in particulare in a zona di l'inguine.

U diagnosticu di filariasis hè fattu da u medicu generale o da a malattia infettiva valutendu i segni è i sintomi presentati da a persona è u risultatu di testi chì anu da scopu di identificà a presenza di microfilariae circulanti in u sangue, è un test di sangue hè indicatu per questu. chì a so racolta deve esse fatta, di preferenza, di notte, chì hè u periodu in u quale hè verificata a più alta concentrazione di parassita in u sangue.


Oltre à u test di sangue parasitologicu, testi moleculari o immunologichi ponu ancu esse indicati per identificà strutture di u parassita o a presenza di antigeni o anticorpi produtti da u corpu contr'à u Wuchereria bancrofti. Pò esse ancu indicatu per fà un esame di maghjina, cume ecografia, per verificà a presenza di vermi adulti in i canali linfatichi.

Cumu accade a trasmissione

A trasmissione di a filariasi si face solu per mezu di i morsi di zanzaraCulex quinquefasciatus cuntaminatu. Questa zanzara, quandu faci u pastu di sangue, vale à dì, quandu morda a persona per alimentassi di sangue, rilascia larve di u tippu L3 in u flussu di sangue di a persona, chì currisponde à a forma infettiva di u parassita.Wuchereria bancrofti.

E larve L3 in u sangue di a persona migranu versu i vasi linfatichi è si sviluppanu finu à u stadiu L5, chì currisponde à u stadiu di maturità sessuale, vale à dì, currisponde à a fase adulta di a persona. In questa fase, u parassita libera microfilariae è porta à l'apparizione di i segni è sintomi di filariasis. Capite megliu cumu u ciclu di vita di uWuchereria bancrofti.


Trattamentu per filariasis

U trattamentu per a filariasi hè fattu cù agenti antiparassiti raccomandati da u medicu generale o da e malatie infettive chì travaglianu eliminendu e microfilariae, è pò esse raccomandatu l'usu di Dietilcarbamazina o Ivermectina associata à Albendazole.

Se u vermu adultu hà infiltratu organi, a cirurgia pò esse raccomandata per rimuovere l'eccessu di fluidu, sta procedura essendu più raccomandata in casu di un idrocele, in u quale u fluidu hè accumulatu in u testicu. Amparate più nantu à l'idrocele.

Inoltre, se u fluidu hè statu accumulatu in un altru organu o membru, hè raccomandatu chì a persona riposi u membru affettu è eseguisce sessioni di fisioterapia cù drenaje linfaticu, perchè hè cusì pussibule di ricuperà a mobilità di i membri è di migliurà a qualità di vita.

In certi casi hè ancu pussibule d'avè infezioni sicundarie da batteri o funghi, essendu cunsigliatu da u duttore in questi casi l'usu di antibiotici o antifungali secondu l'agentu infettivu.

Cumu prevene

A prevenzione di a filariasi riguarda l'adopzione di misure chì aiutanu à prevene u morsu di u vettore di zanzara di filariasis. Dunque, hè impurtante aduprà moschettiere, repellenti è vestiti chì coprenu a maiò parte di a pelle. Inoltre, hè cunsigliatu per evità l'acqua stagnante è l'accumulazione di rifiuti, postu chì hè pussibule riduce a quantità di zanzare in l'ambiente.

Interessante Nantu À U Situ

Tendinite in u polu: chì hè, cause è trattamentu

Tendinite in u polu: chì hè, cause è trattamentu

A tendinite in u polu, cunni ciuta ancu cum'è teno inovite, con i te in infiammazione di i tendini pri enti in l'articulu, chì accade di olitu per via di movimenti ripetitivi di e ma...
Principali cause di Macroplatette è cume identificà

Principali cause di Macroplatette è cume identificà

Macroplate , chjamati ancu pia trine giganti, curri pondenu à pia trine di una dimen ione è di un voluminu più grande di a dimen ione normale di una pia trina, chì ò circa 3 m...