Vitamina D
A vitamina D hè una vitamina liposoluble. E vitamine liposolubili sò immagazzinate in u tessulu grassu di u corpu.
A vitamina D aiuta u corpu à assorbe u calciu. U calciu è u fosfatu sò dui minerali chì duvete avè per a furmazione normale di l'osse.
In a zitiddina, u vostru corpu usa questi minerali per pruduce osse. Se ùn avete micca abbastanza calciu, o se u vostru corpu ùn assorbe abbastanza calciu da a vostra dieta, a produzzione ossea è i tessuti ossi ponu soffre.
A carenza di vitamina D pò purtà à l'osteoporosi in adulti o rachitica in i zitelli.
U corpu face a vitamina D quandu a pelle hè direttamente esposta à u sole. Hè per quessa chì hè spessu chjamata vitamina "sole". A maiò parte di a ghjente scontra almenu una parte di a so vitamina D hà bisognu di sta manera.
Pocu pochi alimenti cuntenenu naturalmente vitamina D. Di conseguenza, assai alimenti sò furtificati cù vitamina D. Fortificatu significa chì e vitamine sò state aghjunte à l'alimentu.
I pesci grassi (cum'è u tonu, u salmone è u sgualtru) sò trà e migliori fonti di vitamina D.
U fegatu di viteddu, u furmagliu è i ghjallu d'ova furniscenu piccule quantità.
I Funghi furniscenu qualchì vitamina D. Alcuni funghi chì cumprate in u magazinu anu un cuntenutu più altu di vitamina D perchè sò stati esposti à a luce ultravioletta.
A maiò parte di u latte in i Stati Uniti hè furtificata cù 400 IU di vitamina D per quartu. A maiò parte di u tempu, l'alimenti fatti da u latte, cum'è u furmagliu è u ghjacciu, ùn sò micca furtificati.
A vitamina D hè aghjunta à parechji cereali di colazione. Hè aghjuntu ancu à alcune marche di bevande di soia, suchju d'aranciu, yogurt è margarina. Verificate u pannellu nutrizionale nantu à l'etichetta di l'alimentu.
SUPPLEMENTI
Pò esse difficiule per ottene abbastanza vitamina D da e fonti alimentari solu. Di conseguenza, alcune persone anu bisognu di piglià un supplementu di vitamina D. A vitamina D truvata in supplementi è alimenti furtificati vene in duie forme diverse:
- D2 (ergocalciferol)
- D3 (cholecalciferol)
Seguite una dieta chì furnisce a quantità curretta di calciu è vitamina D. U vostru fornitore pò raccomandà dosi più alti di vitamina D se avete fattori di risicu per l'osteoporosi o un livellu bassu di sta vitamina.
Troppu vitamina D pò fà chì l'intestini assorbinu troppu calciu. Questu pò causà alti livelli di calciu in u sangue. U calciu altu in sangue pò purtà à:
- Dipositi di calciu in i tissuti molli cum'è u core è i pulmoni
- Cunfusione è disurientazione
- Dannu à i reni
- Pietre di rene
- Nausea, vomitu, stinzia, poviru appetitu, debbulezza è perdita di pesu
Alcuni esperti anu suggeritu chì uni pochi di minuti di luce solare direttamente nantu à a pelle di u vostru visu, braccia, schiena o gambe (senza crema solare) ogni ghjornu ponu pruduce a necessità di vitamina D di u corpu. Tuttavia, a quantità di vitamina D prodotta da l'esposizione à u sole pò varià assai da persona à persona.
- E persone chì ùn campanu micca in lochi assulanati ponu micca fà abbastanza vitamina D in un tempu limitatu à u sole. Ghjorni nuvolosi, ombra, è avè a pelle di culore scuru anu ancu tagliatu a quantità di vitamina D chì a pelle face.
- Perchè l'esposizione à u sole hè un risicu per u cancheru di a pelle, l'esposizione per più di pochi minuti senza filtru solare ùn hè micca raccomandata.
A megliu misura di u vostru statutu di vitamina D hè di guardà i livelli sanguini di una forma cunnisciuta cum'è 25-idrossivitamina D. I livelli sanguini sò descritti sia in nanogrammi per millilitru (ng / mL) sia in nanomoli per litru (nmol / L), induve 0,4 ng / mL = 1 nmol / L.
I livelli sottu à 30 nmol / L (12 ng / mL) sò troppu bassi per l'osse o a salute generale, è i livelli sopra 125 nmol / L (50 ng / mL) sò probabilmente troppu alti. Livelli di 50 nmol / L o più (20 ng / mL o più) sò abbastanza per a maiò parte di a ghjente.
L'allocazione dietetica raccomandata (RDA) per e vitamine riflette quantu di ogni vitamina a maiò parte di a ghjente deve uttene ogni ghjornu.
- U RDA per e vitamine pò esse adupratu cum'è obiettivi per ogni persona.
- Quantu di ogni vitamina avete bisognu dipende da a vostra età è sessu. Altri fattori, cum'è a gravidanza è a vostra salute, sò ancu impurtanti.
Lattanti (ingesta adatta di vitamina D)
- 0 à 6 mesi: 400 IU (10 microgrammi [mcg] per ghjornu)
- 7 à 12 mesi: 400 IU (10 mcg / ghjornu)
I zitelli
- 1 à 3 anni: 600 IU (15 mcg / ghjornu)
- 4 à 8 anni: 600 IU (15 mcg / ghjornu)
Zitelli maiò è adulti
- 9 à 70 anni: 600 IU (15 mcg / ghjornu)
- Adulti di più di 70 anni: 800 IU (20 mcg / ghjornu)
- Gravidanza è allattamentu: 600 IU (15 mcg / ghjornu)
A Fundazione Naziunale per l'Osteoporosi (NOF) ricumanda una dosa più alta per e persone di 50 anni è più, da 800 à 1.000 IU di vitamina D ogni ghjornu. Dumandate à u vostru duttore di salute quale quantità hè u megliu per voi.
A tossicità di a vitamina D si verifica guasi sempre da l'usu di troppu supplementi. U limitu massimu sicuru per a vitamina D hè:
- 1.000 à 1.500 IU / ghjornu per i zitelli (25 à 38 mcg / ghjornu)
- 2.500 à 3.000 IU / ghjornu per i zitelli da 1 à 8 anni; età 1 à 3: 63 mcg / ghjornu; età 4 à 8: 75 mcg / ghjornu
- 4.000 IU / ghjornu per i zitelli di 9 anni è più, adulti, è adolescenti è donne incinte è chì allattanu (100 mcg / ghjornu)
Un microgrammu di colecalciferol (D3) hè uguale à 40 IU di vitamina D.
Cholecalciferol; Vitamina D3; Ergocalciferol; Vitamina D2
- Benefiziu di vitamina D
- Déficit de vitamine D.
- Surghjente di vitamina D.
Mason JB, SL Stand. Vitamine, minerali traccia, è altri micronutrienti. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 205.
Situazione di a Fundazione Naziunale per l'Osteoporosi. Guida di u clinicu per a prevenzione è u trattamentu di l'osteoporosi. cdn.nof.org/wp-content/uploads/2016/01/995.pdf. Accessu à u 9 di nuvembre di u 2020.
Salwen MJ. Vitamine è oligoelementi. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23 ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 26.