Acidu pantotenicu è biotina
L'acidu pantotenicu (B5) è a biotina (B7) sò tippi di vitamine B. Sò solubili in acqua, chì significa chì u corpu ùn li pò micca almacenà. Se u corpu ùn pò micca aduprà tutta a vitamina, a quantità in più lascia u corpu attraversu l'urina. U corpu tene una piccula riserva di ste vitamine. Devenu esse presi di modu regulare per mantene a riserva.
L'acidu pantotenicu è a biotina sò necessarii per a crescita. Aiutanu u corpu à scumpressassi è aduprà l'alimentu. Questu hè chjamatu metabolismu. Sò tramindui richiesti per fà acidi grassi.
L'acidu pantotenicu ghjoca ancu un rolu in a produzzione di ormoni è di colesterolu. Hè ancu usatu in a cunversione di piruvatu.
Quasi tutti l'alimenti vegetali è animali cuntenenu àcitu pantotenicu in quantità varianti, ancu se l'elaborazione di l'alimentu pò causà una perdita significativa.
L'acidu pantotenicu si trova in l'alimenti chì sò boni fonti di vitamine B, cumprese i seguenti:
- Proteine animali
- Avucatu
- Broccoli, kale è altri ligumi in a famiglia di u col
- Ovi
- Legumi è lenticchie
- Latte
- Funghi
- Carni d'organu
- Aviculture
- Patate bianche è dolce
- Cereali integrali
- Levitu
A biotina si trova in l'alimenti chì sò boni fonti di vitamine B, cumprese:
- Cereali
- Cioccolatu
- Tuoru d'ova
- Legumi
- Latte
- Noci
- Carni d'organi (fegatu, rene)
- Porcu
- Levitu
A mancanza di acidu pantotenicu hè assai rara, ma pò causà una sensazione di zingara in i pedi (parestesia). A mancanza di biotina pò purtà à u dolore musculare, dermatite, o glossite (gonfiore di a lingua). I segni di carenza di biotina includenu eruzioni cutanee, perdita di capelli è unghie fragili.
Grandi dosi d'acidu pantotenicu ùn causanu sintomi, fora di (possibbilmente) diarrea. Ùn ci sò micca sintomi tossichi cunnisciuti da a biotina.
INGRESSI DI RIFERENZA
E raccomandazioni per l'acidu pantotenicu è a biotina, oltre à altri nutrienti, sò furnite in l'ingestioni di Riferimentu Dieteticu (DRIs) sviluppate da u Cunsigliu Alimentariu è Nutrizionale di l'Istitutu di Medicina. DRI hè un termine per un inseme di assunzioni di riferenza chì sò aduprati per pianificà è valutà l'assunzioni di nutrienti di persone sane. Questi valori, chì varienu da età è sessu, includenu:
- Indennità dietetica raccomandata (RDA): livellu mediu di assunzione cutidiana chì basta per risponde à i bisogni nutritivi di guasi tutti (97% à 98%) persone sane.
- Intake Adequate (AI): stabilitu quandu ùn ci hè micca abbastanza evidenza per sviluppà un RDA. Hè stabilitu à un livellu chì si pensa à assicurà abbastanza nutrizione.
Prese Dietetiche di Riferimentu per l'acidu pantotenicu:
- Età 0 à 6 mesi: 1,7 * milligrammi per ghjornu (mg / ghjornu)
- Età 7 à 12 mesi: 1,8 * mg / ghjornu
- Età da 1 à 3 anni: 2 * mg / ghjornu
- Età 4 à 8 anni: 3 * mg / ghjornu
- Età da 9 à 13 anni: 4 * mg / ghjornu
- Età 14 è più vechje: 5 * mg / ghjornu
- 6 mg / ghjornu durante a gravidanza
- Lattazione: 7 mg / ghjornu
* Intake Adequate (AI)
Prese Dietetiche di Riferimentu per a biotina:
- Età 0 à 6 mesi: 5 * microgrammi per ghjornu (mcg / ghjornu)
- Età 7 à 12 mesi: 6 * mcg / ghjornu
- Età da 1 à 3 anni: 8 * mcg / ghjornu
- Età 4 à 8 anni: 12 * mcg / ghjornu
- Età da 9 à 13 anni: 20 * mcg / ghjornu
- Età 14 à 18 anni: 25 * mcg / ghjornu
- 19 anni o più: 30 * mcg / ghjornu (cumpresi e donne chì sò incinte)
- Donne in Lattazione: 35 * mcg / ghjornu
* Intake Adequate (AI)
U megliu modu per uttene a necessità quotidiana di vitamine essenziali hè di manghjà una dieta equilibrata chì cuntene una varietà di alimenti.
E raccomandazioni specifiche dipendenu da età, sessu, è altri fattori (cume a gravidanza). E donne chì sò incinte o chì allattanu anu bisognu di quantità più alte. Dumandate à u vostru duttore di salute quale quantità hè u megliu per voi.
Àcitu pantotenicu; Pantetina; Vitamina B5; Vitamina B7
Mason JB. Vitamine, minerali traccia, è altri micronutrienti. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 218.
Salwen MJ. Vitamine è oligoelementi. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23 ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 26.