Shampoo - ingoio
U Shampoo hè un liquidu adupratu per pulisce u scalp è i capelli. Questu articulu descrive l'effetti di ingoiare un shampoo liquido.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
L'ingredienti si trovanu in vari shampoo liquidi.
I sintomi ponu include:
- Vumitu
- Diarrea
Sì avete una allergia à un tintu in u shampoo, pudete sviluppà gonfiore di lingua è gola, sibilanti è prublemi di respirazione.
U shampoo hè cunsideratu relativamente micca tossicu (non tossicu). Se una reazione allergica si verifica, cercate assistenza medica immediata. Chjamate 911 o u vostru numeru di emergenza lucale.
Chjamate u cuntrollu di velenu per più infurmazioni.
Determinate l'infurmazioni seguenti:
- L'età, u pesu è a cundizione di a persona
- U nome di u pruduttu (ingredienti è punti di forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè stata inghjuttita
- A quantità ingullita
U vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualsiasi parte di i Stati Uniti. Stu numeru di linea diretta naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
Una visita in sala d'urgenza pò esse micca necessaria.
S'ellu si face una visita, l'assistente sanitariu misurerà è monitorizerà i segni vitali di a persona, cumprese a temperatura, u polsu, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. E prove di sangue è urina seranu fatte. A persona pò riceve:
- Fluidi attraversu una vena (IV)
- Medici per trattà i sintomi
Una persona chì hà una reazione allergica pò avè bisognu:
- Supportu per e vie respiratorie è respirazione, cumpresu l'ossigenu. In casi estremi, un tubu pò esse passatu per a bocca in i pulmoni per prevene l'aspirazione. Una macchina respiratoria (ventilatore) sarebbe allora necessaria.
- Radiografia di pettu.
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core).
U shampoo inghjuttitu ùn hè micca spessu velenoso. A maiò parte di a ghjente face una ripresa cumpleta.
Inghilu shampoo
Kostic MA. Avvelenamentu. In: Kliegman RM, Stanton BF, St. Geme JW, Schor NF, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 63.
Meehan TJ. Avvicinamentu à u malatu avvelenatu. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 139.