Avvelenamentu neru di notte
L'avvelenamentu di l'ombra di notte si face quandu qualchissia manghja pezzi di a pianta di l'ombra di notte.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
L'ingredienti velenosi sò:
- Atropine
- Solanina (assai velenosa, ancu in piccule quantità)
I veleni si trovanu in a pianta nera di notte, in particulare in i frutti è e foglie non maturati.
L'avvelenamentu da a notte nera pò influenzà parechje zone di u corpu.
OCCHI, ARICCHI, NASU, BOCCA È GOLA
- Bocca asciutta
- Pupille ingrandite (dilatate)
STOMACU È INTESTINI
- Diarrea
- Dolore di stomacu
- Vumitu
CORU È SANGUE
- Pulse - lentu
- Pressione sanguigna bassa (scossa)
LUNGS
- Rispira lenta
SISTEMA NERVUOSU
- Deliriu (agitazione è cunfusione)
- Allucinazioni
- Mal di testa
- Perda di sensazione
- Paralisi
TUTU U CORPU
- Sudazione o pelle secca
- Temperatura elevata di u corpu (ipertermia)
Cercà aiutu medicu subitu. Ùn fate micca una persona à lancià, à menu chì ùn li dicenu di fà lu cù un cuntrollu di velenu o da un fornitore di assistenza sanitaria.
Uttenite l'infurmazioni seguenti:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Nome è parte di a pianta chì hè stata inghjuttita, se hè cunnisciuta
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Stu numeru di hotline vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà micca bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi saranu trattati cum'è adatti. A persona pò riceve:
- Carbone attivatu
- Prove di sangue è urina
- Supportu respiratoriu, cumpresu l'ossigenu attraversu un tubu per a bocca in i pulmoni, è una macchina respiratoria (ventilatore)
- Radiografia di pettu
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi attraversu una vena (IV)
- Medici per trattà i sintomi è riversà l'effetti di u velenu
Quantu fate bè dipende da a quantità di velenu inghjuttitu è da a rapidità di u trattamentu. U più veloce uttene aiutu medicu, migliore hè a possibilità di recuperu.
I sintomi duranu da 1 à 3 ghjorni è ponu richiede un sughjornu in ospedale. A morte hè improbabile.
Ùn toccate nè manghjate una pianta scunnisciuta. Lavate e mani dopu avè travagliatu in u giardinu o camminatu in u boscu.
Avvelenamentu Nightshade; Avvelenamentu Morelle Noire; Avvelenamentu Wonderberry
Auerbach PS. Avvelenamentu da piante salvatiche è funghi. In: Auerbach PS, ed. Medicina per l'aria aperta. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: 374-404.
Graeme KA. Ingerimenti tossichi di piante. In: Auerbach PS, Cushing TA, Harris NS, eds. Auerbach's Wilderness Medicine. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: cap 65.