Manganese
Autore:
Clyde Lopez
Data Di Creazione:
23 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data:
15 Nuvembre 2024
Cuntenutu
- Efficace per ...
- Pruvenza insufficiente per valutà l'efficacità per ...
- Precauzioni speciali è avvertenze:
U manganese hè adupratu per a carenza di manganese. Hè ancu adupratu per ossa debuli è fragili (osteoporosi), osteoartrite, è altre condizioni, ma ùn ci hè micca bona evidenza scientifica per sustene questi usi.
Base di dati cumpleta di Medicini naturali valutà l'efficacità basata annantu à evidenza scientifica secondu a scala seguente: Efficace, Probabilmente Efficace, Possibilmente Efficace, Possibilmente Inefficace, Probabilmente Inefficace, Inefficace, è Prove Insuffisenti da Valutare.
E valutazioni di efficacia per MANGANESE sò i seguenti:
Efficace per ...
- Mancanza di manganese. Pigliate manganese per bocca o dà manganese per via intravenosa (da IV) aiuta à trattà o prevene bassi livelli di manganese in u corpu. Inoltre, piglià manganese per bocca cù altre vitamine è minerali pò prumove a crescita in i zitelli chì anu bassu livelli di manganese in i paesi in via di sviluppu.
Pruvenza insufficiente per valutà l'efficacità per ...
- Febru di Fenu. Aduprà un spray nasale d'acqua salata cun manganese aghjuntu pare riduce l'episodi di frebba acuta di fenu, ma un spray pianu d'acqua salata pò ancu travaglià.
- Una malattia pulmonaria chì rende più difficiule di respirà (malattia pulmonare ostruttiva cronica o BPCO). E prime ricerche mostranu chì dà manganese, seleniu è zincu per via endovenosa (da IV) pò aiutà e persone cun BPCO peghju à respirà da soli senza l'aiutu di una macchina prima.
- I zitelli nascuti chì pesanu menu di 2500 grammi (5 liri, 8 once). Alcune ricerche anu trovu chì e donne cù livelli di manganese troppu alti o troppu bassi puderebbenu avè una probabilità più alta di consegnà zitelli maschi cù un pesu di nascita bassu. Questu ùn era micca u casu per i zitelli. Ùn hè chjaru se piglià un supplementu di manganese durante a gravidanza pò aiutà à prevene un pesu di nascita bassu in i masci.
- Obesità. E prime ricerche mostranu chì piglià un pruduttu specificu chì cuntene manganese, 7-oxo-DHEA, L-tirosina, estrattu di radice d'asparagus, bitartrate di colina, inositol, gluconatu di rame è ioduru di potassiu per bocca per 8 settimane pò riduce leggermente u pesu in persone in sovrappesu. Ùn hè chjaru se piglià manganese solu hà un effettu nant'à u pesu.
- Osteoartrite. Pigliate un pruduttu specificu chì cuntene manganese, glucosamina cloridrato è sulfatu di condroitina per bocca per 4 mesi migliora u dolore è a capacità di fà attività normali in e persone cù osteoartrite di u ghjinochju è di a bassa. Tuttavia, parechji studii mostranu chì piglià glucosamina più condroitina senza manganese puderia aiutà à trattà l'artrosi. Dunque, l'effetti di u manganese ùn sò chjaru.
- Osse debule è fragili (osteoporosi). Piglià manganese per bocca in cumbinazione cù calciu, zincu è ramu riduce a perdita di l'osse spinale in donne anziane. Inoltre, piglià un pruduttu specificu chì cuntene manganese, calciu, vitamina D, magnesiu, zincu, rame è bore per un annu sembra migliurà a massa ossea in donne cù ossi debuli. Tuttavia, parechji studii mostranu chì piglià calciu più vitamina D senza manganese pò aiutà à trattà l'osteoporosi. Dunque, l'effetti di u manganese ùn sò chjaru.
- Sindrome premenstruale (PMS). E prime ricerche mostranu chì piglià manganese cù u calciu aiuta à migliurà i sintomi di PMS, cumpresu u dolore, u pienu, a solitudine, l'ansietà, l'inquietudine, l'irritabilità, l'umore, a depressione è a tensione. I circadori ùn sò micca sicuri se a migliurazione hè duvuta à u calciu, u manganese, o a cumbinazione.
- Neunati cun pesu di nascita sottu à u 10 percentile. Alcune ricerche anu trovu chì e donne cù livelli di manganese troppu alti o troppu bassi puderebbenu avè una probabilità più alta di consegnà zitelli maschi cù pesi di nascita inferiori à i 10th percentile. Questu ùn era micca u casu per i zitelli. Ùn hè chjaru se piglià un supplementu di manganese durante a gravidanza pò aiutà à prevene un pesu di nascita bassu in i masci.
- Guarimentu di ferite. E prime ricerche mostranu chì l'applicazione di un medicamentu chì cuntene manganese, calciu è zincu à e ferite croniche di a pelle per 12 settimane pò migliurà a guarigione di e ferite.
- Anemia.
- Altre cundizioni.
U manganese hè un nutriente essenziale implicatu in parechji prucessi chimichi in u corpu, cumprese a trasfurmazione di u colesterolu, di i carboidrati è di e proteine. Puderia ancu esse implicatu in a furmazione di l'osse.
Quandu hè presu per bocca: U manganese hè PUBBLICAMENTE SAFE per a maiò parte di l'adulti quandu sò presi per bocca in quantità finu à 11 mg per ghjornu. Tuttavia, e persone chì anu difficultà à sbarrazzassi di u manganese da u corpu, cume e persone cun malatie di fegatu, ponu avè effetti collaterali quandu piglianu menu di 11 mg per ghjornu. Piglià più di 11 mg per ghjornu per bocca hè POSSIBILMENTE INSAFE per a maiò parte di l'adulti.
Quandu hè datu da IV: U manganese hè PUBBLICAMENTE SAFE quandu hè datu da IV cum'è parte di nutrizione parenterale sottu a supervisione di un fornitore di assistenza sanitaria. Hè generalmente raccomandatu chì a nutrizione parenterale furnisce micca più di 55 mcg di manganese à ghjornu, soprattuttu quandu adupratu à longu andà. Riceve più di 55 mcg di manganese per ghjornu da IV cum'è parte di a nutrizione parenterale hè POSSIBILMENTE INSAFE per a maiò parte di l'adulti.
Quandu hè inalatu: U manganese hè PROVU UNSAFE quandu inalatu da l'adulti per longi periudi di tempu. Un eccessu di manganese in u corpu pò causà gravi effetti collaterali, cumprese una cattiva salute ossea è sintomi simile à a malattia di Parkinson, cum'è tremulazione (tremori).
Precauzioni speciali è avvertenze:
I zitelli: Piglia u manganese per bocca hè PUBBLICAMENTE SAFE per i zitelli da 1 à 3 anni in quantità inferiori à 2 mg per ghjornu; per i zitelli da 4 à 8 anni in quantità menu di 3 mg per ghjornu; per i zitelli da 9 à 13 anni in quantità inferiori à 6 mg per ghjornu; è per i zitelli da 14 à 18 anni in quantità menu di 9 mg per ghjornu. U manganese in dosi più alti di quellu descrittu hè POSSIBILMENTE INSAFE. Parlate cù u vostru duttore di salute prima di dà manganese à i zitelli. E dosi alte di manganese ponu causà gravi effetti collaterali U manganese hè PROVU UNSAFE quandu inalatu da i zitelli.Gravidanza è allattamentu: U manganese hè PUBBLICAMENTE SAFE in donne adulte in gravidanza o allattamentu à l'età di 19 anni o più quandu pigliatu per bocca in dosi di menu di 11 mg per ghjornu. Tuttavia, e donne in gravidanza è chì allattanu sottu à l'età di 19 anu da limità e dosi à menu di 9 mg per ghjornu. U manganese hè POSSIBILMENTE INSAFE quandu hè presu per bocca in dosi più alte. E dosi sopra 11 mg per ghjornu sò più propensi à causà effetti collaterali gravi. Piglia troppu manganese pò ancu calà a dimensione di nascita di i zitelli masci. U manganese hè PROVU UNSAFE quandu hè inalatu da donne chì sò incinte o chì allattanu.
Malatia di u fegatu à longu andà: E persone cun malatie di fegatu à longu andà anu difficultà à sbarrazzassi di u manganese. U manganese pò accumulà in queste persone è causà tremuli, prublemi mentali cum'è psicosi, è altri effetti collaterali. Sì avete malatie di fegatu, fate attenzione à ùn avè troppu manganese.
Anemia da carenza di ferru: E persone cun anemia carenza di ferru parenu assorbe più manganese cà l'altri populi. Sì avete sta cundizione, fate attenzione à ùn avè micca troppu manganese.
Nutrizione chì hè data per via intravenosa (da IV). E persone chì ricevenu nutrimentu per via intravenosa (da IV) sò in un risicu aumentatu di effetti collaterali per via di u manganese.
- Moderatu
- Esse prudenti cù sta cumbinazione.
- Antibiotici (antibiotici Quinolone)
- U manganese pò attaccà à i chinoloni in u stomacu. Questa diminuisce a quantità di quinoloni chì ponu esse assorbiti da u corpu. Pigliate manganese cun qualchì quinolone puderia diminuisce a so efficacezza. Per evità sta interazione, pigliate supplementi di manganese almenu una ora dopu à l'antibiotici quinoloni.
Alcuni quinoloni includenu ciprofloxacin (Cipro), gemifloxacin (Factive), levofloxacin (Levaquin), moxifloxacin (Avelox), è altri. - Antibiotici (antibiotici Tetraciclina)
- U manganese pò attaccà à e tetracicline in u stomacu. Questa diminuisce a quantità di tetracicline chì pò esse assorbita da u corpu. Pigliate manganese cù tetracicline puderia diminuisce l'efficacità di e tetracicline. Per evità sta interazione, pigliate manganese duie ore prima o quattru ore dopu à piglià tetracicline.
Alcune tetracicline includenu demeclociclina (Declomycin), minocycline (Minocin), è tetracycline (Achromycin). - Medicazione per e condizioni mentali (farmaci antipsicotici)
- I medicinali antipsicotici sò presi da alcune persone per curà malatie mentali. Alcuni ricercatori credenu chì l'assunzione di certe droghe antipsicotiche cù u manganese pò peghju effetti collaterali di u manganese in alcune persone.
- Calci
- Piglià u calciu cù u manganese pò diminuisce a quantità di manganese chì u corpu pò piglià.
- IP-6 (acidu fiticu)
- IP-6 truvatu in l'alimenti, cum'è cereali, noci è fagioli, è in supplementi pò diminuisce a quantità di manganese chì u corpu piglia. Pigliate manganese almenu duie ore prima o duie ore dopu avè manghjatu alimenti chì cuntenenu IP-6.
- Ferru
- Piglià u ferru cù u manganese pò diminuisce a quantità di manganese chì u corpu pò piglià.
- Zinc
- Pigliate zincu cù u manganese pò aumentà a quantità di manganese chì u corpu pò piglià. Questu pò aumentà l'effetti secundarii di u manganese.
- Grassa
- Manghjà poche quantità di grassu pò diminuì quantu manganese u corpu pò assorbe.
- Proteina di latte
- L'aggiunta di proteine latte à a dieta puderia aumentà a quantità di manganese chì u corpu pò assorbe.
ADULTI
PER BOCCA:
- Generale: Ùn sò state stabilite indennità dietetiche raccomandate (RDA) per u manganese. Quandu ùn ci hè micca RDA per un nutriente, l'Adugate Intake (AI) hè adupratu cum'è guida.L'AI hè a quantità stimata di u nutriente chì hè adupratu da un gruppu di persone sane è chì si suppone adeguatu. I livelli di Assunzione Adeguata (AI) ogni ghjornu per u manganese sò: omi di 19 anni è più, 2,3 mg; donne di 19 anni è più, 1,8 mg; e donne incinte da 14 à 50 anni, 2 mg; donne chì allattanu, 2,6 mg.
- Livelli Tollerabili di Intake Superiore (UL), u più altu livellu di assunzione à u quale ùn sò previsti effetti collaterali indesiderati, per u manganese sò stati stabiliti. U UL cutidianu per u manganese sò: per adulti di 19 anni è più (cumprese e donne incinte è chì allattanu), 11 mg.
- Per bassi livelli di manganese in u corpu (carenza di manganese): Per prevene a carenza di manganese in adulti, hè stata aduprata nutrizione parenterale totale chì cuntene finu à 200 mcg di manganese elementariu per ghjornu. A dosa cutidiana raccomandata di manganese in usu à longu andà di nutrizione parenterale totale hè ≤ 55 mcg per ghjornu.
PER BOCCA:
- Generale: Ùn sò state stabilite indennità dietetiche raccomandate (RDA) per u manganese. Quandu ùn ci hè micca RDA per un nutriente, l'Adugate Intake (AI) hè adupratu cum'è guida. L'AI hè a quantità stimata di u nutriente chì hè adupratu da un gruppu di persone sane è chì si suppone adeguatu. In i zitelli è i zitelli, i livelli di assunzione adeguata (AI) ogni ghjornu per u manganese sò: i zitelli nascuti finu à 6 mesi, 3 mcg; 7 à 12 mesi, 600 mcg; zitelli da 1 à 3 anni, 1,2 mg; 4 à 8 anni 1,5 mg; masci da 9 à 13 anni, 1,9 mg; masci da 14 à 18 anni, 2,2 mg; e zitelle da 9 à 18 anni, 1,6 mg. Livelli Tollerabili di Intake Superiore (UL), u più altu livellu di assunzione à u quale ùn sò previsti effetti collaterali indesiderati, per u manganese sò stati stabiliti. U UL cutidianu per u manganese per i zitelli sò: zitelli da 1 à 3 anni, 2 mg; 4 à 8 anni, 3 mg; 9 à 13 anni, 6 mg; è 14 à 18 anni (cumprese e donne incinte è chì allattanu), 9 mg.
- Per bassi livelli di manganese in u corpu (carenza di manganese): Per prevene a carenza di manganese in i zitelli, hè stata aduprata nutrizione parenterale totale chì cuntene 2-10 mcg o finu à 50 mcg di manganese elementare per ghjornu.
Per amparà di più nantu à cume hè statu scrittu questu articulu, per piacè vedi u Base di dati cumpleta di Medicini naturali metodulugia.
- Li D, Ge X, Liu Z, et al. Associu trà esposizione à longu andà à u manganese occupazionale è qualità di l'osse trà i travagliadori in pensione. Environ Sci Pollut Res Int 2020; 27: 482-9. Vede astrattu.
- Yamamoto M, Sakurai K, Eguchi A, et al .; Giappone Ambiente è Gruppu di Studiu per i zitelli: Associu trà u livellu di manganese in sangue durante a gravidanza è a dimensione di nascita: l'ambiente in Giappone è u studiu di i zitelli (JECS). Environ Res 2019; 172: 117-26. Vede astrattu.
- Kresovich JK, Bulka CM, Joyce BT, et al. U putenziale infiammatoriu di u manganese dieteticu in una coorte d'omi anziani. Biol Trace Elem Res 2018; 183: 49-57. doi: 10.1007 / s12011-017-1127-7. Vede astrattu.
- Grasso M, de Vincentiis M, Agolli G, Cilurzo F, Grasso R. L'efficacità di u cursu à longu andà di Sterimar Mn spray nasale per u trattamentu di i tassi di recurrenza di rinite allergica acuta in pazienti cù rinite allergica cronica. Drug Des Devel Ther 2018; 12: 705-9. doi: 10.2147 / DDDT.S145173. Vede astrattu.
- . Ho CSH, Ho RCM, Quek AML. Tossicità cronica di manganese assuciata cù anticorpi cumplessi di canali di potassiu voltati in un disordine neuropsichiatricu recidivante. Int J Environ Res Public Health 2018; 15. pii: E783. doi: 10.3390 / ijerph15040783. Vede astrattu.
- Baker B, Ali A, Isenring L. Raccomandazioni per a supplementazione di manganese à i pazienti adulti chì ricevenu nutrizione parenterale di casa à longu andà: un'analisi di l'evidenza di supportu. Nutr Clin Pract 2016; 31: 180-5. doi: 10.1177 / 0884533615591600. Vede astrattu.
- Schuh MJ. Possibile malattia di Parkinson indotta da ingestione cronica di supplementi di manganese. Cunsultate Pharm. 2016; 31: 698-703. doi: 10.4140 / TCP.n.2016.698. Vede astrattu.
- Vanek VW, Borum P, Buchman A, et al. A.S.P.E.N. carta di pusizione: raccomandazioni per i cambiamenti in i prudutti parenterali dispunibili in cummerciu multivitamin è multi-elementi traccia. Nutr Clin Pract. 2012; 27: 440-491.doi: 10.1177 / 0884533612446706 Vede astrattu.
- Sayre EV, Smith RW. Categurie di cumpusizione di vetru anticu. Scienza 1961; 133: 1824-6. Vede astrattu.
- Chalmin E, Vignaud C, Salomon H, et al. Minerali scuperti in i pigmenti neri paleolitichi per microscopia elettronica di trasmissione è assorbimentu di micro-raggi X struttura vicinu à u bordu. Fisica Applicata A 2006; 83: 213-8.
- Zenk, J. L., Helmer, T. R., Kassen, L. J., è Kuskowski, M. A. L'effettu di 7-KETO NATURALEAN nantu à a perdita di pisu: un prucessu randomized, double-blind, controlatu da placebo. Ricerca terapeutica attuale (CURR THER RES) 2002; 63: 263-272.
- Wada, O. è Yanagisawa, H. [Elementi traccia è i so roli fisiulogichi]. Nippon Rinsho 1996; 54: 5-11. Vede astrattu.
- Salducci, J. è Planche, D. [Un prucessu terapeuticu in pazienti cù spasmofilia]. Sem.Hop. 10-7-1982; 58: 2097-2100. Vede astrattu.
- Kies, C. V. Utilizazione minerale di vegetariani: impattu di variazione in assunzione di grassu. Am J Clin Nutr 1988; 48 (3 Suppl): 884-887. Vede astrattu.
- Saudin, F., Gelas, P., e Bouletreau, P. [Elementi traccia in nutrimentu artificiale. Arte è pratica]. Ann Fr. Anesth.Reanim. 1988; 7: 320-332. Vede astrattu.
- Nemery, B. Tossicità metallica è e vie respiratorie. Eur Respir.J 1990; 3: 202-219. Vede astrattu.
- Mehta, R. è Reilly, J. J. Livelli di manganese in un paziente di nutrizione parenterale totale à longu andà: potenziazione di a tossicità haloperidol? Casu di rapportu è rivista di letteratura. JPEN J Parenter. Enteral Nutr 1990; 14: 428-430. Vede astrattu.
- Janssens, J. è Vandenberghe, W. Dystonic drop foot foot in un paziente cun manganisimu. Neurologia 8-31-2010; 75: 835. Vede astrattu.
- El-Attar M. ventilazione meccanica in un prucessu cuntrullatu randomizatu. Respirulugia. 2009; 14: 1180-1187. Vede astrattu.
- Davidsson, L., Cederblad, A., Lonnerdal, B., è Sandstrom, B. L'effettu di cumpunenti dietetichi individuali nantu à l'assorbimentu di manganese in l'omu. Am J Clin Nutr 1991; 54: 1065-1070. Vede astrattu.
- Kim, E. A., Cheong, H. K., Joo, K. D., Shin, J. H., Lee, J. S., Choi, S. B., Kim, M. O., Lee, IuJ, è Kang, D. M. Effettu di l'esposizione à u manganese nantu à u sistema neuroendocrinu in saldatori. Neurotossicologia 2007; 28: 263-269. Vede astrattu.
- Jiang, Y. è Zheng, W. Tossicità cardiovascolari nantu à l'esposizione à u manganese. Cardiovasc. Toxicol 2005; 5: 345-354. Vede astrattu.
- Ziegler, U. E., Schmidt, K., Keller, H. P., è Thiede, A. [Trattamentu di e ferite croniche cù un vestitu d'alginatu chì cuntene calcium zinc è manganese]. Fortschr.Med Orig. 2003; 121: 19-26. Vede astrattu.
- Gerber, G. B., Leonard, A., è Hantson, P. Carcinogenicità, mutagenicità è teratogenicità di cumposti di manganese. Crit Rev Oncol Hematol. 2002; 42: 25-34. Vede astrattu.
- Finley, J. W. L'assorbimentu è a ritenzione di u manganese da e donne giovani sò assuciati à a concentrazione sierica di ferritina. Am J Clin Nutr 1999; 70: 37-43. Vede astrattu.
- McMillan, D. E. Una breve storia di a tossicità neurocomportamentale di u manganese: alcune dumande senza risposta. Neurotossicologia 1999; 20 (2-3): 499-507. Vede astrattu.
- Benevolenskaia, LI, Toroptsova, NV, Nikitinskaia, OA, Sharapova, EP, Korotkova, TA, Rozhinskaia, LI, Marova, EI, Dzeranova, LK, Molitvoslovova, NN, Men'shikova, LV, Grudinina, OV, Lesniak, OM, Evstigneeva, LP, Smetnik, VP, Shestakova, IG, è Kuznetsov, SI [Vitrum osteomag in prevenzione di l'osteoporosi in donne postmenopausali: risultati di u prucessu multicentricu apertu comparativu]. Ter.Arkh. 2004; 76: 88-93. Vede astrattu.
- Randhawa, R. K. è Kawatra, B. L. Effettu di e proteine dietetiche nantu à l'assorbimentu è a ritenzione di Zn, Fe, Cu è Mn in ragazze pre-adolescenti. Nahrung 1993; 37: 399-407. Vede astrattu.
- Rivera JA, González-Cossío T, Flores M, et al. A supplementazione di micronutrienti multipli aumenta a crescita di i zitelli messicani. Am J Clin Nutr. 2001 Nov; 74: 657-63. Vede astrattu.
- Dobson AW, Erikson KM, Aschner M. Neurotossicità manganese. Ann N Y Acad Sci 2004; 1012: 115-28. Vede astrattu.
- Powers KM, Smith-Weller T, Franklin GM, et al. A malattia di Parkinson risica assuciata à u ferru dieteticu, manganese, è altri assumi di nutrienti. Neurologia 2003; 60: 1761-6 .. Vede astrattu.
- Lee JW. Intossicazione à u manganese. Arch Neurol 2000; 57: 597-9 .. Vede astrattu.
- Das A Jr, Hammad TA. Efficacità di una cumbinazione di cloridrato di glucosamina FCHG49, sulfate di condroitina di sodiu à pocu pesu moleculare è ascorbatu di manganese in a gestione di l'artrosi di u ghjinochju. Osteoarthritis Cartilage 2000; 8: 343-50. Vede astrattu.
- Cunsigliu Alimentariu è Nutrizionale, Istitutu di Medicina. Prese Dietetiche di Riferimentu per Vitamina A, Vitamina K, Arsenicu, Bore, Cromu, Rame, Iodiu, Ferru, Manganese, Molibdenu, Nichel, Siliziu, Vanadiu è Zincu. Washington, DC: National Academy Press, 2002. Disponibile à: www.nap.edu/books/0309072794/html/.
- Leffler CT, Philippi AF, Leffler SG, et al. Glucosamina, chondroitin, è ascorbate di manganese per a malattia degenerativa di l'articuli di u ghjinochju o di a schiena bassa: un studiu pilotu randomizatu, doppiu cecu, controllatu da placebo. Mil Med 1999; 164: 85-91. Vede astrattu.
- Freeland-Graves JH. Manganese: nutriente essenziale per l'omu. Nutr Oghje 1988; 23: 13-9.
- Freeland-Graves JH, Turnlund JR. Deliberazioni è valutazioni di l'avvicinamenti, endpoints è paradigmi per raccomandazioni dietetiche di manganese è molibdenu. J Nutr 1996; 126: 2435S-40S. Vede astrattu.
- Penland JG, Johnson PE. Effetti dietetici di calciu è di manganese nantu à i sintomi di u ciclu mestruale. Am J Obstet Gynecol 1993; 168: 1417-23. Vede astrattu.
- Moghissi KS. Rischi è benefici di supplementi nutrizionali durante a gravidanza. Obstet Gynecol 1981; 58: 68S-78S. Vede astrattu.
- O'Dell BL. Interazzioni minerali pertinenti à i bisogni di nutrienti. J Nutr 1989; 119: 1832-8. Vede astrattu.
- Krieger D, Krieger S, Jansen O, et al. Manganese è encefalopatia epatica cronica. Lancet 1995; 346: 270-4. Vede astrattu.
- Freeland-Graves JH, Lin PH. Assunzione in plasma di manganese affettata da carichi orali di manganese, calciu, latte, fosforu, rame è zincu. J Am Coll Nutr 1991; 10: 38-43. Vede astrattu.
- Strause L, Saltman P, Smith KT, et al. A perdita di l'osse spinale in donne in postmenopausa hè integrata cù calciu è minerali traccia. J Nutr 1994; 124: 1060-4. Vede astrattu.
- Hauser RA, Zesiewicz TA, Martinez C, et al. U manganese di sangue si correleghja cù i cambiamenti di risonanza magnetica di u cervellu in i pazienti cù malatie di fegatu. Can J Neurol Sci 1996; 23: 95-8. Vede astrattu.
- Barrington WW, Angle CR, Willcockson NK, et al. Funzione autonomica in i travagliadori in lega di manganese. Environ Res 1998; 78: 50-8. Vede astrattu.
- Zhou JR, Erdman JW Jr. Acidu fiticu in salute è malatie. Crit Rev Food Sci Nutr 1995; 35: 495-508. Vede astrattu.
- Hansten PD, Horn JR. Hansten è Horn's Analisi è Gestione di l'interazzione Drug. Vancouver, CAN: Appl Therapeut, 1999.
- Ghjovanu DS. Effetti di e droghe nantu à e prove di laboratorio cliniche 4a ed. Washington: AACC Press, 1995.
- Fatti di droga è paraguni. Olin BR, ed. St. Louis, MO: Fatti è Paragoni. (aghjurnatu mensilmente).
- McEvoy GK, ed. AHFS Infurmazione nantu à a Droga. Bethesda, MD: Società Americana di Farmacisti di u Sistema di Salute, 1998.