Cumu Ann Romney hà trattatu a so Sclerosi Multipla
Cuntenutu
- Principiu di u sintumu
- Steroidi IV
- Terapia equina
- Riflessulugia
- Agopuntura
- Famiglia, amichi è autodependenza
- Supportu in a cumunità
- Vita oghje
Un diagnosticu fatidicu
A sclerosi multipla (MS) hè una cundizione chì tocca guasi 1 milione di persone di più di 18 anni in i Stati Uniti. Provoca:
- debule musculare o spasmi
- fatigue
- numbness o tingling
- prublemi cù visione o inghiottita
- dulore
A MS si verifica quandu u sistema immunitariu di u corpu attacca e strutture di sustegnu in u cervellu, fendu li dannighjà è infiammà.
Ann Romney, moglie di u senatore americanu Mitt Romney, hà ricevutu un diagnosticu di sclerosi multipla recidivante-rimittente in u 1998. Stu tipu di MS vene è si ne và in modu imprevedibile. Per riduce i so sintomi, hà cumbinatu a medicina tradiziunale cù e terapie alternative.
Principiu di u sintumu
Era un ghjornu di autunno croccante in u 1998 quandu Romney sintia chì e so gambe si debbulavanu è e so mani diventavanu senza spiegu tremule. À riflette, hà capitu ch'ella era stata trippendu è inciampendu di più in più spessu.
Sempre u tippu atleticu, ghjucendu à u tennis, à u schì è à u jogging di modu regulare, Romney hà spaventatu a debbulezza di i so membri. Chjamò u fratellu Jim, un duttore, chì li disse di vede un neurologu u più prestu pussibule.
À u Brigham and Women's Hospital di Boston, una risonanza magnetica di u so cervellu hà rivelatu e lesioni rivelatrici caratteristiche di a SM. U numbness si sparghje in u so pettu. "Mi sentu manghjatu", hà dettu à u Wall Street Journal, per cortesia di CBS News.
Steroidi IV
U trattamentu primariu per l'attacchi di MS hè una alta dose di steroidi iniettati in u sangue in u corsu di trè à cinque ghjorni. I steroidi supprimenu u sistema immunitariu è calmanu i so attacchi à u cervellu. Riducenu dinò l'infiammazione.
Ancu se alcune persone cun MS richiedenu altri medicamenti per gestisce i so sintomi, per Romney, i steroidi eranu abbastanza per riduce l'attacchi.
Tuttavia, l'effetti secondari da i steroidi è altri medicamenti sò diventati troppu da sopportà. Per ricuperà forza è mobilità, hà avutu u so propiu pianu.
Terapia equina
I steroidi anu aiutatu à l'attaccu, ma ùn anu micca aiutatu a fatigue. "A fatica estrema è implacabile hè stata subitu a mo nova realtà", hà scrittu. Dopu, Romney hà ricurdatu u so amore per i cavalli.
À u principiu, ùn pudia cavalcà chè qualchì minutu à ghjornu. Ma cun determinazione, hà ritruvatu prestu a so capacità di cavalcà, è cun ella, a so capacità di movesi è di marchjà liberamente.
"U ritmu di l'andatura di un cavallu assimiglia da vicinu à l'umanu è move u corpu di u cavaliere in una manera chì aumenta a forza musculare, l'equilibriu è a flessibilità", hà scrittu. "A cunnessione fisica è emotiva trà cavallu è umanu hè putente senza spiegazione."
Un studiu 2017 hà trovu chì a terapia equina, chjamata ancu ipoterapia, pò migliurà l'equilibriu, a fatica è a qualità generale di vita in e persone cun MS.
Riflessulugia
Quandu a so coordinazione hà vultatu, a gamba di Romney hè restata intorpidita è debule. Hà cercatu i servizii di Fritz Blietschau, un meccanicu di a Forza Aria diventatu praticante di riflessologia vicinu à Salt Lake City.
A Riflessologia hè una terapia cumplementaria chì implica massaggiare e mani è i pedi per causà cambiamenti di dolore o altri benefici in altrò in u corpu.
Una riflessologia esaminata è rilassamentu per a fatica in donne cù MS. I ricercatori anu trovu chì a riflessologia era più efficace di u rilassamentu per riduce a fatica.
Agopuntura
Romney hà ancu cercatu l'agopuntura cum'è trattamentu. L'agopuntura funziona inserendu aghi slim in punti specifici di a pelle. Un stimatu da 20 à 25 per centu di e persone cun MS provanu agopuntura per u sollievu di i so sintomi.
Ancu se certi studii ponu avè trovu chì aiuta à certi pazienti, a maiò parte di i spezialisti ùn pensanu micca chì offre alcunu benefiziu.
Famiglia, amichi è autodependenza
"Ùn pensu micca chì nimu pò preparassi per un diagnosticu cum'è questu, ma aghju avutu a fortuna di avè l'amore è u sustegnu di u mo maritu, a mo famiglia è i mo amichi", hà scrittu Romney.
Ancu s'ellu avia a so famiglia à fiancu à ogni passu di a strada, Romney sintia chì a so attitudine persunale di fiducia in sè stessu aiutava à purtalla à traversu a so prova.
"Ancu se aghju avutu u sustegnu amorevule di a mo famiglia, sapia chì questa era a mo battaglia", hà scrittu. «Ùn m'interessa micca d'andà à riunioni di gruppu o d'uttene aiutu. Dopu tuttu, eru forte è indipendente ".
Supportu in a cumunità
Ma Romney ùn pò micca fà tuttu solu. "Quandu u tempu hè passatu è aghju pigliatu accordu cù a vita cù a sclerosi multiplica, aghju realizatu quantu eru sbagliatu è quantu forza pudete guadagnà attraversu l'altri", hà scrittu.
Ricumanda chì e persone chì campanu cù sclerosi multipla, in particulare i novi diagnosticati, ghjunghjenu è cunnettanu cù l'altri in a cumunità in linea di a Società Naziunale di Sclerosi Multipla.
Vita oghje
Oghje, Romney tratta cù u so MS senza alcunu medicamentu, preferendu terapie alternative per mantene u so sonu, ancu se qualchì volta questu risultati in occasional flare-ups.
"Stu prugramma di trattamentu hà travagliatu per mè, è sò assai furtunatu d'esse in rimissione. Ma u listessu trattamentu pò ùn travaglià per l'altri. È tutti devenu seguità e raccomandazioni di u so duttore persunale ", hà scrittu Romney.