Dumande più cumune nantu à l'antibiotici è quali sò i più aduprati
Cuntenutu
- Dumande cumune nantu à l'antibiotici
- 1. U pigliu d'antibiotici s'ingrassa?
- 2. L'antibioticu taglia l'effettu di u contraceptivu?
- 3. Devu purtà a scatula d'antibiotici finu à a fine?
- 4. Perchè l'antibioticu face a diarrea?
- 5. L'alcolu hà tagliatu l'effettu di l'antibioticu?
- Chì sò l'antibiotici i più aduprati
L'antibioticu hè un medicamentu adupratu per luttà contr'à microorganismi sensibili chì causanu malatie, cum'è batteri, parassiti o funghi è devenu esse adupratu solu s'ellu hè cunsigliatu da u duttore.
L'antibiotici sò aduprati per trattà vari tippi di infezioni, cume infezioni di e vie urinarie, in l'arechja, l'ochji, i reni, a pelle, l'osse, i genitali, a cavità addominale, e articulazioni o e vie respiratorie è digestive, sinusite, furuncule, ulcere infette, tonsillite, rinite , bronchite o pulmonite, per esempiu.
S'elli sò aduprati in modu incorrettu o senza cunsiglii medichi, ponu causà resistenza è effetti collaterali inutili, postu chì l'antibiotici ponu ancu eliminà e batterie chì sò benefiche per u corpu, cum'è quelle chì campanu in l'intestini è nantu à a pelle, chì pò purtà à l'apparizione di candidiasi, diarrea o infezioni di a pelle, rendendu u trattamentu di a malatia più difficiule.
Dumande cumune nantu à l'antibiotici
1. U pigliu d'antibiotici s'ingrassa?
In generale, l'antibiotici ùn anu micca l'effettu secundariu di perde u pesu o di cresce l'appetitu, tuttavia, alcuni di elli ponu causà una cattiva digestione è un eccessu di gas, chì pò causà gonfiori in l'addome, chì ponu esse cunfunditi cù l'aumento di pesu.
2. L'antibioticu taglia l'effettu di u contraceptivu?
Pochi antibiotici riducenu l'effettu di i contraccettivi, ciò chì hè cunfermatu da studii recenti, in i quali solu a rifampicina è a rifabutina sò state dimustrate chì interferiscenu cù a so azzione. Sapete chì fà in questi casi.
Tuttavia, cume unu di l'effetti secondari più cumuni di a maggior parte di l'antibiotici hè a diarrea, ci hè u risicu chì u contraccettivu ùn sia micca completamente assorbitu se a diarrea si verifica in 4 ore da piglià u medicamentu. In questi casi, hè cunsigliatu di aduprà un preservativu, puru chì a diarrea si fermi in 7 ghjorni.
3. Devu purtà a scatula d'antibiotici finu à a fine?
L'antibioticu deve esse sempre pigliatu finu à a fine o finu à quandu u duttore li dice, ancu quandu ci sò segni di migliuramentu dopu à 3 à 5 ghjorni di trattamentu.
In certi casi, e persone chì si sentenu megliu tendenu à smette di piglià l'antibioticu prima di u tempu raccomandatu, ma ùn devenu micca, perchè i batteri rispunsevuli di causà l'infezzione forse ùn sò micca stati tutti eliminati. Cusì, cù l'interruzzione di u trattamentu si ponu multiplicà di novu, sviluppendu dinò a malatia è, in più, ponu sviluppà resistenza à i cumposti aduprati, rendendu l'antibioticu inefficace in u futuru.
4. Perchè l'antibioticu face a diarrea?
A diarrea hè un effettu collaterale cumunu di l'antibiotici, chì nasce per l'effettu di l'antibioticu nantu à a flora intestinale. Ciò chì accade hè chì l'antibiotici sò droghe chì eliminanu e batterie sensibili à certi cumposti, eliminendu cusì i batteri cattivi è boni, chì causanu cambiamenti in u funziunamentu di l'intestinu.
Amparate à cumbatte a diarrea causata da antibiotici.
5. L'alcolu hà tagliatu l'effettu di l'antibioticu?
L'alcolu ùn ferma micca l'effettu di l'antibioticu, ma pò diminuisce a so efficacia perchè l'alcol hà un effettu diureticu, chì pò facilità a surtita di u medicamentu in l'urina è diminuisce a so concentrazione in u flussu di sangue, è pò esse micca efficace per u trattamentu. Inoltre, l'usu di alcolu è antibiotici à u listessu tempu pò sovraccaricà u fegatu, chì entrambi ùn sò micca metabolizati in questu organu, cusì a biodisponibilità di u medicamentu pò esse compromessa, è pò ancu aumentà a tossicità di l'antibioticu.
Per queste ragioni, i duttori di solitu raccomandanu chì ùn ci sia alcun assunzione di alcolu durante u trattamentu, perchè ci sò antibiotici specifici chì ùn ponu mancu esse ingeriti cun alcolu, cum'è Metronidazole, Tinidazole, Cefoxitin è a cumbinazione di Sulfamethoxazole è Trimethoprim, postu chì in più di esse tossicu à u corpu, pò causà sintomi spiacevuli, cume vomitu, palpitazioni, calore, sudazione eccessiva, difficoltà à respirà, mal di testa è ipotensione.
Chì sò l'antibiotici i più aduprati
Alcuni di l'antibiotici più comunemente usati per trattà infezioni includenu:
Ciprofloxacinu: Cunnisciutu cummercialmente cum'è Cipro o Cipro XR, hè un rimediu indicatu per u trattamentu di l'infezioni respiratorie, in l'arechja, l'ochji, i reni, a pelle, l'osse o l'organi riproduttivi, è ancu per u trattamentu di infezioni generalizate. E dosi raccomandate di questu antibioticu varienu trà 250 è 1500 mg per ghjornu, secondu l'età è a gravità di l'infezzione trattata. Vede più nantu à a dosa, contraindicazioni è effetti collaterali.
Amoxicillina: Indicatu per u trattamentu di infezioni causate da batteri, cum'è pneumonia, bronchite, tonsillite, sinusite, infezioni urinarie o vaginali, di a pelle è di e mucose. Questu antibioticu appartene à u gruppu di penicillina è e dosi raccomandate varienu trà 750 mg è 1500 mg per ghjornu, secondu a gravità di l'infezzione da trattà. Inoltre, pò esse cumminatu cù l'acidu clavulanicu, per riduce a resistenza di i batteri à l'antibioticu. Amparate più nantu à Amoxicillin.
Azitromicina: Indicatu in u trattamentu di infezioni di e vie respiratorie inferiori è superiori, cum'è sinusite, faringite o tonsillite, infezioni di a pelle è di i tessuti molli, otite media acuta è in malatie senza trasmissione sessuale in omi è donne, causate da batteri Chlamydia trachomatis è Neisseria gonorrhoeae. Hè ancu indicatu in u trattamentu di u cancheru causatu da Haemophilus ducreyi. Generalmente, e dosi raccomandate varianu trà 500 è 1000 mg per ghjornu, secondu l'infezione trattata. Amparate più nantu à l'azitromicina.
Cefalexina: Pò esse ancu cunnisciutu da i nomi cumerciali Keflex, Keforal o Keflaxina, è hè generalmente indicatu per u trattamentu di infezioni di e vie respiratorie, otite media, infezioni di a pelle è di tissuti molli, infezioni urinarie è infezioni ossi. Generalmente, e dosi chì và da 750 à 1500 mg per ghjornu sò raccomandate, secondu a gravità di l'infezzione trattata. Eccu cumu si pò piglià Cephalexin.
Tetraciclina: Cummercialmente cunnisciutu cum'è Tetracilil o Tetrex. Hè un antibioticu chì hè generalmente indicatu per u trattamentu di e infezioni causate da urganismi sensibili à a tetraciclina, cum'è brucellosi, gingivite, gonorrea o sifilide, per esempiu. Generalmente, e dosi raccomandate varianu trà 1500 è 2000 mg per ghjornu. Vede u pacchettu per a Tetraciclina.
Hè impurtante di tene à mente chì tutti l'antibiotici devenu esse presi secondu l'istruzzioni date da u duttore, rispettendu a durata di u trattamentu, ancu quandu si osservanu miglioramenti. I pianificazioni di dosi devenu sempre sempre rispettati, per assicurà chì u trattamentu abbia l'effettu desideratu.