Dumandate à l'Espertu: Cosa da sapè nantu à u vostru Diagnosticu HER2 +
Cuntenutu
- 1. Chì vole dì esattamente u pusitivu HER2?
- 2. Averaghju bisognu di chirurgia? Sì accussì, chì sò e mo opzioni?
- 3. Chì opzioni di trattamentu sò dispunibili?
- 4. Chì sò l'ugettivi di u trattamentu?
- 5. Chì sò e prospettive per u cancheru di u senu pusitivu HER2?
- 6. Ci hè qualchì effetti secundariu di u trattamentu, è cumu possu gestì?
- 7. Ci hè qualchì cambiamentu di modu di vita chì duverebbe fà dopu u mo diagnosticu?
- 8. Chì hè u mo risicu di recidiva di u cancheru di u senu pusitivu HER2?
1. Chì vole dì esattamente u pusitivu HER2?
HER2-pusitivi stà per u recettore umanu di u fattore di crescita epidermica 2. E cellule in u corpu ricevenu tipicamente messaghji per cresce è sparghjesi da i recettori situati à l'esternu di a cellula. Questi ricettori sò sensibili à diversi enzimi, o messageri, chì sò prudutti in u corpu. I recettori regulanu diverse cellule è li dicenu chì fà (vale à dì, cresce, si sparghjenu o morenu).
Sti ricettori sò ancu à l'esternu di e cellule cancerose. Ma, e cellule cancerose ponu avè assai più recettori di una cellula normale. Stu numeru aumentatu, cù l'altri cambiamenti intornu à a cellula di u cancheru, li permette di riceve più messaghji per cresce è sparghjesi paragunatu à e cellule normali, non cancerose. Chjamemu sti ricettori "oncodrivers", significa chì guidanu u cancheru per cresce.
In questi casi, u cancheru pò esse assai dipendente da questi recettori per cuntinuà à cresce è si sparghje. Quandu sti recettori sò bluccati è ùn sò micca permessi di riceve messaghji, a cellula ùn pò micca cresce o sparghje.
In u cancheru di u senu HER2-pusitivu, u numeru di recettori HER2-pusitivi à l'esternu di a cellula hè più grande di quellu chì seria in una cellula normale, micca cancerosa. Questu aiuta à guidà u cancheru per cresce è sparghje.
2. Averaghju bisognu di chirurgia? Sì accussì, chì sò e mo opzioni?
A vostra squadra d'oncologia determinarà se avete bisognu di chirurgia è discuterà chì tippu di chirurgia hè u megliu per voi. Parechji fattori diversi vanu à decisu chì tippu di chirurgia da sottoporre è quandu avè a chirurgia (prima o dopu u trattamentu sistemicu). I vostri duttori discuteranu e vostre opzioni cun voi in dettaglio, è inseme, pudete ghjunghje à una decisione.
3. Chì opzioni di trattamentu sò dispunibili?
L'opzioni di trattamentu includenu radioterapia, chirurgia, chimioterapia è terapia endocrina. Puderete ancu accessu à trattamenti chì anu destinatu specificamente à i recettori HER2.
Parechji fattori determinanu u tippu è a durata di u trattamentu chì riceverete. Queste includenu a vostra età, altre condizioni di salute, u stadiu di u cancer, è e vostre preferenze personali. A vostra squadra d'oncologia deve discute tutte l'opzioni di trattamentu chì sò dispunibili per u vostru casu specificu.
4. Chì sò l'ugettivi di u trattamentu?
L'ubbiettivi di u trattamentu dipendenu da u stadiu di u cancheru di u senu chì avete à u diagnosticu. Per quelli chì anu da u stadiu 0 à 3 u cancheru di u senu, u scopu di u trattamentu hè di curà u cancheru è impedisce a recidiva futura.
U stadiu 4 di u cancheru di u senu significa chì u cancheru si hè spartu al di là di u senu è di i linfonodi lucali. À questu stadiu, u scopu di u trattamentu hè di cuntrullà a crescita di u cancheru è prevene qualsiasi dannu d'organu o dolore.
Sfurtunatamente, u cancheru di u senu di u stadiu 4 ùn pò esse guaritu. Ma cù l'avventu di droghe novi è innovatori, hè pussibule stà in un periodu di malatie stabile per longi periudi di tempu.
5. Chì sò e prospettive per u cancheru di u senu pusitivu HER2?
A prospettiva per u cancheru di senu pusitivu HER2 dipende da pochi fattori diversi. Ciò include u stadiu di u cancheru, a vostra capacità di tollerà trattamenti, a vostra età, è u vostru statu di salute attuale.
L'avventu di parechje droghe mirate nuove è efficaci chì travaglianu in cumbinazione cù altre terapie continuanu à migliurà e prospettive per e donne cun cancru di senu pusitivu HER2.
6. Ci hè qualchì effetti secundariu di u trattamentu, è cumu possu gestì?
L'effetti secundarii di u trattamentu dipenderanu da u tippu di trattamentu chì sottumette In generale, i pazienti ponu tollerà anticorpi monoclonali aduprati per destinà bè i recettori HER2-positivi.
Alcuni effetti collaterali potenziali includenu fatica, dolore articulare, mal di testa, è insonnia. A maggior parte di questi effetti collaterali sò minori in severità.
Raramente, l'anticorpi monoclonali aduprati per trattà u cancheru di senu pusitivu HER2 ponu causà un indebulimentu di i musculi di u core. A vostra squadra d'oncologia discuterà di stu risicu cun voi è vi monitorerà attentamente per qualsiasi segnu di sta rara complicazione.
7. Ci hè qualchì cambiamentu di modu di vita chì duverebbe fà dopu u mo diagnosticu?
In generale, duvete seguità un modu di vita sanu dopu un diagnosticu di cancheru di u senu. Smette di fumà se fumate, limitate l'ingestione di alcol à una bevanda o menu à ghjornu, è fate un eserciziu moderatu ogni ghjornu.
Duvete ancu seguità una dieta sana chì hè ricca in frutti, ligumi è proteine à bassu grassu. Limite a vostra ingesta di zucaroli raffinati è di alimenti chì sò ricchi di grassi.
8. Chì hè u mo risicu di recidiva di u cancheru di u senu pusitivu HER2?
In i pazienti cun cancru di pettu HER2-stadiu iniziale (stadii 0 à 3), a sopravvivenza di a recaduta locale di 10 anni varia da 79 à 95 per centu. A varieghja dipende da u stadiu di u cancheru à u diagnosticu è da u tippu di chirurgia.
Tuttavia, parechji fattori ponu cuntribuisce à u vostru risicu persunale di ricurrenza. Discutite u vostru risicu individuale cù a vostra squadra d'oncologia.
Cunsiglii offerti da Hope Qamoos, infermiera praticante in salute di e donne. Hope hà più di 15 anni di sperienza travagliendu in a salute è l'oncologia di e donne. Hà passatu a so carriera prufessiunale travagliendu cun capi d'opinione chjave in u campu in ospedali universitarii cum'è Stanford, Northwestern è Loyola. Inoltre, Hope travaglia cun una squadra multidisciplinaria cù u scopu di migliorà a cura di e donne cun cancru in Nigeria.