Attaccu ischemicu transitoriu: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
L'attacu ischemicu transitoriu, cunnisciutu ancu popularmente cum'è mini-ictu o ictu transitoriu, hè una alterazione, simile à l'ictus, chì provoca un'interruzzione in u passaghju di sangue versu una zona di u cervellu, di solitu per via di a furmazione di un coagulu.
Tuttavia, à u cuntrariu di u colpu, in questu casu, u prublema dura solu pochi minuti è si ne và da per ellu, senza lascià sequenze permanenti.
Ancu s'ellu hè menu severu, stu "mini-colpu" pò esse un segnu chì u corpu produce facilmente coaguli è, dunque, apparisce spessu pochi mesi prima di un colpu, è si consiglia di piglià precauzioni per impedisce chì questu accada. Alcuni di i fattori di risicu chì ponu cuntribuisce à l'attaccu ischemicu transitoriu sò l'obesità, pressione alta, diabete, usu di sigarette, alcolismu, inattività fisica o usu contraceptivu, per esempiu.
Principali sintomi
I sintomi di l'attaccu ischemicu transitoriu sò assai simili à i primi segni di un colpu è includenu:
- Paralisi è zinzali da un latu di a faccia;
- Debbulezza è zinghje in u bracciu è in a ghjamba da un latu di u corpu;
- Difficultà à parlà chjaramente;
- Visione sfocata o doppia;
- Difficultà à capisce indicazioni simplici;
- Cunfusione subita;
- Mal di testa subitu;
- Sturdimentu è perdita di equilibriu.
Questi sintomi sò più intensi per uni pochi di minuti, ma spariscenu cumpletamente in circa 1 ora dopu l'iniziu.
In ogni casu, hè cunsigliatu di andà subitu à l'uspidale o chjamà una ambulanza, chjamendu 192, per identificà u prublema, postu chì questi sintomi ponu ancu indicà un colpu, chì deve esse trattatu u più prestu.
Vede altri sintomi di colpu chì ponu accade ancu durante un mini-colpu.
Pudete lascià sequelle?
In a maiò parte di i casi, l'attaccu ischemicu transitoriu ùn lascia micca alcunu tipu di sequela permanente, cum'è difficultà à parlà, camminà o manghjà, per esempiu, chì l'interruzzione di u flussu di sangue dura per un pocu tempu è, dunque, si formanu raramente lesioni cerebrali gravi ..
Tuttavia, a seconda di a gravità, a durata è a situazione di u cervellu affettatu, alcune persone ponu sperimentà alcune sequenze menu severi di u colpu.
Chì ghjè u diagnosticu
U diagnosticu di un attaccu ischemicu hè fattu da u duttore valutendu i segni è i sintomi presentati.
Inoltre, testi, cume analisi di sangue, ultrasuoni o tomografia computerizata, per esempiu, ponu ancu esse urdinati, per escludere cambiamenti non vascolari, cume a presa o l'ipoglicemia, oltre à determinà a causa, per prevene una novu episodiu, postu chì l'attacu ischemicu hè u signale d'alarma principale per un infartu cerebrale. Queste prove devenu esse effettuate in e prime 24 ore dopu l'attaccu ischemicu
Cumu hè fattu u trattamentu
In generale ùn hè micca necessariu di trattà l'attaccu ischemicu transitoriu, chì u coagulu hè eliminatu naturalmente da u corpu, però, hè sempre cunsigliatu d'andà à l'uspidale per cunfirmà u diagnosticu è scartà a pussibilità d'esse un colpu.
Dopu avè stu tipu di "mini-colpu" ci hè un risicu più grande di avè un colpu è, dunque, u duttore pò indicà qualchì tippu di trattamentu per impedisce ch'ellu accada, cumprendu:
- Rimedii anti-piastrinichi, cum'è l'Aspirina: diminuiscenu a capacità di e piastrine à attaccassi inseme, evitendu l'apparizione di coaguli, soprattuttu quandu si face una ferita cutanea;
- Rimedi anticoagulanti, cum'è Warfarina: influenzanu alcune proteine sanguine, rendendulu più sottile è menu prubabile di formà coaguli chì ponu purtà à un colpu;
- Chirurgia: hè adupratu quandu l'arteria carotide hè assai stretta è aiuta à dilatà u vasu in più, impedendu l'accumulazione di grassu nantu à i so muri d'interrompe u passaghju di sangue;
Inoltre, hè impurtante chì dopu à l'attaccu ischemicu transitoriu, adopri abitudini sane chì aiutanu à riduce u risicu di furmazione di coaguli cum'è ùn fumà, fà 30 minuti di eserciziu fisicu 3 volte à settimana è avè una dieta equilibrata.
Scuprite altri cunsiglii chì aiutanu à riduce a probabilità di avè un colpu o colpu.