Biopsia renale: indicazioni, cumu si face è preparazione
Cuntenutu
- Indicazioni per a biopsia renale
- Cumu hè fattu
- Preparazione per a biopsia renale
- Contraindicazioni è pussibili complicazioni
A biopsia di u rene hè un esame medicu induve un picculu campionu di tissutu renale hè presu per investigà e malatie chì affettanu u rene o per accumpagnà i pazienti chì anu subitu un trapianto di rene, per esempiu. A biopsia deve esse fatta à l'uspidale è a persona deve esse tenuta in osservazione per un periodu di 12 ore in modo chì u duttore possa monitorà l'evoluzione di a persona è a quantità di sangue in l'urina.
Prima di fà a biopsia, hè necessariu fà altre prove, cume test di coagulogramma è urina, in più di l'ecografia renale, per verificà a presenza di cisti, a forma renale è e caratteristiche renali, è cusì, verificà s'ellu hè pussibule a biopsia. L'esecuzione di sta prucedura ùn hè micca indicata se a persona hà un rene unicu, hà segni è sintomi di infezione, hè emofilica o hà un rene polististicu.
Indicazioni per a biopsia renale
U nefrologu pò indicà a prestazione di una biopsia renale quandu una grande quantità di proteine è / o sangue hè osservata in l'urina d'origine scunnisciuta, in casu di insufficienza renale acuta chì ùn migliora micca è dopu u trapianto di rene per monitorà u paziente.
Cusì, a biopsia renale hè indicata per investigà e malatie chì affettanu u renu è cunfirmà u diagnosticu, cume:
- Insufficienza renale acuta o cronica;
- Glomerulonefrite;
- Nefrite di lupu;
- Fallimentu renale.
Inoltre, a biopsia renale pò esse indicata per valutà a risposta di a malattia à u trattamentu è per verificà l'estensione di compromissione renale.
Micca ogni volta chì ci hè un cambiamentu in i risultati hè necessariu fà una biopsia. Questu hè, se a persona hà sangue in l'urina, cambiamenti in creatinina o proteine in l'urina in isolatu è ùn hè micca accumpagnata da ipertensione, per esempiu, a biopsia ùn hè micca indicata. Inoltre, ùn ci hè bisognu di fà una biopsia se a ragione di l'implicazione di i reni hè cunnisciuta.
Cumu hè fattu
A biopsia deve esse effettuata à l'ospedale, cù anestesia lucale applicata à pazienti adulti chì collaboranu cù a procedura o sedazione in i zitelli o in adulti chì ùn collaboranu micca. A procedura dura circa 30 minuti, tuttavia hè raccomandatu chì u paziente resti in ospedale per 8 a 12 ore dopu a procedura per chì u duttore possa valutà a risposta di a persona à l'esame.
Prima di a prucedura, l'ultrasu di i reni è di u sistema urinariu hè effettuatu per verificà s'ellu ci sò cambiamenti chì compromettenu o aumentanu u risicu di l'esame. Inoltre, sò fatti testi di laburatoriu, cum'è cultura di sangue, coagulogramma è test di urina per verificà s'ellu hè pussibule di fà a biopsia senza cumplicazioni.
Se tuttu hè in cunfurmità, a persona hè posta nantu à u so stomacu è l'esame hè fattu cù l'aiutu di l'immagine ecografica, chì permette l'identificazione di u megliu postu per piazzà l'agulla. L'acu tira un campione di u tissutu renale, chì hè mandatu à u laboratoriu per analisi. A maiò parte di u tempu, dui campioni sò presi da diversi lochi di u renu per chì u risultatu sia più precisu.
Dopu a biopsia, u paziente deve stà in l'uspidale per esse monitoratu è ùn ci hè risicu di sanguinamentu dopu a procedura o cambiamentu di pressione sanguigna. Hè impurtante per u paziente di informà u duttore di tutti i sintomi chì presentanu dopu a biopsia, cume difficoltà à urinare, brividi, presenza di sangue in l'urina più di 24 ore dopu a biopsia, svenimentu o dulore aumentatu o gonfiore di u locu induve l'esame hè statu fattu. biopsia.
Preparazione per a biopsia renale
Per fà a biopsia, hè raccomandatu chì nisuna droga sia presa cum'è anticoagulanti, agenti anti-aggregatori di piastrine o antiinflamatori almeno 1 settimana prima di a biopsia. Inoltre, u duttore ricumanda a realizazione di ultrasuoni renali per verificà a presenza di un solu rene, tumori, cisti, reni fibrotici o stunted chì sò contraindicazioni per l'esame.
Contraindicazioni è pussibili complicazioni
A biopsia renale ùn hè micca indicata in u casu di un rene unicu, rini atrofiati o polichistichi, prublemi di coagulazione, ipertensione incontrollata o sintomi d'infezzione di e vie urinarie.
A biopsia renale hè à pocu risicu, è ùn ci sò parechje complicazioni associate. Tuttavia, in certi hè pussibule chì ci sia un sanguinamentu. Per via di questu, hè cunsigliatu chì a persona ferma in l'uspidale per chì u duttore pò osservà a presenza di qualsiasi segnu chì indica un sanguinamentu internu.