Cosa hè a Scintigrafia Lunga è à chì serve
Cuntenutu
A scintigrafia pulmonare hè un test diagnosticu chì valuta a presenza di cambiamenti in u passaghju di l'aria o di a circulazione sanguigna versu i pulmoni, essendu effettuatu in 2 passi, chjamati inalazione, cunnisciuti ancu cum'è ventilazione, o perfusione. Per fà l'esame, hè necessariu aduprà una medicina cù capacità radioattive, cume Tecnécio 99m o Gallium 67, è un dispositivu per catturà e immagini formate.
L'esame di scintigrafia pulmonare hè indicatu, principalmente, per aiutà a diagnosi è u trattamentu di l'embolismi pulmonari, ma dinò per osservà l'esistenza di altre malatie pulmonari, cum'è infartu, enfisema pulmonare o deformità in i vasi sanguini, per esempiu.
Induve hè fattu
L'esame di scintigrafia pulmonaria hè fattu in cliniche di imaging chì cuntenenu stu dispositivu, è pò esse fattu gratuitamente, se dumandatu da un duttore SUS, è ancu in cliniche private per mezu di u pianu sanitariu o paghendu a quantità chì hè, in media, R $ 800 reais, chì varieghja secondu u locu.
Per chì ghjè
A scintigrafia pulmonaria hè aduprata in i seguenti casi:
- Tromboembolismu pulmonariu, per u diagnosticu è u cuntrollu di a malattia, cume l'indicazione principale. Capite ciò chì hè è ciò chì pò causà emboli pulmonari;
- Osservate e zone di i pulmoni induve ùn ci hè una ventilazione adeguata, una situazione chjamata shunt pulmonare;
- Preparazione di cirugia pulmonari, per osservà a circulazione di sangue di l'organu;
- Identificà e cause di malatie pulmonari chjare, cum'è enfisema, fibrosi o ipertensione pulmonare;
- Valutazione di e malatie congenite, cume e malformazioni in i pulmoni o a circulazione sanguigna.
A Scintigrafia hè un tippu di test chì si face ancu per circà cambiamenti in altri organi, cum'è i reni, u core, a tiroide è u cervellu, per esempiu, aiutendu à osservà diversi tippi di cambiamenti, cum'è u cancheru, a necrosi o l'infezioni. Amparate più nantu à l'indicazioni è cumu si facenu scansi di l'osse, scansioni di u miocardiu è scansioni di a tiroide.
Cumu hè fattu è preparatu
A scintigrafia pulmonaria hè fatta in 2 passi:
- 1a tappa - Ventilazione o Inalazione: si face cù l'inalazione di salina chì cuntene u radiofarmaceuticu DTPA-99mTc chì si deposita in i pulmoni, per poi formà l'imaghjini chì sò catturati da u dispusitivu. L'esame hè fattu cù u paziente stesu nantu à una barella, evitendu u muvimentu, è dura circa 20 minuti.
- 2a tappa - Perfusione: realizatu cù una iniezione intravenosa di un altru radiofarmaceuticu, chjamatu MAA marcatu cù tecneziu-99m, o in certi casi specifici Galliu 67, è e immagini di a circolazione sanguigna sò ancu prese cù u paziente sdraiatu, per circa 20 minuti.
Ùn hè micca necessariu dighjunà o alcuna altra preparazione specifica per a scintigrafia pulmonare, tuttavia, hè impurtante u ghjornu di l'esame di fà altri testi chì u paziente hà fattu durante l'investigazione di a malattia, per aiutà u duttore à interpretà è interpretà u risultatu di un più precisamente.