Bursite di l'anca: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali segni è sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cause pussibili
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Chì esercizii sò cunsigliati
- 1. Fate u ponte
- 2. Alzate e gambe di fiancu
- 3. Fate i circuli cù e to zampe
- 4. Alzate e gambe in pusizione
A bursite di l'anca, cunnisciuta ancu cum'è bursite trocanterica, consiste in un prucessu infiammatori dolorosu di bursa sinoviali, chì sò piccule tasche di tessutu connettivu pieni di fluidu sinoviale situati intornu à alcune articulazioni, chì agiscenu cum'è una superficie chì riduce l'attritu trà l'ossu. È i tendini è musculi.
Stu prublema pò esse causatu da malatie, debolezza musculare o eserciziu fisicu intensu chì pò causà un sovraccaricu in queste strutture. U trattamentu cunsiste in l'amministrazione di farmaci antiinflamatori, fisioterapia è in casi più severi pò esse necessariu di ricorrere à chirurgia.
Principali segni è sintomi
I sintomi più cumuni chì ponu accade durante a bursite di l'anca sò:
- Dolore in a regione laterale di l'anca chì pò aumentà in intensità quandu si stà o stendu à fiancu per un bellu pezzu;
- Dolore à u toccu;
- Gonfiore;
- Dolore chì irradia à a coscia.
Se sta malatia ùn hè micca trattata, pò diventà cronica, rendendu sempre più difficiule di trattà è di cuntrollà i sintomi.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu hè fattu per mezu di una valutazione fisica, in cui u duttore valuta a sensibilità in a regione, analizza i sintomi descritti da a persona è esegue test di forza di i musculi relativi à quella regione. A valutazione pò diventà dolorosa perchè durante l'esecuzione ci hè tensione di i tendini è compressione di e bursae infiammate.
L'infiammazione pò ancu esse scuperta per mezu di testi cum'è ultrasound o MRI. Una radiografia pò ancu esse effettuata per escludere un suspettu pussibile di un altru tipu di ferita, cum'è una frattura, per esempiu, o per capisce s'ellu ci hè qualchì fattore in relazione cù a bursite di l'anca.
Cause pussibili
A bursite di l'anca pò esse causata da un sovraccaricu di tendini è bursae, chì pò esse causatu durante un'attività fisica intensa o esercizii in i quali si facenu movimenti ripetitivi. Questa infiammazione pò accade ancu à causa di situazioni di debolezza musculare, in cui ancu attività leggere ponu esse abbastanza per causà ferite.
Ci sò e malatie chì sò ancu un fattore di risicu per u sviluppu di stu prublema, cum'è e malatie in a spina lumbare, malatie in l'articulu sacroiliac, artrite reumatoide, artrosi di u ghjinochju, gotta, diabete, infezzione da una batteria chjamata Staphylococcus aureus o scoliosis.
Inoltre, e ferite di l'anca, chirurgia di l'anca precedente, distorsioni di a caviglia, discrepanze di a lunghezza di a gamba, accurtamentu di a fascia lata è avè un anca larga sò ancu fattori chì ponu influenzà à volte a camminata è sovraccaricà a bursae è i tendini è portanu à a bursite di l'anca.
Cumu hè fattu u trattamentu
A bursite di l'anca hè curabile è u trattamentu pò esse fattu riposendu l'articulazione u più longu pussibule, applicendu ghiacciu in u locu è, se ne necessariu, aduprendu medicinali antiinfiammatori non steroidali cum'è ibuprofene o naproxen, per alleviare u dolore è u gonfiore o u naturale analgesici chjamati in u video seguente:
A fisioterapia hè una grande opzione di trattamentu, perchè di solitu si ottenenu boni risultati, perchè riduce u prucessu di l'infiammazione, allevia u dolore è riduce u sovraccaricu di e burse infiammate.
Inoltre, in casi più severi, u duttore pò ancu amministrà una iniezione cù corticosteroidi o una infiltrazione, chì cunsiste in una iniezione locale di medicazione anestetica. Ancu s'ellu hè raru, pò esse necessariu di ricorrere à chirurgia in cui a bursa infiammata hè rimossa è i tessuti di a regione laterale di l'anca sò ancu rimossi è i tendini feriti sò riparati. Vede più nantu à u trattamentu di a bursite.
Chì esercizii sò cunsigliati
L'esercizii raccomandati per a bursite di l'anca sò destinati à rinfurzà i musculi di a regione gluteale, in particulare i musculi affetti è ancu i musculi di u membru inferiore.
1. Fate u ponte
U ponte di i fianchi aiuta à travaglià i musculi cum'è i flettori di l'anca, i glutei, i cinghjali è i quadriceps, chì sò assai impurtanti per sustene l'articuli di l'anca, dunque hè un bon eserciziu per rinfurzà i fianchi.
Per fà st'eserciziu, a persona deve cumincià chjinata nantu à a schiena cù i pedi in terra è e gambe curve è po alzà solu l'anche, in modu da furmà una linea dritta trà e spalle è i ghjinochji. Dopu, torna pianu pianu à a pusizione precedente è fate 5 inseme di 20 ripetizioni.
Per aumentà a difficultà è uttene risultati megliu, 5 set cù più ripetizioni ponu esse fatti.
2. Alzate e gambe di fiancu
Questu eserciziu aiuta à rinfurzà è sviluppà a banda iliotibiale, chì si trova à l'esternu di a coscia è aiuta ancu à rinfurzà i glutei.
Per fà st'eserciziu, a persona deve chjinà si à u latu drittu, allungendu u bracciu dirittu per aiutà l'equilibriu durante l'eserciziu è alzà a perna ghjusta in alto u più pussibule è falà dinò versu l'altra gamba. L'ideale hè di fà 4 serie di 15 ripetizioni nantu à ogni gamba.
3. Fate i circuli cù e to zampe
Questu esercitazione aiuta à migliurà a gamma di movimentu, flessibilità è forza in tutti i musculi chì rendenu pussibule a rotazione di l'anca è di a gamba, cume i flessori di l'anca è i glutei.
Per fà stu eserciziu currettamente, a persona deve principià stendendusi nantu à a schiena cù e gambe tese.Tandu duverebbe alzà leggermente a gamba destra è fà picculi circoli, mantenendulu dirittu in ogni momentu. 3 serie di 5 rotazioni devenu esse effettuate nantu à ogni gamba.
4. Alzate e gambe in pusizione
Cù una sedia davanti à voi per sustene si o cù l'aiutu di qualcunu, a persona deve alzà una di e gambe piegate mentre l'altra rimane tesa è poi ripete u muvimentu cù l'altra gamba è alternà e duie, fendu circa 3 serie di 15 ripetizioni.
Per uttene risultati megliu, sti esercizii devenu esse realizati circa 4 à 5 volte à settimana.