U digiunu pò luttà contr'à l'influenza o u fretu cumunu?
Cuntenutu
- Chì ghjè u Dighjunu?
- Cume u Dighjunu Affetta u Vostru Sistema Immune?
- Perchè u Dighjunu Pò Aiutavvi à Ripiglià da u Raffresu o da a Grippa
- Dighjunu è Altre Malatie
- Manghjà certi alimenti pò ancu esse benefiziu
- I Miglii Alimenti per Luttà contra i Sintomi di u Freddu
- I Miglii Alimenti per Luttà contro i Sintomi di l'influenza
- I Miglii Alimenti per Prevene u Raffreddore Cumunu o Influenza
- Duvete Dighjunà Quandu sì Malatu?
Forse averete intesu a parolla - "nutre un fretu, morre di fame di frebba". A frasa si riferisce à manghjà quandu avete un friddu, è à dighjunu quandu avete a frebba.
Certi dicenu chì evità l'alimentu durante una infezzione aiuta u vostru corpu à guarì.
Altri dicenu chì manghjà dà à u vostru corpu u carburante necessariu per recuperassi rapidamente.
Questu articulu explora se u digiunu hà qualchì benefiziu contr'à a gripe o u fretu cumunu.
Chì ghjè u Dighjunu?
U digiunu hè definitu cum'è l'astinenza da cibi, bevande o entrambi per un periudu di tempu.
Esistenu parechji tippi di digiunu, u più cumunu di i quali include:
- Dighjunu assolutu: Implica micca manghjà o beie, di solitu per un breve periodu.
- Dighjunu d'acqua: Permette l'ingestione d'acqua ma nunda altru.
- Juice dighjunu: Cunnisciutu ancu cum'è pulizia di suchju o disintossicazione di u suchju, è di solitu implica l'ingestione esclusiva di suchji di frutta è verdura.
- Dighjunu intermittenti: Stu mudellu alimentariu ciccula trà i periodi di manghjà è i periodi di digiunu, chì pò durà finu à 24 ore.
Ci hè parechje manere di dighjunà è ognunu hà u so propiu modu per limità l'ingestione di alimenti è bevande.
Cume u Dighjunu Affetta u Vostru Sistema Immune?
U dighjunu forza u vostru corpu à cuntà nantu à i so magazini d'energia per sustene a funzione normale.
U primu magazinu di scelta di u vostru corpu hè u glucosiu, chì si trova soprattuttu cum'è glicogenu in u fegatu è i musculi.
Una volta chì u vostru glicogenu hè impauritu, chì si faci generalmente dopu à 24-48 ore, u vostru corpu principia à aduprà amminicidi è grassu per l'energia ().
Aduprà una grande quantità di grassu cum'è fonte di carburante produce sottoprodotti chjamati cetoni, chì u vostru corpu è u vostru cervellu ponu aduprà cum'è fonte d'energia ().
Curiosamente, una chetone particulare - beta-idrossibutirrato (BHB) - hè stata osservata per benefiziu u sistema immunitariu.
In fatti, i circadori di a Scola di Medicina di Yale anu osservatu chì espone e cellule immunitarie umane à BHB in quantità chì avaristi da truvà in u corpu dopu à 2 ghjorni di dighjunu hà purtatu à una risposta infiammatoria ridutta ().
D’altronde, ricerche recenti nantu à i topi è l’umani anu dimustratu chì u dighjunu per 48-72 ore pò ancu prumove u riciclamentu di e cellule immune danneggiate, permettendu a rigenerazione di quelle sane ().
Hè impurtante menziunà chì i modi esatti in cui u dighjunu affetta u sistema immunitariu ùn sò ancu cumpletamente capiti. Più studii sò necessarii.
Linea di fondu:E brevi periodi di digiunu ponu sustene una funzione immune sana promuendu u riciclamentu di e cellule immunitarie è limitendu a risposta infiammatoria.
Perchè u Dighjunu Pò Aiutavvi à Ripiglià da u Raffresu o da a Grippa
I sintomi cumuni di u raffreddore è di a grippa ponu esse causati da virus o batteri.
Per esse perfettamente chjaru, fretu è influenza infizzioni sò inizialmente causati da virus, specificamente da u rinovirus è u virus di l'influenza.
Tuttavia, esse infettatu da questi virus riduce a vostra difesa contr'à i batteri, aumentendu e vostre possibilità di sviluppà simultaneamente una infezione batterica, chì i sintomi sò spessu simili à i vostri iniziali.
Curiosamente, ci hè una ricerca per sustene l'idea chì a mancanza di appetitu chì si sente spessu durante i primi ghjorni di una malattia hè l'adattazione naturale di u vostru corpu per luttà contr'à l'infezzione ().
Di seguito sò trè ipotesi chì cercanu di spiegà perchè questu puderia esse veru.
- Da una perspettiva evolutiva, a mancanza di fame elimina a necessità di truvà cibu. Questu risparmia energia, riduce a perdita di calore è permette essenzialmente à u corpu di focalizassi solu nantu à a lotta contr'à l'infezzione ().
- L'astensione da manghjà limita l'offerta di nutrienti, cum'è u ferru è u zincu, chì l'agente infettante hà bisognu di cresce è di sparghje ().
- A mancanza di appetitu chì spessu accumpagna un'infezzione hè un modu per incuragisce u vostru corpu à caccià e cellule infette per mezu di un prucessu cunnisciutu cum'è apoptosi cellulare ().
Stu studiu hà suggeritu chì u digiunu pò prumove megliu a guarigione da infezioni batteriche, mentre manghjà cibu pò esse un modu megliu per luttà contr'à e infezioni virali ().
Un esperimentu precedente in topi cun infezioni batteriche li sustene. I topi chì eranu alimentati à a forza eranu menu propensi à sopravvivere paragunatu à i topi permessi di manghjà secondu l'appetitu ().
Tutti i studii finu à avà parenu d'accordu chì l'effetti benifichi di u dighjunu sò limitati à a fase acuta di l'infezzione - di solitu dura finu à pochi ghjorni.
Tuttavia, attualmente ùn ci sò studii umani chì esaminanu se u digiunu o manghjà anu qualchì effetti nantu à u fretu cumunu o l'influenza in u mondu reale.
Linea di fondu:Parechje ipotesi cercanu di spiegà cumu u digiunu pò aiutà à prumove a guarigione, ma sò necessarie più ricerche per cunfirmà l'effetti in l'omu.
Dighjunu è Altre Malatie
Oltre à i benefici potenziali contr'à e infezioni, u digiunu pò ancu aiutà cù e seguenti condizioni mediche:
- Diabete di Tipu 2: U digiunu intermittenti pò avè effetti pusitivi nantu à a resistenza à l'insulina è i livelli di zuccaru in sangue per certi individui (,).
- Stressu ossidativu: U dighjunu intermittenti pò aiutà à prevene e malatie limitendu u stress ossidativu è l'infiammazione (,,).
- Salute di u core: U digiunu intermittenti pò riduce i fattori di risicu di e malatie cardiache cum'è u pesu di u corpu, u colesterolu tutale, a pressione sanguigna è i trigliceridi (, 16).
- Salute di u cervellu: Studi animali è umani suggerenu chì u dighjunu pò prutege contra e malatie neurodegenerative cum'è Alzheimer, Parkinson è Huntington (,,).
- Cancer: E brevi periodi di digiunu puderebbenu prutege i malati di u cancheru da i danni di chimioterapia è aumentà l'efficacia di u trattamentu (,,).
Cusì, alcuni di i benefici per a salute sopra menzionati ponu esse dovuti à a perdita di pesu causata da u digiunu, à u cuntrariu di u digiunu stessu ().
Linea di fondu:Sia direttamente o indirettamente, u digiunu pò influenzà positivamente parechje condizioni mediche.
Manghjà certi alimenti pò ancu esse benefiziu
Finu à avà, ci hè solu evidenza limitata chì u dighjunu migliurà u fretu cumunu o l'influenza.
D'altra parte, una serie di studii suggerenu chì manghjà certi alimenti pò migliorà i sintomi di u freddu è di l'influenza.
I Miglii Alimenti per Luttà contra i Sintomi di u Freddu
I liquidi caldi, cume e zuppe, furniscenu calorie è acqua. Hè statu ancu dimustratu per riduce a congestione ().Alcune persone dicenu chì manghjà latticini addensanu e mucose, purtendu à una congestione aumentata. Tuttavia, l'evidenza per questu hè strettamente anecdotica.
D’altronde, beie abbastanza rende u mucus più fluidu, rendendu più faciule a pulizia. Cusì assicuratevi di stà bè idratatu.
Infine, l'alimenti ricchi di vitamina C, cum'è arance, mango, papaia, bacche è melone, pudianu ancu aiutà à riduce a gravità di i sintomi ().
Linea di fondu:I migliori alimenti è liquidi da cunsumà durante u fretu includenu minestre, bevande calde è alimenti ricchi di vitamina C.
I Miglii Alimenti per Luttà contro i Sintomi di l'influenza
Quandu si prova à riduce i sintomi di u stomacu assuciati à a grippa, hè megliu à attaccassi à manghjà cibi insipidi, facilmente digeribili.Esempii includenu brodi di suppa chjaru o pasti custituiti solu da frutti o amidi, cum'è risu o patate.
Per alleviare un mal di stomacu, pruvate à stà luntanu da l'irritanti, cume a caffeina è l'alimenti acidici o piccanti. Pensate ancu à evità alimenti estremamente grassi, chì piglianu più tempu per digerisce.
Sì avete a sensazione di nausea, pruvate à incorpore qualchì zenzeru in a vostra dieta (,).
Infine, assicuratevi di stà idratatu. Aghjunghje un pizzicu di sale à i vostri fluidi aiuterà ancu à rifornisce alcuni di l'elettroliti persi per sudore, vomitu o diarrea.
Linea di fondu:L'alimenti banali è facilmente digeribili sò megliu quandu avete a gripe. Bere assai liquidi hè impurtante, è aghjunghje u zenzeru pò aiutà à riduce a nausea.
I Miglii Alimenti per Prevene u Raffreddore Cumunu o Influenza
Sorprendentemente, u vostru sistema digestivu face più di 70% di u vostru sistema immunitariu ().Questu hè in gran parte dovutu à e grandi quantità di batteri benefichi chì residenu quì, chì ponu esse rinfurzati pigliendu probiotici.
I probiotici aiutanu à prevene chì i batteri dannosi piglianu i vostri intestini o entrinu in u sangue, chì vi pruteggenu efficace da l'infezioni.
Pudete truvà in cibi probiotici cum'è yogurt cun culture vive, kefir, crauti, kimchi, miso, tempeh è kombucha.
Per assicurà chì queste batterie benefiche continuinu à multiplicassi, assicuratevi di favurisce ancu una dieta ricca in prebiotici, cume banane, agliu, cipolle è denti di leone.
L'agliu, in più di esse un prebioticu, cuntene cumposti mostrati per prevene l'infezioni è aumentà e difese contr'à u fretu cumunu è l'influenza (,,).
Infine, assicuratevi chì manghjate assai alimenti sani è densi in nutrienti.
Linea di fondu:U cunsumu di prebiotici, probiotici, agliu è avè una dieta sana sana pò aiutà à prevene di piglià un raffreddore o l'influenza.
Duvete Dighjunà Quandu sì Malatu?
Basatu nantu à l'evidenza attuale, manghjà quandu avete a fame pare esse una bona idea.
Eppuru, ùn ci hè nisuna ragione per furzassi à manghjà sè ùn avete micca fame.
Indipendentemente da se manghjate o micca, tenite à mente chì cunsumà fluidi adeguati è riposassi abbastanza rimane chjave.