Cardo: chì hè, per chì serve è cumu aduprà
Cuntenutu
U cardu marianu, cunnisciutu ancu cum'è cardu marinu, cardu santu o vermu di a foglia, hè una pianta medicinale ampiamente aduprata per fà rimedi casalinghi per prublemi di fegatu è di cistifellea, per esempiu. U so nome scientificu hè Silybum marianum è pò esse truvatu in butteghe di alimenti sani, drogherie è alcuni mercati di strada.
A principale sustanza attiva di sta pianta hè a Silimarina, chì oltre à agisce nantu à u fegatu è a cistifellea, aumenta a pruduzzione di latte maternu. Vede cumu preparà stu rimediu naturale per aumentà a produzzione di latte maternu.
Per chì ghjè
U cardu hà pruprietà antiinfiammatorie, astringenti, digestive, diuretiche, rigeneranti è antisettiche, è pò esse adupratu per aiutà u trattamentu di emicrania, nausea, vene varicose, prublemi in a milza o in a cistifellea.
L'applicazione principale di u cardo hè in u trattamentu di i cambiamenti in u fegatu, questu per unu di i so cumpunenti, Silimarina. Sta sustanza agisce direttamente nantu à e cellule di u fegatu ferite per via di l'eccessu di sostanze tossiche, cume l'alcol, rigenerandoli è prevenendu ulteriori lesioni. Cusì, u cardo marinu pò esse adupratu per aiutà u trattamentu di cirrosi, epatite o grassu in u fegatu, per esempiu. Vede 11 sintomi di prublemi di fegatu.
Facilitendu u funziunamentu di u fegatu, aiuta à l'eliminazione di e tossine è, per questa ragione, hè spessu adupratu in cunjunzione cù diete per aiutà in u prucessu di perdita di pesu è per aiutà a persona à adattassi megliu à l'aumentu di l'attività fisica .
Cumu aduprà
I frutti di u cardo sò generalmente aduprati per fà u tè. U tè hè fattu cù una cucharadita di frutta sfracellata è 1 tazza d'acqua bullente. Lasciatelu ripusà per 15 minuti, stinzate è beie 3 à 4 tazze à ghjornu.
Stu tè deve solu cumplementà u trattamentu indicatu da u duttore per u grassu in u fegatu, è deve esse accumpagnatu da eserciziu è dieta, in più di evità di fumà è di cunsumà bevande alcoliche. Vede altri rimedii casani per u grassu di u fegatu.
Inoltre, u cardu marinu si pò truvà ancu in forma di capsule o compresse, più spessu chì hè assuciatu cù altre piante cum'è u carciofu o u mirtilliu, chì anu ancu un eccellente effettu di rigenerazione di u fegatu. A dosa raccomandata in capsula hè di solitu trà 1 è 5 g, essendu cunsigliatu di cunsultà un naturopatu o un erboristu per adattassi à ogni casu.
Possibili effetti collaterali è quandu ùn aduprà
U cardu se cunsumatu in eccessu pò causà irritazione à u stomacu è causà brusgiature in a mucosa gastrica, in più di diarrea, vomitu è nausea. Dunque, l'usu di sta pianta medicinale hè contraindicatu in i zitelli, pazienti ipertensivi, persone cun prublemi renali o gastrici, cum'è gastrite o ulcere, per esempiu.
E donne incinte o donne chì allattanu anu da aduprà sta pianta solu cù cunsiglii medichi. Hè perchè ancu s'ellu hè statu identificatu chì sta pianta aumenta a produzzione di latte maternu è chì nisuna di e sostanze ùn si trovanu in u latte, sò necessarii studii ulteriori per, in realtà, cunfirmà chì u so cunsumu ùn pone micca un risicu per a mamma o ciucciu.