Scossa anafilattica: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di scossa anafilattica
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cosa da fà se avete mai avutu scossa anafilattica
U scossa anafilattica, cunnisciuta ancu cum'è anafilassi o reazione anafilattica, hè una reazione allergica seria chì si verifica in pochi secondi o pochi minuti dopu avè statu in cuntattu cù una sustanza à a quale site allergicu, cume i gamberi, u velenu di l'ape, alcuni medicinali o alimenti, per esempiu. esempiu.
A causa di a gravità di i sintomi è u risicu aumentatu di esse incapace di respirà, hè impurtante chì a persona sia purtata immediatamente in ospedale per chì u trattamentu pò esse iniziatu u più prestu pussibule per evità complicazioni per a persona.
Sintomi di scossa anafilattica
I sintomi di scossa anafilattica apparsu pocu dopu chì a persona entre in cuntattu cù un oggettu è una sustanza capaci di scatenà una risposta infiammatoria severa, i principali essendu:
- Difficultà à respirà cun sibilante;
- Pruritu è rossu di a pelle;
- Gonfiore di a bocca, ochji è nasu;
- Sensazione di ballò in a gola;
- Dolore addominale, nausea è vomitu;
- A frequenza cardiaca aumentata;
- Sturdimentu è sensazione di svenimentu;
- Sudazione intensa;
- Cunfusione.
Hè impurtante chì appena i sintomi di scossa anafilattica sianu identificati, a persona sia purtata à l'uspidale per inizià u trattamentu, altrimenti ci hè un risicu di cumplicazioni chì ponu mette in periculu a vita di a persona. Scuprite cumu sò i primi aiuti per u shock anafilatticu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u shock anafilatticu deve esse fattu u più prestu pussibule in sala d'urgenza o in un ospedale, cù l'iniezione di adrenalina è l'usu di una maschera d'ossigenu per aiutà a respirazione.
In i casi i più gravi, induve u gonfiore di a gola impedisce u passaghju di l'aria à i pulmoni, hè necessariu fà una cricotiroidostomia, chì hè una procedura chirurgica in cui un tagliu hè fattu in a gola, ciò chì permette di tene respirazione, per evità cambiamenti severi di u cervellu.
Dopu à u trattamentu pò esse necessariu per u paziente di stà in l'uspidale per qualchì ora per osservà tutti i segni è sintomi, evitendu chì u shock anafilatticu si ripete.
Cosa da fà se avete mai avutu scossa anafilattica
Dopu avè avutu un scossa anafilattica, hè cunsigliatu di cunsultà un allergistu per identificà a sustanza chì causa una reazione allergica cusì severa. Tipicamente, e sostanze chì causanu stu tippu di scossa includenu:
- Alcuni rimedii, cum'è Penicillina, Aspirina, Ibuprofene o Naproxen;
- Alimentazione, cum'è arachidi, noci, amandule, granu, pesci, frutti di mare, latte è ova;
- Picculi d'insetti, cum'è api, vespe è furmicule.
In casi menu frequenti, u scossa pò accade ancu quandu si hè in cuntattu cù u lattice, qualchì medicamentu adupratu in anestesia o cuntrastu adupratu in testi diagnostichi.
Dopu avè identificatu a causa di a reazione allergica, u più impurtante hè di evità di vultà in cuntattu cù sta sustanza. Tuttavia, in i casi induve ci hè un risicu più grande di vita o quandu hè assai difficiule per evità u cuntattu cù a sostanza, u duttore pò ancu prescrive una iniezione di Epinefrina chì deve esse sempre cù a persona allergica, è pò esse aduprata ogni volta chì cumpariscenu i primi sintomi di scossa.
Queste sostanze ùn causanu micca sempre scossa anafilattica, è ponu solu causà reazioni allergiche, di cui si deve esse cuscenti, per evità complicazioni. Scuprite chì sò i sintomi d'allergia più cumuni.