Colera: chì hè, sintomi, cause è trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Chì causa u colera
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Segni di migliurazione è di peghju
- Cumu evità di piglià
U colera hè una malattia infettiva chì pò esse acquistata per mezu di u cunsumu d'acqua è di alimenti contaminati da i batteriVibrio cholerae. Stu tipu d'infezzione hè più cumunu è provoca focolai più faciule in i lochi chì mancanu acqua cunduttata o cù sanità di basa inadeguata, induve ùn ci hè nè raccolta di rifiuti nè acque nere, per esempiu.
Ancu s'ellu ùn causa micca sempre sintomi, alcune persone infette ponu sviluppà una situazione più grave, chì dipende da a quantità di batteri ingeriti è da u statu di salute di a persona infetta, chì pò manifestassi da una diarrea lieve à una diarrea grave è potenzialmente fatale.

Principali sintomi
In certi casi, u colera pò esse asintomaticu o piglià da 2 à 5 ghjorni dopu u cuntattu cù l'acqua o cibu contaminatu per chì i primi sintomi apparsu, i principali sò:
- Diarrea severa, più di una volta à l'ora, chì nasce perchè e tossine di i batteri facenu chì e cellule chì rivestenu l'intestinu producenu una grande quantità di liquidi;
- Sgabelli liquidi culore biancu, simile à u latte o à l'acqua di risu;
- Nausea è vomitu custanti;
- Assenza di pruduzzione d'urina;
- Stanchezza è debbulezza eccessivu;
- Disidratazione, cù eccessu di sete, è bocca è pelle secchi;
- Aumentata di a frequenza cardiaca è riduce a pressione sanguigna.
Hè impurtante chì u colera sia identificatu è trattatu rapidamente per prevene cumplicazioni, cum'è disidratazione severa, necrosi renale, ipoglicemia è shock ipovolemicu, chì pò causà a morte in menu di 24 ore, per esempiu.
A batteria ferma in e feci da 7 à 14 ghjorni, è pò esse un mezu di cuntaminazione per l'altre persone, soprattuttu quandu ùn lavate micca e mani dopu andà in bagnu, per esempiu. Hè per quessa chì hè impurtante di cuntinuà u trattamentu cum'ellu hè urdinatu da u duttore ancu se i sintomi ùn sò più prisenti.
Chì causa u colera
A persona pò esse cuntaminata da ingerimentu d'acqua o cibu contaminatu da a batteria, postu chì hè eliminata per via di vomitu è diarrea, è pò esse facilmente diffusa. Cusì, hè cumunu chì l'infezzione sia trasmessa trà e persone chì campanu in u listessu ambiente, cum'è residenti di a stessa casa o persone chì frequentanu a stessa scola è postu di travagliu, per esempiu.
Inoltre, u cunsumu di pesci è crustacei d'acqua dolce contaminati o acqua di mare pò ancu causà a malattia, perchè u batteriu face parte di l'ambiente acquaticu. I fiumi, e dighe è i stagni contaminati ponu causà epidemie in certe regioni è, dunque, hè impurtante di beie solu acqua filtrata o bollita.
Siccomu i batteri prisenti in e feci si multiplicheghjanu facilmente trà 5 è 40 ° C, è sò ancu resistenti à u fretu, l'epidemie di colera sò cumune in e zone di pupulazione troppu affollate, cù cundizioni d'igiene povere è mancanza di sanità di basa.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn ci hè bisognu di alcun trattamentu speciale per u colera, hè cunsigliatu solu per mantene l'ingestione di liquidi o di serum per evità a disidratazione causata da una diarrea severa. U seru di reidratazione orale, cumpratu in farmarii, o u seru casanu, sò ancu interessanti per prevene è trattà a desidratazione, rimpiazzendu a quantità di fluidi è minerali chì si perdenu in diarrea è vomitu.
L'usu di droghe per piantà a diarrea è u vomitu ùn hè micca raccomandatu, perchè pò prevene l'eliminazione di tossine prodotte da microorganismi. Tuttavia, se si presentanu sintomi chì ponu esse scomodi per a persona, u duttore pò indicà l'usu di rimedii per u mal di mare, u dolore è per rifornisce a microbiota intestinale.
In i casi i più gravi, quandu a disidratazione provoca sintomi cum'è vertigini o stanchezza estrema, pò esse necessariu stà in l'uspidale per fà siero direttamente in a vena è valutà i segni vitali. Inoltre, ancu se l'antibiotici ùn sò micca necessarii per eliminà u colera, u duttore pò raccomandà in casi più gravi, soprattuttu quandu si osserva una diarrea sanguinosa grave, l'usu di Sulfametoxazol-Trimethoprim, Doxycycline o Azithromycin per riduce a trasmissione di u batteriu.
Segni di migliurazione è di peghju
I segni principali di migliurazione di u colera sò diminuite di vomitu è diarrea, in più di culore miglioratu è diminuzione di debolezza. Dighjà i segni di peghju sò pallore, perdita di pesu, ochji affunditi, bocca secca, pelle secca, in più di battiti cardiaci veloci, crampi è crisi. Sì sti sintomi sò prisenti, a persona ammessa à l'uspidale deve esse tenuta per riceve u trattamentu adattatu.
Inoltre, quandu hè severu, u colera pò causà disidratazione in poche ore è sta complicazione pò purtà à danni renali, cambiamenti intestinali, aritmia cardiaca, bassa pressione sanguigna è collassu cardiacu.
Cumu evità di piglià
O Vibrio cholerae, chì hè l'agente infettivu di a malatia, ùn pò micca suppurtà temperature superiori à 80 ° C, dunque per prevene u colera hè cunsigliatu di beie acqua filtrata, bollire l'acqua di u rubinettu prima di inghjerila, è cunsumà cibi preparati è serviti caldi, evitendu cibi crudi cume insalate o sushi.
Quandu preparate l'alimentu, hè impurtante lavà e mani è attentu à l'alimentu, in particulare i frutti chì anu una pelle fina, chì devenu esse bagnati in acqua cù un pocu di cloru per esse disinfettatu. Oltre à lavà e mani prima di preparà l'alimentu, si consiglia di lavà e mani cù sapone è acqua ogni volta chì aduprate u bagnu è ogni volta chì vomitate è diarrea. In questu modu hè pussibule impedisce a trasmissione di i batteri.
Queste strategie di prevenzione devenu esse aduprate soprattuttu in regioni senza sanità di basa, cù una populazione eccessiva o chì anu subitu un disastru naturale, per esempiu.
In più di e misure preventive, un altru modu per prevene u colera hè cù a vaccinazione, chì hè dispunibule in i paesi chì sò in altu risicu di colera è per i viaghjatori o i travagliadori chì anderanu in regioni endemiche. Amparate tuttu nantu à u vaccinu contra u colera.