Malatie infettive: chì sò, malatie principali è cumu evitàle
Cuntenutu
E malatie infettive sò malatie causate da microorganismi cum'è virus, batteri, protozoi o funghi, chì ponu esse presenti in u corpu senza causà danni à u corpu. Tuttavia, quandu ci hè un cambiamentu in u sistema immunitariu è una altra situazione clinica, sti microorganismi ponu proliferà, causendu malatie è facilità l'entrata di altri microorganismi.
E malatie infettive ponu esse acquistate per mezu di u cuntattu direttu cù l'agente infettivu o per esposizione di a persona à l'acqua o alimenti contaminati, è ancu per via respiratoria, sessuale o ferita causata da l'animali. E malatie infettive ponu ancu spessu esse trasmesse da persona à persona, essendu chjamate malatie infettive.
Principali malatie infettive
E malatie infettive ponu esse causate da virus, funghi, batteri o parassiti è, secondu l'agente infettivu, ponu causà malatie cù sintomi specifici. Trà e principali malatie infettive, si ponu menzionà:
- Malatie infettive causate da virus: virus, Zika, ebola, parotite, HPV è morbillo;
- Malatie infettive causate da battìri: tuberculosi, vaginosi, chlamidia, scarlatina è lebbra;
- Malatie infettive causate da funghi: candidiasi è micosi;
- Malatie infettive causate da parassiti: Malattia di Chagas, leishmaniasi, tossoplasmosi.
A seconda di u microorganismu chì causa a malattia, ci sò segni è sintomi caratteristici di a malattia, i più cumuni di i quali sò mal di testa, febbre, nausea, debolezza, sintimentu malatu è stancu, soprattuttu in a prima fase di u prucessu infettivu. Tuttavia, a seconda di a malattia, sintomi più gravi ponu apparì, cume fegatu ingranditu, collu rigidu, crisi è coma, per esempiu.
Per fà a diagnosi, hè impurtante di fà attenzione à i segni è sintomi presentati da a persona è andà à u duttore per esse dumandatu di fà testi di laboratorio è di imaging in modo da esse pussibule identificà l'agente rispunsevule di hè stata iniziata l'infezzione è, dunque, u trattamentu u più adattu.
Cumu evità
I microorganismi ponu esse truvati in parechji posti, in particulare in tempi di pandemie, ciò chì rende impurtante è necessariu amparà à prutegge da e malatie, dunque hè raccomandatu:
- Lavate e mani spessu, principalmente prima è dopu à pranzi è dopu aduprà u bagnu;
- Evite aduprà u sistema d'aria calda per asciugà e mani, perchè favurisce a crescita di i germi in e mani, preferiscenu asciugamani di carta;
- Pussede u carta di vaccinazione aghjurnata;
- Priservà l'alimentu in a frigorifera è mantene l'alimentu crudu almacenatu bè separatu da l'alimentu cottu;
- Mantene cucina è bagnu pulitiperchè sò i lochi induve i microorganismi ponu esse truvati u più spessu;
- Evite di sparte articuli persunali, cum'è spazzole o denti di rasatura.
Inoltre, hè impurtante di piglià animali domestichi à u veterinariu regolarmente, è ancu di tene aggiornati i so vaccini, chì l'animali domestici ponu esse serbatoi per alcuni microorganismi, è ponu trasmette li à i so pruprietari.
Fighjate u video seguente è amparate à lavà e mani currettamente: