Rompendu i miti di a trasmissione di u VIH
Cuntenutu
- Trasmissione per mezu di i fluidi corporali
- La anatomia di a trasmissione
- Los bancos de sangre e de órganos son seguros
- Cuntattu casuale è i so figlioli sicuri
- Miti di trasmissione: morder, rascarse è escupir
- Opzioni di sessu più sicuru
- Agujas limpias
- La educación desvanece los mitos y los estigmas
¿Qué es el VIH?
El virus de inmunodeficiencia humana (VIH) es un virus que ataca el sistema inmunitario. El VIH pò esse causa di u síndrome di immunodeficiencia acquistata (SIDA), un diagnosticu d'infezzione per u virus in tappa tarda chì debilita gravemente u sistema immunitariu è pò esse fatale si ùn si tratta.
Una persona pò trasmette u VIH à un'altra bassa ciertas circustanze. Entender i fatti in volte di creer in miti nantu à a trasmissione di VIH pò prevene tantu a diffusione di disinformazione cum'è a trasmissione di VIH.
Trasmissione per mezu di i fluidi corporali
El VIH pò trasmette per mezu di ciuti fluidi corporali chì ponu cuntene altre concentrazioni di virus. Questi fluidi includenu a sangre, u seminu, secrezioni vaginali è a leche materna.
U VIH si trasmette quandu i fluidi di una persona chì hà cantità medibili di u virus in u so corpu (VIH pusitivu) passanu direttamente à a sangre o per mezu di e membranze mucose, corti o laghe aperte da una persona sana (VIH negativu)
Los liquidos amnióticos y de la médula espinal ponu ancu cuntene u VIH è ponu rapprisentà un risicu per u persunale di attenzione medica chì hè statu espostu à elli. Altri fluidi corporali, cum'è lagrimi è saliva, NO PUEDEN propaganu l'infezione.
La anatomia di a trasmissione
L'esposizione à VIH pò accadere durante e relazioni sessuali. Quandu qualcunu si espone à u sessu vaginale è anal, corre u risicu di chì si trasmetti u virus. Se hanu raportatu casi di trasmissione di u VIH per mezu di sessu orale, ma si cunsidereghja estremamente raru cumparatu cù a trasmissione durante e relazioni sessuali.
El sexo anal mantiene el mayor riesgo de transmisión entre l'attività sessuale. El sangrado hè più cumunu durante u sessu anale duvutu à chì i tejidi chì ricubrenu l'annu è u canale anal son fràgili. Questu permette chì u virus entre à u corpu più facilmente, un si ùn si osserva micca, chì e rotazioni in a mucosa anale ponu esse microscòpiche.
El VIH pò trasmette ancu di una donna à u so figliolu durante l'imbarcu, u partitu è a lattanza. Cualquier circustanza in quellu chì qualchissia hè esposta direttamente à a sangre di una persona cun VIH è una carica virale medibile pò esse un risicu. Questu include sparte agujas per l'usu di droghe inyectables o hacerse un tatuaje cù strumenti contaminati. E norme di sicurezza generalmente prevene l'infezzione ligata cù a trasfusione di sangre.
Los bancos de sangre e de órganos son seguros
U risicu di ser infettatu cù VIH per una trasfusione di sangre è altri prudutti cun sangre, cusì cum'è per donazione d'organi hè estremamente bassu in Stati Uniti. In 1985 u Serviziu di Salute Pubblicu hà cuminciatu à fà prove di u VIH à tutta a sangre donata dopu à quellu chì u persunale si percatò da chì sta podia sia una fonte di infezione di u virus. Se stabiliscenu prove più sofisticate in l'anni novi per garantisce a sicurezza di a sangre è l'urgani donati. Las donazioni di sangre cun risultatu pusitivu di VIH si scartanu di manera segura è micca ingressu à u suministru di sangre di Stati Uniti. I Centri per u Cuntrollu è Prevenzione di e Enfermedie (CDC, in inglese), cunservatore, stimanu chì, u risicu di trasmissione di VIH durante una trasfusione di sangre hè di 1 in 1,5 milioni.
Cuntattu casuale è i so figlioli sicuri
No hay necesidad de temer que un beso o tener un contacto casual con una persona con VIH pueda trasmette u virus. Questu ùn vive micca in a pelle è ùn pò micca vive assai tempu fora di u corpu. Per u tantu, u cuntattu casuale, cum'è darse a manu, abbrazzà o senterà cun una persona cun VIH senza trasmette u virus.
Los besos con la boca cerrada tampoco son un riesgo. I besos intensi cù a bocca aperta ponu esse un fattore di risicu quandu involucran sangre visible, cum'è per sangrado d'encie o aftas orales. Sin embargo, esto hè pocu cumunu. La saliva no transmite el VIH.
Miti di trasmissione: morder, rascarse è escupir
Rascarse è escupir no son métodos de transmisión del VIH. Un raspón no causa intercambio de fluidos corporales. Utilizà guanti per extraer sangre aiutu à prutege contra a trasmissione, in casu di esposizione accidentale à sangre infectada. Una mordida chì no rompe la pelle tampoco pò trasmette u VIH. Sin embargo, una mordida chì rasgue a pelle è cause sangrado si pò fà, ancu se sò stati pochi i casi in quelli chì una mordida umana cause di traumu à a pelle cum'è per trasmette u VIH.
Opzioni di sessu più sicuru
Puderete prutege l'infezzione di u VIH à utilizà metudi di sessu sicuru, cumprendi cundoni è piglià profilaxis preexposición (PrEP, in inglese).
Utilizà un cundimentu novu ogni volta chì tenga sessu vaginale, orale o anale. Recuerda utilizà lubrificanti à basa di acqua o di silicuu cù i cundoni. I prudutti à basa di oliu ponu romper u lattice, aumentendu u risicu di chì falle u cundone.
U profilaxis preexposition (PrEP) hè un medicamentu diariu chì e persone VIH negativu ponu piglià per diminuisce u risicu di contraer u VIH. Segunu i CDC, l'usu diario di u PrEP pò diminuisce più di u 90% di risicu di contraer VIH per cuntattu sessuale.
U sessu più sicuru ancu involucra avè una bona cumunicazione cù a vostra pareja. Discute i risichi assuciati cun tene sessu senza cundimentu è cumparte u vostru statu di VIH cù a vostra pareja. Si una pareja chì vive cun VIH piglià medicamenti antirretrovirali, una volta hà riesciutu à u nivellu indetettabile di carica virale, ùn pò trasmette u VIH. Una pareja VIH pusitiva deve hacerse a prova di u virus è di altre infezzioni di trasmissione sessuale ogni sei mesi.
Agujas limpias
Sparte agujas per l'usu di droghe o per realizà tatuaggi ponu esse fuenti di trasmissione di VIH. Muchas cumunità offre prugrammi di scambiu di agujas chì i brindani agujas limpias per riduce a trasmissione di VIH è altre infezzioni cum'è l'hepatitis C. Utilizà questi risorse quandu i bisogni, è pide aiutà à un proveedor d'attenzione medica o travagliatore sociale riguardu à l'intervenzioni di abusu di droghe.
La educación desvanece los mitos y los estigmas
Quandu u VIH hà emergutu per a prima volta, campà cù u virus era una sintenza di morte chì accarba un estigma suciale enorme. L'investigatori hanu studiatu a trasmissione à prufundità è anu sviluppatu trattamenti chì permettenu chì parechje persone infettate tenganu vie larghe è pruduttive, è chì praticamente eliminanu ogni risicu di trasmissione di VIH durante u sessu.
Hoy, migliurà l'educazione nantu à u VIH è scupreranu i miti nantu à a so trasmissione sò e migliori manere di poner fin à l'estigma suciale chì ancu ùn hè assuciatu à persone chì vivenu cù VIH.
Leghje l'articulu in Inglese