Cume campà dopu u trasplante di core
Cuntenutu
- Recuperazione dopu u trasplante di core
- Cumu hè a recuperazione in casa dopu a chirurgia
- 1. Piglià droghe immunosuppressive
- 2. Fate attività fisica regulare
- 3. Manghja solu cibu cottu
- 4. Mantene l'igiene
- Cumplicazioni cirurgichi
- Scuprite cumu a cirurgia hè realizata in: Trasplante di cori.
Dopu avè un trasplante di cori, seguita una recuperazione lenta è rigorosa, è hè impurtante piglià droghe immunosuppressive ogni ghjornu, raccomandate da u duttore, per evità u rigettu di u core trasplantatu. Tuttavia, hè ancu impurtante di mantene una dieta equilibrata, manghjendu solu cibi ben cucinati, in particulare cotti, per evità infezioni chì ponu mette in periculu a vita di u paziente.
Generalmente, dopu a chirurgia, u paziente hè admessu in a unità di cure intensive (ICU) per una media di 7 ghjorni, è solu dopu hè trasferitu à u serviziu di l'ospedale, induve rimane per circa 2 settimane in più, cù a dimissione accaduta circa 3 à 4 settimane dopu.
Dopu à a dimissione, u paziente deve cuntinuà i cunsiglii medichi, per pudè guadagnà à pocu à pocu a qualità di a vita è cunduce una vita nurmale, pudendu travaglià, esercitassi o andà in piaghja, per esempiu. ;
Recuperazione dopu u trasplante di core
Dopu a chirurgia, u paziente resterà in a stanza di recuperu per alcune ore, è solu dopu serà trasferitu à l'UCI, duve deve stà, in media, 7 ghjorni, per esse valutatu costantemente è prevene complicazioni.
Durante l'uspitalizazione in l'UCI, u paziente pò esse cunnessu à parechji tubi per assicurà u so benessere, è pò stà cun un cateteru di a vescica, drenaggi toracici, cateteri in i so bracci è un catetere per u nasu per alimentassi, è hè normale sentite debolezza musculare è difficoltà respiratorie per inattività prolungata prima di a chirurgia.
Cateteru in bracceScarichi è pipiSonda di nasuIn certi casi, subitu dopu a chirurgia, u paziente pò avè bisognu di stà in una stanza solu, isolatu da u restu di i pazienti è, qualchì volta senza riceve visitatori, perchè u so sistema immunitariu hè debule è, ponu più facilmente contrarre qualsiasi malattia, in particulare infezzione., mette in periculu a vita di u paziente.
In questu modu, u paziente è quelli chì sò in cuntattu cun ellu pò avè bisognu di mette una maschera, un mantellu è guanti ogni volta chì entra in a so stanza. Solu dopu à esse stabile hè trasferitu à u serviziu di l'ospitale, duv'ellu stà per circa 2 settimane è si recupera gradualmente.
Cumu hè a recuperazione in casa dopu a chirurgia
In a maiò parte di i casi, u ritornu à a casa accade circa 3 à 4 settimane dopu a chirurgia, tuttavia, varieghja cù i risultati di l'analisi di sangue, elettrocardiograma, echograma è radiografia di u torace, chì si facenu parechje volte durante u sughjornu in ospedale.
ElettrocardiogrammaEcografia cardiacaProve di sanguePer mantene u seguitu di u paziente, dopu a dimissione da l'uspidale, appuntamenti sò previsti cù u cardiologu secondu e necessità.
A vita di u paziente trapiantatu subisce alcuni cambiamenti, è deve:
1. Piglià droghe immunosuppressive
Dopu a chirurgia per trapiantà u core, u paziente hà bisognu di piglià droghe immunosoppressive ogni ghjornu, chì sò medicazione chì aiutanu à prevene u rigettu di l'organu trapiantatu, cum'è Ciclosporina o Azatioprina, è chì devenu esse aduprati per tutta a vita. Tuttavia, generalmente, a dosa di medicazione diminuisce, cum'è indicatu da un duttore, cù a recuperazione, rendendu necessariu fà analisi di sangue prima per adattà u trattamentu à i bisogni.
Inoltre, in u primu mese u duttore pò indicà l'usu di:
- Antibiotici, per evità u risicu d'infezzione, cum'è Cefamandol o Vancomicina;
- Allevia di u dolore, per diminuisce u dolore, cum'è Ketorolac;
- Diuretici, cum'è Furosemide per mantene almenu 100 ml d'urina per ora, prevenendu gonfiore è malfunzione cardiaca;
- Corticosteroidi, per prevene a reazione infiammatoria, cum'è Cortisone;
- Anticoagulanti, cum'è Calciparina, per prevene a furmazione di trombi, chì pò nasce per via di l'immubilità;
- Antiacidi, per prevene u sanguinamentu digestivu, cum'è Omeprazole.
Inoltre, ùn duverebbe micca piglià altri medicamenti senza cunsiglii medichi, perchè pò interagisce è cunduce à u rigettu di l'organu trapiantatu.
2. Fate attività fisica regulare
Dopu u trapianto di core, u paziente di solitu trova difficiule à fà attività fisica per via di a cumplessità di a chirurgia, di a durata di u sughjornu è di l'usu di l'immunosupressori, tuttavia, questu deve esse iniziatu in l'uspidale, dopu chì u paziente sia stabile è ùn sia più piglia i medicamenti attraversu a vena.
Per una recuperazione più rapida, l'esercitazioni aerobiche devenu esse effettuate, cume camminà 40 à 60 minuti, 4 à 5 volte à a settimana, à un ritmu lentu di 80 metri per minutu, affinchì a recuperazione sia più rapida è u paziente trapiantatu sia capace di rientre. attività di ghjornu.
Inoltre, duvete fà esercizii anaerobici, cum'è allungamentu, per aumentà a mobilità di l'articuli, rinfurzà i musculi, migliurà a densità ossea è riduce a frequenza cardiaca.
3. Manghja solu cibu cottu
Dopu u trasplante, u paziente deve seguità una dieta equilibrata, ma deve:
Evite l'alimenti crudiPreferite cibu cottu- Eliminate tutti l'alimenti crudi da a dieta, cum'è insalate, frutti è suchji è rari;
- Eliminate u cunsumu di alimenti pasturizati, cum'è u furmagliu, u iogurtu è e conserve;
- Cunsuma solu cibu ben cottus, principalmente cottu, cum'è mela bollita, minestra, ovu bollitu o pasturizatu;
- Bei solu acqua minerale.
A dieta di u paziente deve esse una dieta per tutta a vita chì evite u cuntattu cù i microorganismi per evità infezioni è, quandu si preparanu l'alimentu, e mani, l'alimentu è l'utensili di cucina devenu esse lavati accuratamente per evità a contaminazione. Sapete à chì manghjà: Dieta per bassa immunità.
4. Mantene l'igiene
Per evità complicazioni hè impurtante tene l'ambiente sempre pulitu, è duvete:
- U bagnu ogni ghjornu, lavà i denti almenu 3 volte à ghjornu;
- Avè a casa pulita, ventilatu, senza umidità è insetti.
- Evite u cuntattu cù e persone chì sò malate, cù a gripe, per esempiu;
- Ùn frequentate micca l'ambienti inquinati, cù aria condizionata, fretu o assai caldu.
Per chì a recuperazione si svolga cù successu hè necessariu prutege u paziente da situazione chì puderebbe attaccà u sistema immunitariu debule.
Cumplicazioni cirurgichi
U trasplante di cori hè una chirurgia assai cumplessa è delicata è, dunque, i rischi di sta chirurgia cardiaca sò sempre presenti. Alcune di e complicazioni, includenu infezioni o rigezioni, per via di u debilitamentu di u sistema immunitariu o ancu di e malatie coronarie, insufficienza cardiaca, malfunzione renale o crisi, per esempiu.
Durante a recuperazione è, soprattuttu dopu à a dimissione, hè impurtante di fighjà per i segni chì ponu indicà segni di cumplicazioni, cum'è febbre, difficoltà à respirà, gonfiore di e gambe o vomitu, per esempiu è, se accade, duvete andà immediatamente à u sala d'urgenza per inizià un trattamentu currettu.