Cumu accade a trasmissione di a Tuberculosi
Cuntenutu
U cuntagiu cù a tuberculosi passa per l'aria, quandu si respira l'aria contaminata da u bacillu di Koch, chì provoca l'infezzione. Cusì, u cuntagiu cù sta malatia hè più frequente quandu site vicinu à una persona cun tuberculosi o quandu entra in un ambiente induve una persona cù a malatia hè stata recentemente.
Tuttavia, per u bacillu chì face chì a malattia sia presente in l'aria, una persona cun tuberculosi pulmonare o di gola deve parlà, starnutisce o tossisce. In altre parolle, a tuberculosi hè trasmissibile solu da e persone cun tuberculosi pulmonaria, è tutti l'altri tippi di tuberculosi extra-pulmonari, cum'è miliari, ossi, tuberculosi intestinali o ganglionica, per esempiu, ùn sò micca trasmessi da una persona à l'altra.
U modu principale per prevene a tuberculosi hè attraversu u vaccinu BCG, chì deve esse amministratu in a zitiddina. Inoltre, si consiglia di evità di stà in i lochi induve ci sò persone cun suspettate di infezione, eccettu in i casi induve u trattamentu hè statu effettuatu currettamente da più di 15 ghjorni. Per capisce megliu ciò chì hè a tuberculosi è i so tippi principali, fighjate Tuberculosi.
Cumu accade a trasmissione
U cuntagiu di a tuberculosi accade per via di l'aria, quandu a persona infetta libera i bacilli di Koch in l'ambiente, per tosse, starnutisce o parlà.
U bacillu di Koch pò stà in aria per parechje ore, soprattuttu s'ellu hè un ambiente strettu è pocu ventilatu, cum'è una stanza chjusa. Cusì, e persone principali chì ponu esse infettate sò quelli chì campanu in u listessu ambiente cum'è a persona cun tuberculosi, cume spartite a stessa stanza, campendu in a stessa casa o spartendu u listessu ambiente di travagliu, per esempiu. Sapete ricunnosce i segni è i sintomi di una persona cun tuberculosi.
Hè impurtante di arricurdassi chì a persona diagnosticata di tuberculosi pulmonare smette di trasmette a malattia 15 ghjorni dopu l'iniziu di u trattamentu cù l'antibiotici raccomandati da u duttore, ma questu accade solu se u trattamentu hè seguitu strettamente.
Ciò chì ùn trasmette micca a tuberculosi
Ancu se a tuberculosi pulmonaria hè una infezzione facilmente trasmessa, ùn passa micca per:
- Strinta di manu;
- Sparte cibu o beie;
- Purtate i vestiti di a persona infettata;
Inoltre, i baci ùn causanu micca a trasmissione di a malatia, postu chì a presenza di secrezioni pulmonari hè necessaria per trasportà u bacillu di Koch, chì ùn accade micca in u basgiu.
Cumu evità a malatia
U modu più impurtante è efficace per prevene l'infezzione da tuberculosi hè di piglià u vaccinu BCG, effettuatu in u primu mese di vita. Ancu se stu vaccinu ùn impedisce micca a contaminazione da u bacillu di Koch, hè capace di prevene forme siveri di a malatia, cum'è a tuberculosi miliare o meningea, per esempiu. Verificate quandu piglià è cumu funziona u vaccinu BCG contra a tuberculosi.
Inoltre, hè cunsigliatu per evità di campà in u stessu ambiente cum'è e persone cun tuberculosi pulmonaria, soprattuttu se ùn avete micca principiatu u trattamentu. S'ellu ùn hè micca pussibule di evitallu, in particulare e persone chì travaglianu in i centri di salute o in i caregivers, hè necessariu aduprà equipagiu di prutezzione personale, cum'è a maschera N95.
Inoltre, per quelli chì campavanu cù e persone infettate da a tuberculosi, u duttore pò ricumandà un trattamentu preventivu, cù l'antibioticu Isoniazid, se un risicu elevatu di sviluppà a malattia hè identificatu, è hè statu scartatu da testi cum'è Radio-x o PPD.