Cristalli in urina pusitivi: ciò chì significa è tippi principali
Cuntenutu
A presenza di cristalli in l'urina hè di solitu una situazione nurmale è pò accade per via di l'abitudini alimentari, poca presa d'acqua è cambiamenti di temperatura di u corpu, per esempiu. Tuttavia, quandu i cristalli sò presenti in concentrazioni più alte in l'urina, pò esse indicativu di qualchì malattia, cume calcoli renali, gout è infezioni urinarie, per esempiu.
I cristalli currispondenu à a precipitazione di e sostanze chì ponu esse presenti in u corpu, cum'è i medicinali è i cumposti organichi, cum'è u fosfatu, u calciu è u magnesiu, per esempiu. Questa precipitazione pò accade per via di parechje situazioni, principalmente per via di cambiamenti di temperatura di u corpu, infezioni urinarie, cambiamenti di pH urinariu è alta concentrazione di sostanze.
I cristalli ponu esse identificati per mezu di un test di urina, chjamatu EAS, in u quale u campione di urina raccoltu è mandatu à u laburatoriu hè analizatu cù u microscopiu, permettendu di identificà a presenza di cristalli è altri elementi anormali in l'urina. Inoltre, u test EAS indica u pH di l'urina, è ancu a presenza di batteri, per esempiu. Amparate più nantu à i test di urina è cumu fà.
Sintomi di cristalli in urina
A presenza di cristalli ùn face micca nurmalmente sintomi, postu chì pò riprisentà qualcosa di nurmale. Tuttavia, quandu si trova in concentrazioni elevate, a persona pò avè alcuni sintomi, cume cambiamenti in u culore di l'urina, difficoltà à urinare o dolore addominale, per esempiu, chì pò indicà prublemi renali, per esempiu.
Fate u test seguente per capisce se pudete avè un prublema di rene:
- 1. Ughjettu frequente per urinate
- 2. Urinate in piccule quantità à a volta
- 3. Dolore constante in u fondu di a vostra schiena o di i fianchi
- 4. Gonfiore di e gambe, pedi, braccia o faccia
- 5. Prurite in tuttu u corpu
- 6. Stanchezza eccessiva senza ragione apparente
- 7. Cambiamenti in u culore è l'odore di l'urina
- 8. Presenza di sciuma in l'urina
- 9. Difficultà à dorme o scarsa qualità di sonnu
- 10. Pèrdita di l'appetite è gustu metallicu in bocca
- 11. Sensazione di pressione in u ventre quandu urina
In presenza di sti sintomi, u più raccomandatu hè di andà à u medicu generale o nefrologu per urdinà esami è, cusì, u diagnosticu è u trattamentu ponu esse iniziati.
Chì pò esse
U risultatu di u test di urina pò indicà a presenza di cristalli, indicendu chì tippu hè osservatu. Di solitu in u raportu hè indicatu chì ci sò cristalli rari, pochi, parechji o numerosi, chì aiuta u duttore in u prucessu di diagnosi. E cause principali chì portanu à a furmazione di cristalli sò:
- Disidratazione: A bassa assunzione d'acqua provoca un aumentu di a concentrazione di e sostanze chì formanu i cristalli per via di a bassa concentrazione d'acqua. Questu stimula a precipitazione di sali, dendu à a furmazione di cristalli;
- Usu di medicinali: L'usu di qualchi medicamentu pò precipità è purtà à a furmazione di alcuni cristalli, cum'è u casu di u cristallu sulfonamide è di u cristallu ampicillina, per esempiu;
- Infezzioni urinarii: A presenza di microorganismi in u sistema urinariu pò purtà à a furmazione di cristalli per via di u cambiamentu di u pH, chì pò favurisce a precipitazione di certi cumposti, cum'è u cristalu triplu fosfatatu, per esempiu, chì si pò truvà in infezioni genitourinarii;
- Dieta iperproteica: U cunsumu eccessivu di proteine pò sovraccaricà i reni è pò dà una furmazione à i cristalli per via di a cuncentrazione aumentata di u sottoproduttu di a digestione di e proteine, l'acidu uricu, chì si pò vede à u microscopiu cù cristalli di acidu uricu;
- Goccia: A Gout hè una malattia infiammatoria è dolorosa causata da una crescita di a concentrazione di acidu uricu in u sangue, ma pò ancu esse identificata in l'urina, cun cristalli di acidu uricu chì sò percepiti;
- Pietra di rene: I calcoli renali, chjamati ancu calcoli renali o urolitiasi, ponu accadere per via di parechji fattori, esse percepiti per mezu di sintomi caratteristici, ma ancu per esaminazione di urina, in cui sò identificati numerosi cristalli di ossalatu di calciu, per esempiu.
A presenza di cristalli in l'urina pò ancu esse u risultatu di errori innati di metabolismu o indicativu di malatie in u fegatu, per esempiu. Dunque, hè impurtante chì se qualchì cambiamentu hè identificatu in u test di urina, u duttore richiede test biochimici o di imaging per aiutà u diagnosticu è, dunque, inizià u megliu trattamentu.
[esame-rivista-puntu]
Tipi di cristalli
U tippu di cristallu hè determinatu da a causa è u pH di l'urina, i cristalli principali sò:
- Cristallu di ossalatu di calciu, chì hà una forma di inviluppu è hè nurmalmente prisente in l'urina cù un pH acidu o neutru. Oltre à esse cunsideratu un ritrovu nurmale, quandu in poche concentrazioni, pò esse indicativu di calcoli renali è hè generalmente legatu à una dieta ricca di calciu è ingestione di poca acqua, per esempiu. Stu tippu di cristallu pò esse identificatu ancu in grande quantità in diabete mellitus, malatie di fegatu, malatie renali gravi è in cunsequenza di una dieta ricca in vitamina C, per esempiu;
- Cristallu di acidu uricu, chì si trova nurmalmente in urine à pH acide è hè generalmente legatu à una dieta ricca di proteine, postu chì l'acidu uric hè un pruduttu secondariu di a degradazione di e proteine. Cusì, e diete ricche di proteine portanu à l'accumulazione di acidu uricu è a precipitazione. Inoltre, a presenza di cristalli di acidu uricu in l'urina pò esse indicativa di gout è nefrite cronica, per esempiu. Amparate tuttu nantu à l'acidu uricu.
- Triple cristallu di fosfatu, chì si trova in urina cù un pH alcalinu è cunsiste in fosfatatu, magnesiu è ammoniaca. Stu tipu di cristallu in alta concentrazione pò esse indicativu di cistite è ipertrofia di prostata, in u casu di l'omi.
Alcune malatie di u fegatu ponu esse indicate cù a presenza di certi tipi di cristalli in l'urina, cum'è u cristallu di tirosina, leucina, bilirubina, cistina è biuratu d'ammoniu, per esempiu. A presenza di cristalli di leucina in l'urina, per esempiu, pò indicà cirrosi o epatite virale, richiedendu ulteriori testi per cunfirmà u diagnosticu.