Chì hè u Curettage Endocervicale, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
U curettage endocervicale hè un esame ginecologicu, cunnisciutu popularmente cum'è raschendu l'utru, chì si face inserendu un picculu strumentu in forma di cucchiaiu in a vagina (curetta) finu à chì ghjunghje à u cervice per raschjà è caccià un picculu campione di tessutu da questu locu.
U tessutu raschiatu hè poi mandatu in un laburatoriu induve hè analizatu à u microscopiu da un patologu, chì osserverà s'ellu ci sò cellule cancerose in stu campione o micca, o cambiamenti cum'è polipi uterini, iperplasia endometriale, verruche genitali o infezioni da HPV.
L'esame di curettage endocervicale deve esse effettuatu nantu à tutte e donne chì anu avutu un test di pap cù u risultatu di a classificazione III, IV, V o NIC 3, ma hè raramente effettuatu durante a gravidanza, per via di u risicu di abortu spontaneu.
Cumu l'esame hè fattu
L'esame di curettage endocervicale pò esse effettuatu in una clinica medica o in l'uspidale, sottu sedazione, da u ginecologu.
Questa prova pò causà qualchì dolore o disconfortu, ma ùn ci hè nisuna indicazione assoluta per fà anestesia o sedazione, perchè solu un picculu pezzu di tissutu hè eliminatu, essendu una procedura assai rapida, chì dura un massimu di 30 minuti. Ùn ci hè micca bisognu di ospedalizazione, cusì a donna pò rientre in casa u listessu ghjornu, è hè cunsigliatu solu per evità sforzi fisichi u listessu ghjornu.
Per l'esame u duttore dumanda à a donna di stende nantu à a spalle è di mette e so gambe nantu à un staffu, per mantene e so gambe aperte. Dopu pulisce è disinfetta a regione intima è introduce u speculum è dopu a curetta chì serà u strumentu adupratu per caccià un picculu campione di u tessutu uterinu.
Prima di passà per sta prucedura, u duttore ricumanda chì a donna ùn faci micca sessu in i 3 ghjorni precedenti è ùn eseguisce micca lavamentu vaginale cù una doccia intima, è micca di piglià droghe anticoagulanti perchè aumentanu u risicu di sangu.
Cura necessaria dopu l'esame
Dopu avè fattu stu esame, u duttore pò ricumandà chì a donna riposi, evitendu sforzi fisichi maiò. Hè cunsigliatu di beie di più acqua per aiutà à eliminà e tossine è stà bè idratatu, in più di piglià u analgesicu raccomandatu ogni 4 o 6 ore, secondu i cunsiglii medichi, è cambià u pad intimu ogni volta ch'ellu hè bruttu.
Alcune donne ponu sperimentà un sanguinamentu vaginale chì pò durà qualchì ghjornu, ma a quantità hè assai variabile. Tuttavia, se ci hè un cattivu odore in questu sanguinamentu, duvete turnà à u duttore per una valutazione. L'esistenza di frebba deve esse ancu una ragione per vultà in clinica o in ospedale perchè pò indicà infezione. L'antibiotici ponu esse indicati per eliminà ogni tipu d'infezzione chì pò accade.