Chì hè l'endocardite batterica è chì sò i sintomi
Cuntenutu
- Sintomi di endocardite batterica
- Perchè i prublemi di denti ponu causà endocardite
- Cumu hè u trattamentu di l'endocardite
L'endocardite batterica hè una infezzione chì affetta e strutture interne di u core, chjamata a superficia endoteliale, principalmente e valvule cardiache, per via di a presenza di batteri chì ghjunghjenu à u sangue. Hè una malatia grave, cù una forte probabilità di mortalità è chì pò esse assuciata à parechje complicazioni, cum'è un colpu, per esempiu.
L'usu di droghe iniettabili, piercings, Trattamenti dentali senza terapia antibiotica precedente, dispositivi intracardici, cume pacemaker o protesi valvulare, è ancu emodialisi, ponu aumentà a probabilità di endocardite batterica. Tuttavia, a causa a più cumuna in paesi cum'è u Brasile, ferma a malatia valvulosa reumatica.
Ci hè dui tippi di endocardite batteriche:
- Endocardite batterica acuta: hè una infezzione rapidamente progressiva, induve febbre alta, malessere, cundizione generale in caduta è sintomi di insufficienza cardiaca appaiono, cume stanchezza eccessiva, gonfiore di i pedi è di e gambe, è mancanza di respiru;
- Endocardite batterica subacuta: in questu tippu a persona pò piglià uni pochi di settimane o mesi per identificà l'endocardite, mostrendu sintomi menu specifici, cum'è febbre bassa, stanchezza è perdita di pesu graduale.
U diagnosticu di l'endocardite batterica pò esse fattu per mezu di esami cum'è ecocardiografia, chì hè un tippu di ultrasuoni in u core, è per mezu di analisi di sangue per identificà a presenza di u batteriu in u sangue, essendu caratterizatu da una bacteremia. Amparate più nantu à a bacteremia.
Presenza di batteri in e valvole aortiche o mitrali
Sintomi di endocardite batterica
I sintomi di endocardite batterica acuta ponu esse:
- Febbra alta;
- Chills;
- Mancanza di respira;
- Picculi punti di sanguinamentu nantu à e palme è i pedi.
In endocardite subacuta, i sintomi sò generalmente:
- Febbra bassa;
- Sudore di notte;
- Stanchezza faciule;
- Mancanza d'appitittu;
- Slimming;
- Chjucchi chjappi addulurati nantu à i diti o i pedi;
- Rottura di picculi vasi sanguigni in a parte bianca di l'ochji, in u tettu di a bocca, in e guance, in u pettu o in e dite o in i dita.
Sì sti sintomi sò prisenti, hè cunsigliatu d'andà à a sala d'urgenza u più prestu pussibule perchè l'endocardite hè una malatia grave chì pò purtà à a morte rapidamente.
Perchè i prublemi di denti ponu causà endocardite
Una di e cause principali di l'endocardite hè a prestazione di procedure dentali cume l'estrazione di i denti o u trattamentu per a carie. In questi casi, e batteri carie è quelle presenti naturalmente in bocca ponu esse trasportate attraversu u sangue finu à chì si accumulanu in u core, induve causanu infezioni tissutali.
Per questa ragione, e persone à risicu elevatu di endocardite, cume i pazienti cun valvole protetiche o pacemaker, anu bisognu di aduprà antibiotici 1 ora prima di alcune procedure dentarie, per prevene l'endocardite batterica.
Cumu hè u trattamentu di l'endocardite
U trattamentu di l'endocardite hè fattu cù l'usu di antibiotici, chì ponu esse orali o applicati direttamente à a vena, secondu u microorganismu identificatu in u sangue. In i casi più severi, induve ùn ci hè micca un bonu risultatu cù l'usu di antibiotici è secondu a dimensione di l'infezzione è a so situazione, a chirurgia hè indicata per rimpiazzà e valvole cardiache cù protesi.
A profilassi di l'endocardite hè fatta in particulare in e persone chì sò in altu risicu di sviluppà endocardite, cume:
- Persone cù valvule artificiali;
- I pazienti chì anu dighjà avutu endocardite;
- E persone cun malatie valvulare è chì anu dighjà fattu un trapianto di core;
- Maladi cun malatie cardiache congenita.
Prima di qualsiasi trattamentu dentale, u dentistu deve avvisà u paziente di piglià 2 g di amoxicillina o 500 mg di Azitromicina almenu 1 ora prima di u trattamentu. In certi casi u dentistu duverà avvisà l'usu di l'antibiotici per 10 ghjorni prima di l'iniziu di u trattamentu dentale. Amparate più nantu à u trattamentu per l'endocardite batterica.