Chì hè a Flebotomia è à chì serve
Cuntenutu
A flebotomia cunsiste à mette un cateteru in un vaso sanguinu, cù u scopu di amministrà medicazione à i pazienti cun accessu venoso difficiule o di monitorà a pressione venosa centrale, o ancu di sanguinà, chì hè una vechja pratica medica realizata cù u scopu di diminuisce i magazini di ferru o u numeru di globuli rossi, cum'è in i casi di emocromatosi o policitemia vera.
Attualmente, u termine flebotomia hè più assuciatu à a raccolta di sangue per i test di laboratorio è per a donazione. A flebotomia hè una prucedura dilicata è deve esse realizata da un prufessiunale furmatu currettamente per sta funzione, cum'è una infermiera, chì qualsiasi errore in a racolta pò alterà i risultati di l'esami.
Quandu hè indicatu
A flebotomia hè a più aduprata per u scopu di a diagnosi, cù u sangue raccoltu mandatu à u laboratoriu per l'analisi da fà per aiutà a diagnosi è u seguitu di u paziente. A flebotomia currisponde à a prima tappa di u diagnosticu, è deve esse realizata da una infermiera, o un altru prufessiunale furmatu, per evità cambiamenti in i risultati.
Oltre à esse essenziale per a realizazione di testi di laboratorio per u diagnosticu è u monitoru di u paziente, a flebotomia pò esse effettuata cum'è una opzione di terapia, essendu chjamata poi sanguinante. L'emorragia hà per scopu di risolve i prublemi liati à u numeru aumentatu di globuli rossi, in u casu di a policitemia vera, o di una grande accumulazione di ferru in u sangue, ciò chì accade in l'emocromatosi. Capite ciò chì hè l'emocromatosi è cumu identificà i sintomi.
A flebotomia hè ancu una parte essenziale di u prucessu di donazione di sangue, chì hà per scopu di raccoglie circa 450 mL di sangue, chì attraversa una serie di processi finu à chì pò esse adupratu da una persona in bisognu, aiutendu cù u so trattamentu. Scuprite cumu si face a trasfusione di sangue.
Cumu hè fatta a flebotomia
A raccolta di sangue da flebotomia pò esse fatta in ospedali è laboratori è u digiunu dipende da u tippu di test chì hè statu urdinatu da u duttore. Vede chì tempi di digiunu sò i più cumuni per i test di sangue.
A racolta pò esse fatta cù una siringa, in a quale una quantità totale di sangue hè presa è poi distribuita in i tubi, o in un vuòtu, chì hè più cumunu, in chì parechji tubi di sangue sò raccolti in un ordine prestituitu.
Dopu, u prufessiunale sanitariu deve seguità u passu à passu:
- Adunite tuttu l'attrezzamentu necessariu per a raccolta, cume u tubu in cui u sangue sarà conservatu, guanti, garrote, cotone o garza, alcolu, agulla o siringa.
- Verificate i dati di i pazienti è identificà i tubi in cui a raccolta sarà effettuata;
- Pone u bracciu di a persona sottu un fogliu di carta o asciugamanu pulitu;
- Truvà una vena bona taglia è visibile, drittu è chjaru. Hè impurtante chì a vena sia visibile senza applicà u tornichettu;
- Mette u giratoghju 4 à 5 dite sopra à u locu induve a cullezzione serà fatta è riesaminerà a vena;
- Mette guanti è disinfetta l'area induve l'agulla serà posta. A disinfettazione deve esse fatta cù 70% alcolu, passendu u cotone in un muvimentu circulariu. Dopu a disinfettazione, ùn duverete micca toccà a zona o passà u dittu sopra a vena. S'ellu accade, hè necessariu fà una nova disinfezione;
- Inserisci l'agulla in u bracciu è coglie u sangue necessariu per i flaconi.
Infine, l'agulla deve esse rimossa delicatamente è dopu una leggera pressione deve esse applicata à u situ di raccolta cù garza pulita o cotone.
In u casu di a raccolta effettuata in i zitelli, u sangue hè di solitu tiratu per mezu di una puntura in u taccu o, più raramente, in u lòbulu di l'arechja.