Sclerosi sistemica: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Quale hè u più à risicu di avè
- Cumu hè fattu u trattamentu
A sclerosi sistemica hè una malatia autoimmune chì provoca a produzzione eccessiva di collagene, causendu cambiamenti in a struttura è l'aspettu di a pelle, chì diventa più induritu.
Inoltre, in certi casi, a malattia pò ancu influenzà altre parti di u corpu, causendu indurimentu di altri organi impurtanti, cum'è u core, i reni è i pulmoni. Per questa ragione hè assai impurtante di inizià u trattamentu, chì, ancu se ùn guarisce micca a malattia, aiuta à ritardà u so sviluppu è impedisce l'apparizione di cumplicazioni.
A sclerosi sistemica ùn hà alcuna causa cunnisciuta, ma si sà chì hè più cumuna in donne trà 30 è 50 anni, è si manifesta in modi diversi in i pazienti. A so evoluzione hè ancu imprevedibile, pò evoluzione rapidamente è cunduce à a morte, o pianu, causendu solu prublemi minori di a pelle.
Principali sintomi
In i primi stadii di a malatia, a pelle hè l'urganu u più toccu, cuminciendu cù a presenza di una pelle più indurita è arrossita, in particulare intornu à a bocca, u nasu è e dite.
Tuttavia, cume aggrava, a sclerosi sistemica pò influenzà altre parti di u corpu è ancu l'organi, generendu sintomi cum'è:
- Dolore à l'articuli;
- Difficultà à marchjà è à movesi;
- Sensazione di mancanza di fiatu costante;
- Perdita di capelli;
- Cambiamenti in u transitu intestinale, cù diarrea o stinzia;
- Difficultà à ingujata;
- Pancia gonfia dopu i pranzi.
Parechje persone cun stu tipu di sclerosi ponu ancu sviluppà a sindrome di Raynaud, in quale i vasi sanguigni in e dita si restringenu, impedendu u correttu passaghju di sangue è causendu a perdita di culore à a punta di e dite è u disagiu. Capite di più nantu à ciò chì hè u sindrome di Raynaud è cumu si tratta.
Cumu hè fattu u diagnosticu
Normalmente, u duttore pò esse suspettu di sclerosi sistemica dopu avè osservatu i cambiamenti in a pelle è i sintomi, tuttavia, altri test diagnostici, cume i raggi X, i tomografi CT è ancu e biopsie di a pelle, devenu esse fatte ancu per escludere altre malatie è aiutà à cunfirmà a malatia.presenza di sclerosi sistemica.
Quale hè u più à risicu di avè
A causa chì porta à a pruduzzione eccessiva di collagene chì hè à l'origine di a sclerosi sistemica ùn hè micca cunnisciuta, tuttavia, ci sò alcuni fattori di risicu cume:
- Esse donna;
- Fate a chimioterapia;
- Esse espostu à a polvere di silice.
Tuttavia, avè unu o più di questi fattori di risicu ùn significa micca chì a malattia si svilupperà, ancu s'ellu ci sò altri casi in a famiglia.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu ùn guarisce micca a malattia, tuttavia, aiuta à ritardà u so sviluppu è allevia i sintomi, migliurendu a qualità di vita di a persona.
Per questa ragione, ogni trattamentu deve esse adattatu à a persona, secondu i sintomi chì si presentanu è u stadiu di sviluppu di a malattia. Alcuni di i rimedi più aduprati includenu:
- Corticosteroidi, cum'è Betamethasone o Prednisone;
- Immunosupressori, cum'è Methotrexate o Cyclophosphamide;
- Antiinflamatorii, cum'è Ibuprofene o Nimesulide.
Alcune persone ponu ancu avè reflux è, in questi casi, hè cunsigliatu di manghjà picculi pasti parechje volte à u ghjornu, in più di dorme cù a testata elevata è di piglià medicinali inibitori di a pompa di protoni, cum'è Omeprazole o Lansoprazole, per esempiu.
Quandu ci hè difficultà à marchjà o à muvassi, pò ancu esse necessariu fà sessioni di fisioterapia.