Hernia inguinale: sintomi, cumu hè a cirurgia è a recuperazione
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu sapè se l'ernia hè incarcerata
- Chirurgia per Hernia Inguinale
- Cumu hè a recuperazione
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Ciò chì causa l'ernia inguinale
- Possibili complicazioni
- Cumu prevene l'apparizione di una ernia
L'ernia inguinale hè un nulu chì apparisce in a zona di l'inguine, più frequente in l'omi, chì hè di solitu per via di una parte di l'intestinu chì esce per un puntu debule in i musculi addominali.
Ci hè 2 tippi principali di ernia inguinale:
- Hernia inguinale diretta: hè più cumunu in l'adulti è in l'anziani, accadendu dopu à fà sforzi chì aumentanu a pressione in u ventre, cum'è a cugliera d'ogetti pisanti;
- Hernia inguinale indiretta: hè più cumunu in i zitelli è i zitelli, perchè accade per via di un prublema congenitale chì permette à un pezzu di l'intestinu di entre in a zona di l'inguine è ancu in u scrotum.
In i dui casi, u trattamentu hè fattu cù una chirurgia, per rende l'intestinu in u locu currettu è rinfurzà i musculi di l'abdomen, affinch'ellu ùn accada più.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni di l'ernia inguinale sò:
- Chjoppu o gonfiu in a zona di l'inguernu;
- Dolore à l'inguernu o disconfortu quandu si stà, piegà o alzà u pesu;
- Sensazione di pesantezza in l'inguine.
In i zitelli, l'ernia pò esse più difficiule da identificà perchè ùn pò esse una protrusione in l'inguine quandu si cambia u pannolinu. Tuttavia, un modu per valutà a presenza di l'ernia hè di guardà l'inguine à u mumentu chì u zitellu piange o durante un muvimentu intestinale o una tosse, chì a pressione causata da questi sforzi rende l'ernia più visibile.
In l'omi, in più di i sintomi classici di l'ernia, pò ancu esse un dolore acutu chì irradia à i testiculi.
In guasi tutti i casi di ernia, u duttore pò spinghje l'intestinu in l'abdomen, allevendu i sintomi, ma a chirurgia hè sempre necessaria per curregge definitivamente u prublema. Quandu l'ernia ùn torna micca à l'internu di l'addome, ci hè un risicu elevatu di incarcerazione, in cui l'intestinu hè intrappulatu è a morte di u tessutu pò accade.
Cumu sapè se l'ernia hè incarcerata
Per sapè se u vostru intestinu hè appiccicatu, hè impurtante cunnosce sintomi cum'è:
- Dolore assai intensu in l'ernia;
- Vumitu;
- Distensione addominale;
- Assenza di feci;
- Gonfiore di a regione inguinale.
Stu tipu di complicazione hè più frequente in i zitelli, chì l'ernia hè spessu difficiule da identificà è, dunque, chì u trattamentu ùn hè micca iniziatu à tempu, l'ernia s'aggrava cù u tempu. Dunque, hè cunsigliatu chì, se ci hè un suspettu di ernia in u zitellu, cunsultate u pediatru u più prestu pussibule.
Chirurgia per Hernia Inguinale
A chirurgia per l'ernia inguinale, cunnisciuta ancu cum'è ernioplastia inguinale, hè a migliore forma di trattamentu, esse indicata soprattuttu quandu presenta sintomi. A cirurgia hè realizata sottu anestesia spinale è dura circa 2 ore.
Stu tipu di chirurgia pò esse fattu in un modu classicu, in cui un tagliu hè fattu in a regione di l'ernia per mette l'intestinu in postu, o per laparoscopia, induve solu 3 picculi tagli sò usati, è una maglia sintetica pò esse posta o micca, chì aiuta à rinfurzà a musculatura di a zona è impedisce a furmazione di una nova ernia. Tuttavia, u tippu di chirurgia dipende da chì tippu di ernia è di u statu di salute di u paziente.
Cumu hè a recuperazione
A ricuperazione hè relativamente rapida, ma cum'è l'ernioplastia hè guasi sempre fatta in modu classicu, di solitu hè necessariu stà per 1 à 2 ghjorni, per assicurà chì i segni vitali sianu stabili è chì una infezzione ùn esca micca.
Dopu, à u ritornu in casa hè impurtante di piglià cura, soprattuttu durante e prime 2 settimane, cume:
- Evite di piegà u troncu finu à chì a ferita sia sana sana;
- Ùn tenite più di 2 kg di pesu;
- Ùn dorme nantu à u to stomacu;
- Aumenta u cunsumu di alimenti ricchi di fibre, per evità a stinzia è u sforzu di defecazione.
Inoltre, hè ancu cunsigliatu chì durante u primu mese duvete evità di fà sforzi è stà seduti per un bellu pezzu, cusì ùn hè micca raccomandata guidà.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di ernia hè generalmente fattu da u duttore solu cù l'osservazione di u locu. In questu esame fisicu, hè assai cumunu per u duttore di dumandà di tossisce o di furzà u vostru ventre, per identificà se l'ernia diventa più sporgente, aiutendu à identificallu.
Tuttavia, in certi casi, pò esse necessariu fà altre prove diagnostiche, cume un ultrasuone, per a cunferma.
Ciò chì causa l'ernia inguinale
L'Hernia in a regione inguinale si produce quandu u muru addominale hè indebulitu, permettendu à l'intestinu di mette pressione nantu à i musculi è finisce per esce sottu à a pelle. Per questa ragione, l'ernia pò accade solu quandu ci hè un indebulimentu di i musculi in l'addome, chì hè più cumunu in e persone cù:
- Aumenta a pressione addominale, per via di tosse cronica o stinzia;
- Difetti congeniti in a regione addominale, in casu di zitelli;
- Persone cun obesità è ipertensione
- Fumatori.
Inoltre, l'ernia hè ancu assai più frequente in i zitelli o anziani, per via di a fragilità di u muru addominale.
Possibili complicazioni
A cumplicazione principale di l'ernia accade quandu l'intestinu si attacca troppu à u muru addominale, perdendu eventualmente u fornimentu di sangue. Quandu succede questu, i tessuti intestinali ponu cumincià à more, causendu dolore severu, vomitu, nausea è difficoltà à muvimenti.
Quessi casi si trovanu di solitu solu in una ernia senza trattamentu è devenu esse trattati u più prestu pussibule in l'uspidale per prevene a morte cumpleta di u tissutu. S'ellu accade, pò esse necessariu operassi per caccià una parte di l'intestinu.
Inoltre, in cunsequenza di l'ernia inguinale, pò esse u sviluppu di l'ernia scrotale, in cui l'ernia ghjunghje à u scrotum, chì hè u tessutu chì circonda è prutege u testiculu. Cusì, in più di u strangulamentu intestinale, ci ponu ancu esse cambiamenti in a pruduzzione è u almacenamentu di i sperma, chì portanu à a sterilità. Vede più nantu à l'hernia scrotale.
Cumu prevene l'apparizione di una ernia
Ùn hè micca sempre pussibule di prevene l'apparizione di l'ernia, tuttavia, ci sò alcune misure chì ponu diminuisce u risicu, cume:
- Eserciziu regulare, almenu 3 volte à settimana, per mantene i musculi rinfurzati;
- Manghjate una dieta ricca in ligumi è altre fibre, per diminuisce e probabilità di stinzia chì aumenta a pressione addominale;
- Evite di piglià oggetti assai pesanti, soprattuttu senza aiutu.
Inoltre, smettere di fumà è mantene un pesu corpu ideale aiuta ancu à riduce a pressione in a regione addominale, diminuendu e possibilità di una ernia. Eccu cumu calculà u vostru pesu ideale.