Di fronte à u Cancru di u Lungu in i Miei 20 anni, è Sopravvive
Cuntenutu
Frida Orozco hè una sopravvivente di u cancer di pulmone è a Eru E Forza Pulmonaria per u American Lung Association. Per a Settimana di a Salute Pulmonare di e Donne, ella sparte u so viaghju attraversu un diagnosticu inaspettatu, recuperu, è al di là.
À 28 anni, l'ultima cosa in mente di Frida Orozco era u cancheru di u pulmone. Ancu s’ella avia una tosse dapoi mesi, suspettava chì si trattava solu d’un casu di pneumonia à pedi.
"Semu cusì impegnati in stu ghjornu è età chì ùn fermemu mancu à sente i nostri corpi", dice Frida. "Ùn ci era micca storia di cancru di pulmone in a mo famiglia. Nisun cancheru mancu, ancu, allora ùn m'hè passatu in capu ".
Quandu a so tosse s’aggravava è sviluppava una frebba di bassa qualità, Frida s’inchietava. "L'ultimu mese prima di esse verificatu, aghju avutu una tosse costante, aghju cuminciatu à vertigassi di tantu in tantu, è aghju ancu cuminciatu à avè un dolore à u latu sinistro di e coste è di a spalla", dice.
Finalmente hè diventata cusì malata chì era letta è mancava parechji ghjorni di travagliu. Hè quandu Frida hà decisu di visità un stabilimentu di cura urgente, induve una radiografia di u torace hà trovu un pezzu in u so pulmone è una tomografia computerica hà cunfirmatu una massa.
Uni pochi ghjorni dopu, una biopsia hà determinatu u stadiu 2 di u cancheru di u pulmone.
"Aghju avutu a furtuna d'avè truvatu quandu l'avemu fattu, perchè u mo duttore m'hà dettu chì era in crescita in u mo corpu per un bellu pezzu - almenu cinque anni", dice Frida.
U cancheru di pulmone hè a causa principale di morti per cancru trà omi è donne, cuntendu per 1 in 4 morti per cancru in i Stati Uniti. Ma hè raru in i ghjovani - i dui terzi di e persone chì facenu u cancheru di u pulmone anu più di 65 anni, è solu 2 per centu sò sottu à l'età di 45.
U tumore di Frida era un tumore carcinoide, a forma menu cumuna di cancru di pulmone (solu circa 1 à 2 per centu di i cancri di pulmone sò carcinoidi). Stu tippu di tumore tende à cresce più pianu chè altre forme di malatia. Quandu hè statu scupertu, era solu 5 centimetri per 5 centimetri di dimensione.
Per via di a so dimensione, u so duttore hè statu ancu surpresu ch'ella ùn avessi più sintomi. "Ellu m'hà dumandatu se era statu sudatu, è eru statu assai di notte, ma aghju presuppostu chì era per esse di 40 sterline in sovrappeso o per esse malatu di febbre. Ùn avia pensatu nunda al di là di questu ", dice Frida.
Trattamentu di fronte
À un mese dopu à a scuperta di u cancheru, Frida era nantu à u tavulinu operatoriu. U so medicu hà cacciatu a parte inferiore di u polmone sinistro è tutta a massa hè stata cacciata cù successu. Ùn avia micca da passà per a chimioterapia.Oghje hè stata senza cancru dapoi un annu è mezu.
«Hè stupendu, perchè pensu chì avia da more dopu avè intesu u cancheru, in particulare u cancheru di i pulmoni. Ùn ne sapia nunda. Hè stata una sensazione cusì orribile ", si ricorda Frida.
Prima di a so cirurgia, u pulmone di Frida travagliava à solu 50 per centu di a so capacità. Oghje, hè à 75 per centu di capacità. "Ùn sentu micca veramente una differenza, a menu chì fessi assai attività fisica", dice, ancu se ella sperimenta di tantu in tantu qualchì dolore minore in e so coste, chì avianu bisognu à esse rotte per chì u chirurgu accedessi à a massa. "Se pigliu fiatu prufondu, certe volte mi sentu un pocu di dulore", spiega ella.
Eppuru, Frida dice chì hè grata chì a so recuperazione sia andata relativamente bè. "Sò passata da pensà chì u peghju pudessi accade d'avè una bella ripresa", dice ella.
Una nova prospettiva è spinta per aiutà l'altri
Avà 30 anni, Frida dice chì u cancheru di u pulmone li hà datu una nova perspettiva. «Tuttu cambia. Notu più albe è apprezzu di più a mo famiglia. Guardu a mo vita prima di u cancheru è pensu à cumu aghju travagliatu cusì duru è ùn aghju micca piantatu di pensà à e cose chì veramente contanu ", dice.
A diffusione di a cuscenza nantu à u cancheru di u pulmone hè una nova materia chì si piglia in core cum'è Eroe di a Forza Pulmonaria.
"Hè una sperienza maravigliosa di pudè ispirà l'altri spartendu a mo storia è di raccoglie fondi participendu à una spassighjata", dice. "U megliu di tutti, [cum'è Eroe di a Forza Pulmonaria] Spergu di mustrà à a ghjente chì ùn sò micca soli di fronte à sta malattia. In fattu, u cancheru di pulmone hè unu di l'assassini numerosi di e donne ".
Frida hà ancu scopu di aiutà e persone cum'è prufessiunale medicu un ghjornu. Quandu hè stata diagnosticata cun cancru di pulmone, studiava biologia in un college comunitariu.
«Inizialmente aghju cunsideratu a fisioterapia perchè ùn pensava micca di pudè mai pagà a scola di medicina. Ma aghju avutu un cunsiglieru à dumandà mi: sì avessi tutti i soldi di u mondu, chì vuleria fà? " ricorda ella. "È hè quandu aghju realizatu, vogliu esse un duttore".
Quand'ella si ammalò, Frida si dumandò se u so sognu averia mai fattu realità. "Ma dopu avè sopravvissutu à u cancheru di pulmone, aghju avutu a voglia è a determinazione di finisce a scola è di tene l'ochji nantu à u scopu", dice.
Frida spera di compie u so diploma di bacheloru l'annu prossimu, è dopu principià a scola di medicina. Ella crede chì avè sopravvissutu à u cancheru li permetterà di portà una prospettiva unica - è cumpassione - à i so pazienti, è ancu di furnisce insight à altri prufessiunali medichi cù i quali puderia travaglià.
"Ùn sò micca sicura di quale spezialità mi piacerebbe perseguite, ma esploreraghju andà in u cancheru o a ricerca di u cancheru", dice ella.
"Dopu tuttu, l'aghju sperimentata di prima manu - micca assai duttori chì a possinu dì".