Fattore reumatoide: chì hè, cumu si face è cumu capisce u risultatu
Cuntenutu
U fattore reumatoide hè un autoanticorpu chì pò esse pruduttu in alcune malatie autoimmune è chì reagisce contr'à IgG, furmendu complessi immunitari chì attaccanu è distrughjenu tessuti sani, cum'è u cartilagine cumunu, per esempiu.
Cusì, l'identificazione di u fattore reumatoide in u sangue hè impurtante per investigà a presenza di malatie autoimmune, cum'è lupus, artrite reumatoide o sindrome di Sjögren, chì nurmalmente presentanu valori alti di sta proteina.
Cumu l'esame hè fattu
A misurazione di u fattore reumatoide hè fatta da un picculu campione di sangue chì deve esse raccoltu in laburatoriu dopu à dighjunu per almenu 4 ore.
U sangue raccoltu hè mandatu à u laburatoriu, induve si ferà u test per identificà a presenza di u fattore reumatoide. A seconda di u laboratoriu, l'identificazione di u fattore reumatoide hè fatta per mezu di u test di lattice o di u test di Waaler-Rose, in u quale u reagente specificu per ogni test hè aghjuntu à una goccia di sangue da u paziente, allora hè omogeneizatu è dopu 3 5 minuti, verificate per l'agglutinazione. Se a presenza di grumi hè verificata, u test hè dichjaratu pusitivu, è hè necessariu di fà ulteriori diluzioni per verificà a quantità di fattore reumatoide presente è, dunque, u gradu di a malattia.
Siccomu sti testi ponu piglià più tempu, u test automaticu, cunnisciutu cum'è nefelometria, hè più praticu in e pratiche di laburatoriu, postu chì permette di fà parechje prove à tempu è e diluzioni sò fatte automaticamente, essendu infurmatu solu à u prufessiunale di u laboratoriu è u duttore u risultatu di l'esame.
U risultatu hè datu in tituli, cun un titulu finu à 1:20 chì hè cunsideratu normale. Tuttavia, risultati superiori à 1:20 ùn indicanu micca necessariamente l'artrite reumatoide, è u duttore deve urdinà altre prove.
Chì pò esse u fattore reumatoide alteratu
L'esame di u fattore reumatoide hè pusitivu quandu i so valori sò sopra 1:80, chì suggerisce l'artrite reumatoide, o trà 1:20 è 1:80, chì pò significà a presenza di altre malatie, cum'è:
- Lupus eritematosu;
- Sindromu di Sjogren;
- Vasculite;
- Sclerodermia;
- Tuberculosi;
- Mononucleosi;
- Sifilide;
- Malaria;
- Prublemi di fegatu;
- Infezzione di u core;
- Leucemia.
Tuttavia, cume u fattore reumatoide pò ancu esse alteratu in e persone sane, u duttore pò urdinà altri testi per cunfirmà a presenza di una di e malatie chì aumentanu u fattore. Perchè u risultatu di questu esame hè abbastanza cumplessu da interpretà, u so risultatu deve esse sempre valutatu da un reumatologu. Amparate tuttu nantu à l'Artrite Reumatoide.