Cumu identificà è trattà feocromocitoma

Cuntenutu
- Chì sò i sintomi principali
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Chirurgia di Pheochromocytoma
- Trattamentu per feocromocitoma malignu
- Segni di migliurazione
- Segni di peghju
Pheochromocytoma hè un tumore benignu chì si sviluppa in e ghiandole surrenali, situatu sopra i reni. Ancu se stu tipu di tumore ùn mette micca a vita in periculu, pò pruduce parechji prublemi di salute, soprattuttu chì e ghiandole surrenali producenu ormoni chì regulanu u funziunamentu di guasi ogni organu di u corpu.
Cusì, cume l'hormoni ùn sò micca prudutti currettamente per via di a presenza di u tumore, hè cumunu avè una pressione alta chì ùn diminuisca è altri prublemi cardiovascolari.
Per questa ragione, ancu s'ellu ùn hè micca un cancheru malignu, in a maiò parte di i casi, u feocromocitoma deve esse eliminatu per via di chirurgia per evità di ferite à altri organi cù u tempu.

Chì sò i sintomi principali
I sintomi di stu tipu di tumore sò più frequenti trà l'età di 20 è 50 è includenu:
- Pressione alta;
- A frequenza cardiaca aumentata;
- Sudore eccessivu;
- Severu mal di testa;
- Tremori;
- Palore in faccia;
- Sensazione di mancanza di respiru.
Di solitu questi sintomi di feocromocitoma apparenu in crisi chì duranu trà 15 à 20 minuti, è ponu accade più di una volta à u ghjornu. Tuttavia, a pressione sanguigna pò sempre rimanere alta è hè difficiule da cuntrullà.
Queste crisi di sintomi sò più cumuni dopu situazioni cum'è esercitassi, esse assai nervosu o ansiosu, cambià a pusizione di u corpu, aduprendu u bagnu o manghjendu cibi ricchi in tirosina, cume alcuni casgi, avocado o carne affumicata. Vede un elencu più cumpletu di alimenti ricchi di tirosina.
Cumu hè fattu u diagnosticu
Per cunfirmà a diagnosi di feocromocitoma, u duttore pò urdinà parechje prove cume analisi di sangue chì misuranu l'ormoni produtti da e ghiandole surrenali, cume adrenalina o norepinefrina, oltre à tomografia computata o risonanza magnetica, chì valutanu a struttura di l'adrenale glandule.
Cumu hè fattu u trattamentu
A megliu forma di trattamentu per feocromocitoma hè di avè una chirurgia per caccià u tumore da a glàndula surrenale affettata. Tuttavia, prima di fà a chirurgia, u duttore pò prescrive alcuni medicamenti chì aiutanu à regulà a pressione è à diminuisce u risicu di complicazioni, cume:
- Bloccanti alfa, cum'è Doxazosin o Terazosin: migliurà a circulazione di sangue è riduce a pressione alta;
- Bloccanti beta, cum'è Atenolol o Metoprolol: diminuite a frequenza cardiaca è tene a pressione sanguigna sott'à cuntrollu;
- Altri rimedi per a pressione sanguigna alta, cum'è Captopril o Amlodipine: sò aduprati quandu a pressione sanguigna ùn cala micca solu aduprendu alfa o beta bloccanti.
Queste droghe sò generalmente aduprate per un periodu di circa 10 ghjorni prima di a chirurgia.
Quandu a pressione hè cuntrullata, di solitu hè pussibule di fà una chirurgia per caccià u tumore. In a maiò parte di i casi, tutta a glàndula surrenale hè rimossa durante a chirurgia, tuttavia, se l'altra ghiandula hè stata ancu eliminata, u chirurgu prova à caccià solu a regione affettata di a glàndula, affinchì a parte sana continuerà à funziunà nurmalmente.
Chirurgia di Pheochromocytoma
U trattamentu per u feocromocitomu hè fattu, in a maiò parte di i casi, cù una chirurgia per pruvà à caccià a maiò parte di u tumore da a ghiandola surrenale affetta.
A cirurgia di Pheochromocytoma hè fatta sottu anestesia generale è, in a maiò parte di i casi, u duttore sceglie di rimuovere tutta a ghiandola surrenale affetta, per riduce u risicu di u ritornu di u tumore. Tuttavia, se l'altra ghiandula hè ancu affettata o se l'aghju dighjà rimossa in precedenza, u duttore rimuove solu a parte affettata di a ghiandula, mantenendu a parte sana.
Generalmente, a ghiandola sana hè capace di mantene a so funzione è di produce l'ormoni necessarii da u corpu. Tuttavia, quandu sta produzzione hè compromessa, u duttore pò prescrive a sostituzione ormonale, chì pò esse fatta per a vita.
Trattamentu per feocromocitoma malignu
Ancu se u feocromocitomu hè abbastanza raru, pò ancu esse un tumore malignu è, in questi casi, dopu a chirurgia pò esse necessariu sottumessi à chimioterapia o radioterapia per eliminà tutte e cellule maligne o metastasi, secondu u gradu di evoluzione di u tumore.
Segni di migliurazione
I primi segni di miglioramentu apparsu circa 1 settimana dopu l'iniziu di trattamentu cù e droghe è includenu una diminuzione di a pressione sanguigna è di a frequenza cardiaca. Dopu a chirurgia, tutti i sintomi spariscenu cumpletamente. Tuttavia, in casu di cancheru malignu, alcuni sintomi ponu esse mantenuti o segni di cancheru cù metastasi cum'è u dolore senza causa apparente o perdita di pesu, per esempiu, ponu apparisce.
Segni di peghju
I segni di aggravamentu sò più frequenti mentre u trattamentu ùn hè micca iniziatu è pò cumprende tremori aumentati, cefalee severa è mancanza di respiru, è ancu un aumentu marcatu di a pressione sanguigna è di a frequenza cardiaca.